مرسدس بنز SL جدید؛ یک رودستر ۴ سیلندر بسیار سریع! (+عکس)

این پیشرانه از یک سیستم توربوی الکتریکی تکی استفاده می کند که معماری آن براساس مهندسی خودروهای ویژه فرمول ۱ توسعه یافته است.

موبنا مرسدس بنز از نسل جدید رودستر کلاس اس ال رونمایی کره که مهمترین تغییر مرتبط با آن مربوط به پیشرانه M 139 توربوشارژ ۲ لیتری می شود. این پیشرانه از یک سیستم توربوی الکتریکی تکی استفاده می کند که معماری آن براساس مهندسی خودروهای ویژه فرمول ۱ توسعه یافته است.

در مجموع باید گفت در اس ال ۴۳ جدید یک سیستم ۴۸ ولتی الکتریکی بسیار کوچک(از نظر اندازه) کنترل توربو را به دست دارد. اما حاصل این مهندسی و خلاقیت به کار رفته در آن نیز بسیار قابل توجه و در نوع خود متفاوت است زیرا این پیشرانه ۳۸۱ اسب بخار خروجی و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مرسدس بنز SL جدید؛ یک رودستر 4 سیلندر بسیار سریع! (+عکس)

سیستم استارتر-ژنراتور می تواند ۱۴ اسب بخار بیشتر را (برای بازه زمانی کوتاه) به ساختار پیشرانه تزریق کند تا در نهایت بتوانیم این مجموعه را یک هیبرید ملایم بنامیم. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۹ سرعته ام س تی استفاده شده که با محور عقب در ارتباط است.

مرسدس بنز اس ال ۴۳ جدید در آزمایش ها طی ۴.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت ثبت شده نیز برابر با ۲۷۵ کیلومتر برساعت است.

رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه ۱۹ اینچی انتخاب شده اند اما در حالت آپشن نمونه ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز قابل سفارش است.

در قسمت کابین نیز بالاترین کیفیت جزئیات و فناورانه همانند سایر محصولات این کمپانی توسط مرسدس بنز تضمین شده است و تجربه ای متفاوت را برای سرنشین ها ایجاد خواهد کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا