بدون نیاز به گواهینامه رانندگی کنید! (+عکس)

این میکروکار از یک باتری کوچک ۵.۵ کیلووات ساعت استفاده می کند که بیشینه برد حرکتی خودرو را به ۷۵ کیلومتر می رساند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – طراحی خودروهای بسیار کوچک برای استفاده در شهرهای شلوغ بخشی از راهبردهای تولیدکنندگان مطرح جهان را به خود اختصاص داده، مخصوصا این روزها که پیشرانه های الکتریکی نیز به این فرمول کاربردی اضافه شده اند تا انواع مدل های کوچک و پاک شکل بگیرند.

مدتی قبل به معرفی سیتروئن امی پرداختیم که جزئیات آن مطلب اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد؛ به این کلاس بدنه که امی در آن تولید و معرفی شده به اصطلاح Quadricycle می گویند که یک استاندارد تولیدی خودرو در قاره اروپا برای میکروکارهای دارای ۴ چرخ است. ساختار هیبریدی درب ها برای باز شدن از سمت مخالف نیز از ویژگی های این محصول است.

امی با برچسب قیمت پایه ۶۰۰۰ دلاری و عدم نیاز به گواهینامه برای کاربر محصولی جذاب برای استفاده های شهری و درون شرکتی است. اما اگر امی را با برند Opel هم مشاهده کردید جای تعجبی وجود ندارد زیرا نمونه تغییر برند یافته امی در مجموعه اوپل با نام راکس-ایی عرضه خواهد شد.

این میکروکار از یک باتری کوچک ۵.۵ کیلووات ساعت استفاده می کند که بیشینه برد حرکتی خودرو را به ۷۵ کیلومتر می رساند. برای شارژ مجدد خودرو با سوکت معمولی خانگی حدود ۲۴۰ دقیقه زمان لازم است. حداقل طول کابل مورد نیاز نیز ۳ متر اعلام شده است.

طراحی کابین راکس-ایی و امی نیز دقیقا مشابه یکدیگر است.

طول راکس-ایی برابر با ۲۴۱۰ میلیمتر است و از یک موتور الکتریکی با ۸ اسب بخار خروجی استفاده می کند تا بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر برساعت را در اختیار کاربر خود قرار دهد. رینگ های خودرو نیز ۱۴ اینچی هستند.

رانندگی با این خودرو برقی نیازمند گواهینامه نخواهد بود و هر فرد بزرگ‌تر از ۱۴ سال در فرانسه (بزرگ‌تر از ۱۶ سال در دیگر کشورهای اروپا) می‌تواند از راکس- ایی استفاده کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا