برش لیزری ورق فلزی چیست؟

برش لیزری ورق آهن توسط دستگاه های لیزری انجام می شود که یکی از بهترین روش های مدرن در این زمینه می باشد. عملکرد این دستگاه ها به این صورت است که جریان لیزر ابتدا سوراخی روی سطح ایجاد می کند (این سوراخ بسیار کوچک است و حتی بعد از کار نیازی به تعمیر ندارد) و سپس بر اساس طرح مورد نظر شروع به برش می کند.

یکی از مهمترین مزیت های این روش برش ورق این است که دیگر نیازی به کار نیست و دستگاه حتی پیچیده ترین طرح های برش ورق را با سرعت بالا و دقت بالا بدون نیاز به نیروی کار اجرا می کند. این کمبود نیروی انسانی باعث کاهش هزینه های نیروی کار می شود.

انواع روش های برش ورق آهن

برش ورق آهن یکی از عناصر مورد نیاز در صنایع مختلف است و روش های مختلفی دارد. هر یک از این روش ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. نکته ای که باید در نظر داشت این است که هر یک از این روش های برش ورق فلز برای برش های خاصی مناسب هستند. قبل از انتخاب روش برش ورق آهن، باید نوع متریالی که می خواهید برش دهید (لوله، پروفیل، مس، آلومینیوم، برنج، آهن) و ضخامت آن را مشخص کرده و سپس نوع و روش برش خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برش لیزری ورق آهن بهترین روش برای برش ورق آهن است اما برای ضخامت های بالا استفاده نمی شود و با این روش نمی توان ورق های ضخیم را برش داد. از روش پلاسما می توان برای برش ورق های بسیار ضخیم استفاده کرد.

همچنین برش لیزری پلکسی نیز روش خوبی برای این کار از سوی مجموعه کلاژ استودیو  است.

برش لیزری CNC ورق های آهنی

برش CNC ورق آهن یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش های برش لیزری است. دلیل محبوبیت برش فلز CNC مزایای فراوان این روش نسبت به سایر روش ها می باشد. در این روش هیچ نیروی کاری به جز اپراتور ماشین در کار نیست که باعث شد خطای انسانی در این فرآیند به صفر برسد و خطای برش نداشته باشد. روش کار برش CNC به این صورت است که طرح مورد نظر (صرف نظر از پیچیدگی، ویژگی و ظرافت آن) با نرم افزارهایی مانند اتوکد یا کرل طراحی شده و طرح توسط کامپیوتر و اپراتور دستگاه و از آنجا به آن داده می شود. دستگاه کار را انجام می دهد.

در این روش هیچ نگرانی از بابت طرح ها و جزئیات خاص وجود ندارد و این دستگاه دقیقا با دقت بسیار بالایی طرح شما را تحویل می دهد.چوب بالسا در رنگ ها، ابعاد و ضخامت های مختلف یافت می شود و به دلیل ویژگی های خاصی مانند وزن کم، انعطاف و استحکام بالا، برش و فرم دهی آسان، در برابر آب پوسیده نمی شود. کاربردهای مختلف در صنایع مختلف از جمله مدلسازی، ساخت تابلوهای کفپوش، غرفه های نمایشگاهی و فروشگاهی، تندیس، مدل هواپیما و کشتی، ساخت وسایل تزئینی و اقلام هدیه، دکوراسیون داخلی و هنر و صنایع دستی و غیره.

رنگ این چوب سفید تا زرد روشن و قهوه ای روشن است و درخت به طور طبیعی در جنگل های بارانی گرمسیری آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کند. از آنجایی که برش لیزری چوب بالسا نسبت به سایر روش ها از جمله برش و حکاکی نقوش ظریف و پیچیده با کیفیت، سرعت، دقت و ظرافت بسیار برتری دارد، امکان صرفه جویی در هزینه و مواد مصرفی، وجود لبه های صاف و تمیز وجود دارد. در قسمت برش و کیفیت بالای حکاکی و برش، عملیات حکاکی در اعماق مختلف، استهلاک کم و …. از این روش برای تراش و برش چوب بالسا برای ساخت محصولات ذکر شده با دستگاه تروتک اتریش استفاده می شود

همچنین می توانید دستگاههای برش را با تور دبی سفر باتو به امارات سفر کنید و خریداری کنید تا بتوانید در ایران از آنها برای پروژه های خود ساتفاده کنید.

. مقوا مدل کاغذی ضخیم‌تری است که معمولاً در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و خاکستری یافت می‌شود و نسبت به کاغذ توانایی بیشتری در حفظ شکل خود دارد و با توجه به ویژگی‌هایی از جمله با اندازه‌ها و دماهای مختلف در بازار موجود است. به عنوان وزن کم، قابلیت خم شدن و برش آسان، استحکام بالا و غیره. پرکاربردترین مطالب در زمینه مدل سازی و مدل سازی و اجرای پروژه های دانشجویی. از آنجایی که برش لیزری مقوا ماکت دارای مزایای زیادی نسبت به روش های دیگر مانند برش و حکاکی طرح های ظریف و پیچیده با سرعت، دقت و ظرافت بالا و امکان صرفه جویی در هزینه ها و مواد و وجود بو می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا