حمایت همراه اول از برگزاری پرشور چهلمین جشنواره فیلم فجر

همراه اول امسال هم برای دومین بار از برگزاری پرشور جشنواره فیلم فجر حمایت می‌کند. این جشنواره ملی یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی – هنری کشورمان است که اپراتور اول با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» حامی آن شده است.

موبنا؛ نگین شاکری – همراه اول که در سال‌های اخیر یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده، امسال نیز – همانند سال ۱۳۹۷ – از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر کشورمان حمایت می‌کند.

در کارنامه‌ فعالیت‌های این اپراتور در حوزه مسئولیت اجتماعی موارد متعددی به‌چشم می‌خورد که حمایت از این جشنواره را صرفاً می‌توان یکی از ده‌ها موردی دانست که در سال‌های اخیر انجام داده است. به‌ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و حتی مذهبی به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس مذکور، تحت تأثیر قرار گرفت، اما این اپراتور با حمایت‌های متعددی که با نگاه غیرتجاری داشت، توانست آثار منفی کرونا در جامعه را کاهش دهد.

حمایت همراه اول از برگزاری پرشور چهلمین جشنواره فیلم فجر

به‌غیر از حمایت‌های اپراتور اول از رویدادهای هنری، این شرکت در ایام محرم و صفر امسال نیز با حمایت از پخش برنامه‌های مذهبی، دغدغه میلیون‌ها عزاداری که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در هیئت‌های مذهبی را مثل سال‌های گذشته نداشتند، برطرف کرد. همراه اول با ارائه زیرساخت مورد نیاز برای پخش آنلاین و حضور مجازی در مراسمات مذهبی و همچنین مشارکت در تولید و پخش برنامه‌هایی از این دست، توانست نقش مؤثری در تولید و پخش محتوای مذهبی در فضای دیجیتال داشته باشد؛ به‌طوری‌که با حمایت و ارائه زیرساخت دیجیتال مورد نیاز مراسم هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم، موفق شد رکورد ۶۵ میلیون تماشای زنده و غیرزنده در پلتفرم‌های روبیکا و آیگپ را بشکند.

شبکه شاد هم یکی دیگر از اقدامات همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی در دوران کرونا بود که شرایط تحصیل میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی را فراهم کرد. این پلتفرم آموزشی در یک سال اخیر بارها رکورد حضور کاربران در یک شبکه آموزشی آنلاین را شکست، به‌طوری‌که حضور بیش از ۱۸ میلیون کاربر در شبکه شاد ثبت شد.

بد نیست بدانید ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش‌آموزان و معلمان تقسیم کنیم، می‌توان گفت تقریباً هر شخص چهار هزار پیام ارسال کرده است. همچنین تا‌کنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده که معادل آن هر فرد ۱۲۰۰ فایل ارسال و دریافت کرده است.

همین آمار و ارقام نشان می‌دهد، اقبال طیف کودک و نوجوان کشورمان به این سامانه آموزشی، بسیار خوب است؛ ازاین‌رو با توجه به اینکه طی ماه‌های آتی از فشار نگرانی‌های مربوط به کرونا کاسته می‌شود، می‌توان از همین کانال ارتباطی – شبکه شاد -در راستای توسعه آموزش مجازی و فرهنگ‌سازی برای آینده‌سازان کشورمان گام برداشت.

همان‌طور که اشاره شد شرکت ارتباطات سیار ایران در جدیدترین فعالیتش در حوزه مسئولیت اجتماعی، با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» و به‌صورت انحصاری از جشنواره فیلم فجر امسال به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی-هنری کشور حمایت می‌کند. گفتنی است این جشنواره که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری با حضور ۷۴ فیلم منتخب برگزار می‌شود؛ نخستین بار در سال ۱۳۶۱ برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا