برای یادگیری تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

خیلی‌ها تصور می‌کنند ترجمه کردن همان تولید محتواست یا اینکه هر نویسنده‌ای می‌تواند تولید محتوا کند. در صورتی که نوشتن محتوا نیاز به  یادگیری روش‌ها و استفاده از ابزارهای تولید محتوا دارد. یک کارشناس تولید محتوا باید مهارت و توانایی نوشتن محتوای جذاب و خواندنی را برای کاربران داشته باشد. اما چطور می‌توان محتوایی تولید کرد که هر کسی را جذب کند؟ اصلاً نوشتن را از کجا یاد بگیریم؟ چه منابعی می‌تواند برای یادگیری تولید محتوا مناسب باشد؟ 

تولید محتوا چیست؟

محتوا همان اطلاعات و داده‌هایی است که در منابع محتوایی مانند کتاب، وبلاگ، پادکست، کلیپ و… به دست می‌آوریم. تولید محتوا یعنی ویدئوها، عکسها، متن‌ها و صداهایی که کارشناس تولید محتوای سایت منتشر می‌کند. در حال حاضر تولید محتوای آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی، طرفداران زیادی دارد. اگر بتوانید کار تولید محتوا را به خوبی انجام دهید، درآمد خوبی در انتظار شماست. اما قبل از اینکه بخواهید کار تولید محتوا را شروع کنید باید یاد بگیرید که چطور محتوای جذاب تولید کنید. خلق ارزش در بازاریابی محتوا اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل باید بیشترین توان و هزینه را برای تولید محتوای ارزشمند بگذارید.

برای یادگیری تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟

قدم اول برای این کار، یادگیری روش‌های نوشتن محتوا است. اینکه تولید محتوا یعنی چه توضیح ساده ای دارد اما منابع یادگیری تولید محتوای سئو شده آنقدر زیاد است که شما را دچار دردسر کند. محتوا باید آگاهی دهنده و مفید باشد. محتوا باید به سوالات کاربران پاسخ دهد. محتوا حتی می‌تواند سرگرم کننده باشد. محتوا‌های خنده دار خیلی زود می‌تواند کار جذب مشتری را برای شما انجام دهد. صرفاً کنار هم گذاشتن کلمات، عکس ها، ویدیوها و… تولید محتوا نیست. تولید محتوای seo شده، آن چیزی است که شما را به رتبه‌های اول گوگل می‌رساند و بازدید سایت را افزایش می‌دهد. کاربران به دنبال خواندن محتواهای جذاب و مفید هستند. به همین دلیل، در قدم بعدی باید روش‌های تولید محتوای باکیفیت را بشناسید.

انواع روش تولید محتوا چیست؟

انواع تکنیک‌های تولید محتوا که می‌توانید در کار خود استفاده کنید، شامل موارد زیر است:

  • اول، برای پیدا کردن دید جامع نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید، زمان کافی بگذارید. پیدا کردن تیترها و کلمات کلیدی در این مرحله انجام می‌شود. مشخص کنید که چه می‌خواهید و برای رسیدن به آن، نیاز کاربر را هم در نظر بگیرید.
  • دومین قدم، شناخت مخاطب در تولید محتواست. تولید محتوا seo باید با در نظر گرفتن شخصیت، کاراکتر و پرسونای کاربر انجام شود. یعنی مشخص کنید که چه کسی، با چه سنی، با چه تحصیلاتی، از چه جایی و با چه روشی محتوای شما را می‌بیند و می‌خواند. سوالاتی که برای کاربر مهم است را پیدا کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. پس از این مرحله می‌توانید کلمات و عبارات را با لحن و گویش دلخواه کاربر بنویسید.
  • تولید محتوای زرد و انتشار خبرهای جعلی خیلی زود می‌تواند بازدید کننده‌های زیادی را جذب سایت شما کند. اما این روش فقط باعث نتیجه منفی و معکوس برای برند و هویت سایت شما می‌شود. برای همین تنها تولید محتوای مفید، درست و جذاب را در نظر داشته باشید.

برای یادگیری تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

شش کتابی که هر کارشناس تولید محتوا باید بخواند

روش تولید محتوا به انگلیسی و فارسی فرقی ندارد؛ چیزی که مهم است مسیر تولید محتوای شماست. یادگیری نوشتن محتوا را می‌توانید از منابع انگلیسی مانند آکادمی هاب اسپات دنبال کنید. مقاله‌های هاب اسپات می‌تواند بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش دهد. اما اگر به دنبال منابع فارسی هستید، ۶ کتاب زیر قدم به قدم شما را به کارشناس تولید محتوای سئویی تبدیل می‌کند. ۶ کتابی که هر کارشناس تولید محتوا باید بخواند:

  • کتاب استراتژی محتوا برای وب اثر کریستینا هالورسن
  • کتاب تقویم تولید محتوا اثر احمد اردیبهشت
  • کتاب کارخانه‌ی محتوا اثر جو پولیتزی
  • کتاب خلق محتوا خلق مشتری اثر جو پولیتزی و نیوت بـرت
  • کتاب قدرت محتوا اثر جو پولیتزی
  • کتاب تحلیل محتوا اثر کلوس کریپندورف

آشنایی با صفر تا صد شروع تولید محتوا

برای تولید محتوای حرفه ای، باید توانایی و مهارت نویسندگی داشته باشید. اما هر نویسنده خوبی، نمی‌تواند کارشناس تولید محتوای موثر و کاربردی باشد. نوشتن محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی باید همراه با تحقیق کلمات کلیدی، استفاده از تکنیک‌های Content writing و بازاریابی محتوا باشد. دوره تولید محتوا به شما اصول نوشتن محتوای با کیفیت را آموزش می‌دهد. دوره‌هایی برایتان مناسب است که نحوه تولید محتوای کاربردی را به شما بیاموزد. تولید محتوا دورکاری، یک شغل خوب و پردرآمد است که می‌توانید با آموزش‌های ساده آن را انجام دهید. گذراندن دوره حتی می‌تواند به شما برای تولید محتوا در اینستاگرام و تولید محتوا با گوشی و ساخت کلیپ کمک کند تا از این راه هم برای کسب درآمد استفاده کنید. برای یادگیری نوشتن محتوا و کار در این شغل، فرصت را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا