اکسید TXL؛ حس لوکس با قیمت رقابتی (+عکس)

اکسید تی اکس ال بدون سامانه تمام چرخ محرک با جعبه دنده دی سی تی ۷ سرعته طی ۱۰ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

موبنا – تا کنون ۲ خودرو از برند اکسید را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم که مدل های وی اکس و ال اکس نام دارند. اکسید یک محصول دیگر با نام تی اکس ال را نیز در کاتالوگ فروش خود دارد که در بازار چین از ۲۱۴۰۰ تا ۲۷۸۰۰ دلار قیمت دارد. این محصول همانند سایر تولیدات اکسید به بازار روسیه نیز صادر می شود و مدل پایه از حدود ۳۰ هزار دلار قیمت می خورد.

ابعاد

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۷۵ میلیمتر در طول، ۱۸۸۵ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۶ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۰۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۱۵۸۰، ۱۶۸۸ و ۱۷۰۹ کیلوگرم گزارش شده است.

پیشرانه

در تمامی تریم ها از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر استفاده شده که برابر با ۱۹۷ اسب بخار خروجی و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بیشینه سرعت برابر با ۱۸۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن ارائه می شود.

اکسید تی اکس ال بدون سامانه تمام چرخ محرک با جعبه دنده دی سی تی ۷ سرعته طی ۱۰ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. شاخص مصرف سوخت این تریم برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۳ لیتر، در بزرگراه ۶ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۸ لیتر است.

در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر طی ۱۰.۵ ثانیه ثبت می شود و شاخص مصرف سوخت در شهر برابر با ۸.۹ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۴  لیتر گزارش شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می شوند.

کابین و ایمنی 

تی اکس ال یک کابین بسیار باکیفیت را ارائه می دهد. مواد اولیه کیفیت بالایی دارند و جزئیات به خوبی کنار هم قرار گرفته اند.

از امکانات این فضا می توان به: نمایشگرهای یکپارچه اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی، تنظیمات لمسی سیستم تهویه، تاچ پد بزرگ در کنسول میانی، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان های صوتی، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی همراه با حافظه، گرم کن صندلی، استراحتگاه دست عقب و جلو، تنظیم عمق فرمان، فرمان چرم، اسکای روف، گرم کن آینه و تنظیم الکتریکی همراه با تاشوی خودکار، پیغام خوشامد، سنسور باران و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین پانورامیک، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نور پایین اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک و … قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا