معرفی سایت‌های معتبر برای بررسی مشخصات و مقایسه تجهیزات شبکه

هنگامی که قصد خرید محصولی را دارید، در اولین گام به تحقیق در ارتباط با محصولی می‌پردازید که قصد خرید آن‌را دارید. این‌کار به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از محصول پیدا کنید و جنبه‌های فنی و تخصصی آن محصول را به دقت بررسی کنید.

امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارد که برای ارزیابی قیمت و مشخصات تجهیزات شبکه به فعالیت اشتغال دارند. در این مقاله با تعدادی از این وب‌سایت‌ها آشنا می‌شویم.

۱. وب سایت neweggbusiness

وب سایت neweggbusiness

از سایت‌های قدیمی در حوزه تجهیزات فناوری اطلاعات است که امکان ارزیابی و مقایسه تجهیزات مختلف را می‌دهد. یکی از بخش‌های این سایت، ارزیابی و مقایسه محصولات شبکه است. در این حوزه سایت فوق به شکل تفکیک شده اقدام به مقایسه سوییچ‌ها، روترها، دیوارهای آتش، اکسس‌پوینت‌ها، آداپتورهای شبکه، رابط‌های شبکه، تجهیزات ذخیره‌ساز تحت شبکه، تلفن‌های آی‌پی، توسعه‌دهنده‌ها، مبدل‌های شبکه فیبرنوری و…. می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس این سایت به نشانی https://www.neweggbusiness.com/t/networking/id-23 مراجعه کنید.

۲. وب‌سایت router-switch

وب‌سایت router-switch

یکی دیگر از سایت‌های معروف اینترنت است که ارزیابی و مقایسه جالبی در ارتباط با قطعات ارایه می‌کند. با این تفاوت که حوزه کاری این سایت محدود به تجهیزات زیربنایی مثل سوییچ‌ها، سرور و روترها و البته محصولات مصرفی کاربران مثل گوشی‌های هوشمند مبتنی بر فناوری ۵G می‌شود. همین مسئله باعث شده تا این سایت بتواند به شکل دقیق‌تری، اطلاعات موردنیاز کاربران را در اختیار آن‌ها قرار دهد. یکی از بخش‌های جالب این سایت ارایه گزارشی در ارتباط با محبوب‌ترین سوییچ‌ها، روترها، دیوارهای آتش و محصولات بی‌سیمی است که توسط کاربران خریداری شده است. علاوه بر این همراه با معرفی محصولات قیمت آن‌ها را نیز در کنارشان درج می‌کند تا کاربران اطلاعاتی در ارتباط با بازه قیمتی محصولاتی که قصد خریداری آن‌را دارند داشته باشند. یکی از اقدامات جالبی که سایت فوق در ارتباط با مقایسه تجهیزات ارایه کرده، امکان انتخاب برند متناسب با نیاز کاربران است. بنابراین اگر در نظر دارید تنها محصولات سیسکو را مشاهده کنید کافی است نام برند سیسکو را انتخاب کنید تا فهرستی از محصولات داغ و پر فروش سیسکو را مشاهده کنید. البته دقت کنید که قیمت‌های ارایه شده توسط این سایت همگی به دلار هستند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این وب‌سایت به آدرس https://www.router-switch.com/best-network-devices.html   مراجعه کنید.

۳. وب‌سایت roi4cio

وب‌سایت roi4cio

در صفحه اصلی وب‌سایت roi4cio آماده است که سخت‌افزار شبکه، از مهم‌ترین ارکان موفقیت سازمان‌ها و کسب‌وکارها به شمار می‌رود. تجهیزات سخت‌افزاری شبکه، دستگاه‌های الکترونیکی هستند که برای ارتباط و تعامل بین دستگاه‌های موجود در یک شبکه کامپیوتری مورد نیاز هستند. به‌طور خاص، آن‌ها انتقال داده‌ها در یک شبکه کامپیوتری را امکان‌پذیر می‌کنند. دستگاه‌های شبکه ممکن است شامل گیت‌وی‌ها، مسیریاب‌ها، پل‌های شبکه، مودم‌ها، نقاط دسترسی بی‌سیم، کابل‌های شبکه، سوئیچ‌ها، هاب‌ها و تکرار کننده‌ها، کابل‌ها، کارت‌های شبکه و… باشند. یک شبکه ممکن است شامل دستگاه‌های ترکیبی مانند سوئیچ‌های چند لایه، مبدل‌های پروتکل، روترهای پل، سرورهای پروکسی، فایروال‌ها، دستگاه‌های تبدیل فرکانس‌ها و سیگنال‌ها، مالتی پلکسرها، کنترل‌ کننده‌های رابط شبکه، کنترل کننده‌های رابط شبکه بی‌سیم، آداپتورهای ترمینال ISDN و سایر سخت‌افزارهای مرتبط باشد. شبکه‌های بی‌سیم به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، به‌طوری که به تجهیزات سیار اجازه می‌دهند به ساده‌ترین شکل به شبکه‌های ارتباطی متصل شوند. سایر سخت‌افزارهای شبکه سرورها، کامپیوترها، تجهیزات ذخیره‌ساز تحت شبکه‌ای هستند که در گروه تجهیزات مرکز داده (مانند سرورهای فایل، سرورهای پایگاه داده و مناطق ذخیره‌سازی) قرار می‌گیرند و دسترسی به خدمات کاربردی شبکه مثل DNS، DHCP، ایمیل و غیره را تسهیل کرده و به کسب‌وکارها تضمین می‌دهند که کلاینت‌ها به آن چیزی که به دنبال آن هستند دست پیدا می‌کنند. با نگاهی گسترده‌تر، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را مشاهده می‌کنیم که در گروه سخت‌افزار شبکه قرار می‌گیرند. با پیشرفت فناوری و شبکه‌های مبتنی بر IP در زیرساخت‌های تجاری و خانگی، شاهد تنوع بسیار زیاد سخت‌افزارهای دنیای شبکه بوده‌ایم. به همین دلیل انتخاب در این زمینه کار سختی است. سایت rio4cio با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای مدیران ارشد فناوری که قصد خرید تجهیزات سخت‌افزاری را دارند پدید آمده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این سایت به نشانی https://roi4cio.com/en/categories/category/server/ مراجعه کنید.

۴. وب سایت microcenter

وب سایت microcenter

وب‌سایت میکروسنتر از منابع خوبی است که نه تنها برای مقایسه قیمت‌ها کاربرد دارد، بلکه پیشنهادهایی به سرپرستان شبکه برای انتخاب بهترین محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه ارایه می‌کند. به‌طور مثال، اگر از بخش Networking این سایت گزینه روترها را انتخاب کنید، فهرستی از روترها را همراه با مشخصات فنی آن‌ها مشاهده می‌کنید که بنابر عملکرد، توصیه کاربران و قابلیت‌هایی که ارایه می‌کنند ستاره‌هایی در کنار آن‌ها قرار گرفته که می‌تواند به عنوان معیاری برای انتخاب یک محصول باشد. علاوه بر این در هنگام انتخاب یک محصول، در سمت چپ تصویر پنلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بر مبنای فیلترهایی که مشخص می‌کند تنها محصولات مشخصی را مشاهده کند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این وب‌سایت به آدرس https://www.microcenter.com/category/4294966869/wireless-routers  مراجعه کنید.

۵. وب‌سایت newegg.com

وب‌سایت newegg.com

Newegg یکی دیگر از سایت‌های قدیمی حوزه فناوری اطلاعات است که ارزیابی دقیقی در ارتباط با محصولات این حوزه و تجهیزات شبکه ارایه می‌کند. به‌طور مثال، هنگامی که از بخش Networking روی گزینه Switches  کلیک کنید، به شما اجازه می‌دهد تا سوییچ‌ها را بر مبنای پارامترهای مختلفی مثل نوع آن‌ها، توان عملیاتی، سازنده، پشتیبانی از فناوری PoE، دست دوم بودن یا نو و… مشاهده کرده و به ارزیابی آن‌ها بپردازید. علاوه بر این، در هنگام نمایش نتایج قیمت هر محصول را نشان داده و ویژگی‌های مهم محصول و نام برند را نیز نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این وب‌سایت به آدرس https://www.newegg.com/Switches/SubCategory/ID-30?Tid=158130 مراجعه کنید.

۶. وب سایت Provantage

وب سایت Provantage

Provantage از سایت‌های خوبی است که ضمن مقایسه و ارزیابی قیمت و مشخصات تجهیزات شبکه به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات کاملی در ارتباط با محصولات به‌دست آورند. به‌طور مثال، اگر روی محصولی کلیک کنید، اطلاعات کاملی در ارتباط با محصولی که قصد خرید آن‌را دارید ارایه می‌کند. به‌طور مثال، اگر قصد خرید روتر AC3200 لینکسیس را دارید کافی است روی محصول کلیک کنید تا ضمن مشاهده قیمت محصول، تصاویر مختلفی از آن‌را مشاهده کرده و در انتها نیز اطلاعات کامل محصول را درون جدول مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتری در ارتباط با وب‌سایت فوق به آدرس https://www.provantage.com/HOME.HTM  مراجعه کنید.

۷. وب سایت connection.com

یکی دیگر از سایت‌های خوب در زمینه مقایسه و ارزیابی مشخصات تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و شبکه است که ضمن ارایه اطلاعات فنی به کاربران به آن‌ها اجازه می‌دهد از بخش INDUSTIRES به اطلاعات فنی و دقیق‌تری که برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده است دست پیدا کنند. به‌طور مثال، اگر قصد خرید یا به دست آوردن اطلاعاتی در ارتباط با آداپتور شبکه دارید، کافی است گزینه Network Adapter را انتخاب کنید و در ادامه از فهرست قطعاتی که ظاهر می‌شود گزینه Compare را کلیک کنید تا بتوانید ارزیابی دقیقی از محصولات داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس https://www.connection.com/ مراجعه کنید.

۸. وب سایت crucial

اگر به دنبال اطلاعات دقیقی در ارتباط با حافظه‌های اصلی، حافظه‌های حالت جامد، حافظه‌های NVMe و… هستید و به درستی نمی‌دانید چه حافظه‌ای برای سرور شبکه مناسب است سایت Crucial گزینه خوبی در این زمینه است. این وب‌سایت که تمرکزش روی حافظه‌های اصلی و جانبی است به کاربران اجازه می‌دهد به اطلاعات فنی و دقیقی در ارتباط با سرعت خواندن و نوشتن، ظرفیت قیمت و عملکرد حافظه‌ها دست پیدا کنند. بدون شکل سایت فوق مرجع خوبی برای کارشناسان شبکه است که قصد خرید حافظه برای سرورها را دارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس مراجعه https://www.crucial.com/products/ssd کنید.

۹. وب سایت scan

وب‌سایت scan یکی دیگر از مراجع خوب برای ارزیابی و مقایسه محصولات شبکه است. تفاوتی که این سایت با نمونه‌های دیگر دارد در این است که هنگام کلیک روی کتگوری موردنظر، پنلی را به شما نشان می‌دهد که اجازه می‌دهد قبل از نمایش یک محصول، فیلدهایی که در نظر دارید محصولات بر مبنای آن‌ها نشان داده شوند را انتخاب کنید. به‌طور مثال، اگر قصد خرید دوربین‌های مداربسته تحت شبکه را دارید به شما اجازه می‌دهد مواردی مثل ظرفیت هارددیسک‌های قابل پشتیبانی، کیت‌های امنیتی همراه دوربین، لوازم جانبی که همراه دوربین وجود دارند و مواردی از این دست را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این وب‌سایت به آدرس https://www.scan.co.uk/ مراجعه کنید.

۱۰. وب سایت mwave

یکی دیگر از سایت‌های فعال در زمینه ارزیابی قیمت‌ها و مشخصات محصولات حوزه فناوری اطلاعات است که در زمینه تجهیزات شبکه نیز به فعالیت اشتغال دارد. این وب‌سایت ضمن آن‌که به معرفی محصولات می‌پردازد، قیمت محصولات را نیز در اختیار کاربران قرار داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق فیلترهایی که انتخاب می‌کنند تنها محصولاتی که به دنبال آن‌ها هستند را مشاهده کنند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این وب‌سایت به آدرس  https://www.mwave.com.au/wireless-networking/wifi-6-routers-modems مراجعه کنید.

۱۱. وب سایت netssa

اگر قصد خرید تجهیزات تخصصی شبکه را دارید، اما اطلاعات فنی لازم در این زمینه را ندارید، وب‌سایت نتسا به عنوان یک مرجع خوب در اختیارتان قرار دارد. این وب‌سایت‌ نه تنها توضیحات دقیقی از محصولات را به زبان پارسی ارایه می‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد از نقطه نظرات کارشناسان این شبکه استفاده کرده و در صورت لزوم به شکل مستقیم از این وب‌سایت تجهیزات را خرید کرده و از خدمات پس از فروش این شرکت که شامل نصب و استقرار تجهیزات در محل می‌شوند نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این وب‌سایت به آدرس https://netssa.net مراجعه کنید.

۱۲. وب سایت Shabakeh-mag

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که در زمینه مقایسه و ارزیابی تجهیزات شبکه به زبان پارسی به فعالیت اشتغال دارد وب‌سایت شبکه است. این سایت نیز با ارایه امکان مقایسه محصولات شبکه به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات فنی دقیق در ارتباط با محصولاتی که قصد خرید آن‌ها را دارند به‌دست آورند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس https://www.shabakeh-mag.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا