هاچ بک آتشین فیات؛ یک پاندای انگلیسی/ایتالیایی! (+فیلم و عکس)

در فضای داخل کابین نیز صندلی ردیف عقب به منظور مدیریت وزن حذف شده است. از رول کیج نیز برای افزایش ایمنی ستون ها استفاده شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – پاندا یکی از مهمترین محصولات کمپانی فیات است که ۴۱ سال سابقه حضور در خط تولید را در کارنامه خود دارد و با همین آمار در لیست بین المللی«خودروها با رکورد بیشترین زمان حضور در خط تولید» قرار می گیرد.

پاندا نخستین بار سال ۱۹۸۰ و در سگمنت A معرفی شد. پاندا طی ۴ دهه تولید رکورد فروش بالغ بر ۷.۸ میلیون دستگاه را ثبت کرد که ۴.۵ میلیون دستگاه مربوط به نسل اول آن می شود.

نسل اول پاندا از ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۳ روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ و نسل سوم از ۲۰۱۱ تا کنون سابقه حضور در بازار جهانی را دارند.

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم

نسل سوم

در ادامه با یک نسخه تیونینگ(ام-اسپرت) از نسل اول فیات پاندا آشنا می شویم که تبدیل به یک هاچ بک جعبه ای آتشین شده است. تغییراتی که تیونر انگلیسی روی بدنه پاندا اجرا کرده آنرا تبدیل به یک خودروی لگویی کرده که حجم بدنه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

 

 

در بخش پیشرانه نیز شاهد حضور پیشرانه ای ۱.۶ لیتری فورد از خانواده اکو بوست هستیم که با تغییرات فنی میزان خروجی آن به ۳۰۰ اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است. این اعداد با درنظر گرفتن ابعاد خودرو بسیار چشمگیر هستند.

مجموعه پیشرانه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی اسپرت هماهنگ شده است.

جالب آنکه در نسخه های استاندارد نسل اول پاندا شاهد حضور پیشرانه های متنوعی بودیم که همگی کمتر از ۱ لیتر بودند. پیشرانه های ۶۵۲، ۷۶۹، ۹۰۳، ۹۶۵ و ۹۹۹ سی سی که نمونه اول ۲ سیلندر و باقی ۴ سیلندر بودند.

در فضای داخل کابین نیز صندلی ردیف عقب به منظور مدیریت وزن حذف شده است. از رول کیج نیز برای افزایش ایمنی ستون ها استفاده شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا