مهم‌ترین خودروی کیا موتورز آماده فروش (+عکس)

قیمت این تریم در بازار آمریکا برابر با ۵۷۱۱۵ دلار است.

موبنا ایی ویی۶(EV6) مهمترین خودروی معرفی شده توسط کیا موتورز طی سال های اخیر است.

همانطور که عنوان شد، ایی ویی۶ خط پایانی بر الگوهای طراحی سنتی کیا موتورز و پرچمدار نسل جدید محصولات آن است. اینجا مکانی است که تایگر نوز(طراحی دماغه محصولات کیا موتورز) جای خود را به دیجیتال تایگر فیس می دهد تا عصر الکتریکی های کیا با یک طراحی جدید آغاز شود زیرا ایی ویی۶ اولین خودروی باتری الکتریک این کمپانی نیز محسوب می شود.

در ادامه تصاویر واقعی تریم جی تی-لاین مدل ۲۰۲۲ خودروی ایی ویی۶ را مشاهده می کنید که به تازگی منتشر شده است.

پیشرانه

برای پیشرانه از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۱۳ اسب بخار(برخی منابع به ۳۲۰ اسب اشاره دارند) و گشتاور ۴۴۶ پوندفوت استفاده شده است. این تریم در واقع حالت پایه ایی ویی۶ با دو موتور الکتریکی محسوب می شود.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت تامین می شود. با این مشخصات؛ خودرو طی ۵.۱ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

قیمت این تریم در بازار آمریکا برابر با ۵۷۱۱۵ دلار است.

رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

تریم GT این خودرو که برترین مدل محسوب می شود از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که مجموع خروجی آن برابر با ۵۷۶ اسب بخار معادل ۴۳۰ کیلووات است. با توجه به استفاده از یک موتور الکتریکی مجزا روی هر محور، این خودرو مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است و در کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

۳ تریم ارزانتر نیز برای ایی ویی۶ در نظر گرفته شده که شامل نمونه تک موتور الکتریکی روی محور عقب با ۱۶۷ اسب بخار خروجی، نمونه قویتر محور عقب با باتری بزرگ تر و خروجی ۲۱۸ اسب بخاری و همچنین مدل پایه مجهز به دو موتور الکتریکی که ابتدای قسمت پیشرانه بدان اشاره شد.

شارژ

اما ایی ویی۶ یک رکورد اولین دیگر را نیز همراه خود دارد که ویژگی آن به پتنت مولتی شارژ مربوط می شود. براساس این فناوری سیستم شارژ خودرو از نمونه ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت پشتیبانی می کند. زمانی که خودرو به شارژ سریع متصل شود تنها ۵ دقیقه کافی است که باتری برای پیمایش ۱۱۲ کیلومتر انرژی ذخیره کند. پس از ۱۸ دقیقه این عدد به ۳۳۸ کیلومتر می رسد. علاوه بر این باتری خودرو دارای قابلیت ریورز است که می توان باتری دیگر خودروهای الکتریکی را با آن شارژ کرد و همچنین با خروجی ۱۱۰ ولتی که دارد برای تامین انرژی مورد نیاز انواع لوازم خانگی برقی نیز  استفاده شود.

کابین

در فضای داخل کابین این فناورانه کیاموتورز از دو نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی استفاده شده که یکی برای نمایش اطلاعات کیلومتر و دیگری برای تنظیمات سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است. نتیجه این ترکیب نمایشگر خمیده بزرگ در کنسول جلو، بوده است.

ایی ویی۶ مجهز به ۲۱ دستیار رانندگی و سیستم ایمنی است و البته یک نمایشگر هدآپ واقعیت مجازی را نیز باید به امکانات آن اضافه کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا