نقش مهم همراه اول در توسعه اینترنت همراه اول در کشور

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار نفر در کشور از اینترنت نسل سه و چهار استفاده می‌کنند که از این تعداد همراه اول – به‌عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال – با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل پیشتاز ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه در کشور است.

موبنا؛ عزیز موحدی‌نسب – جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از سطح گسترده خدمات و زیرساخت‌های قوی همراه اول در ارائه اینترنت همراه به بیش از ۴۱ میلیون مشترک در سراسر کشور است. گزارش‌ها نشان می‌دهد همراه اول ۹ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۴۷۵ مشترک نسل سه و ۳۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۱۱۶ مشترک نسل چهار دارد.

بررسی مجموع مشترکان ارتباطات پهن‌باند سیار حاکی از سهم بیش از ۵۰ درصدی همراه اول در ارائه اینترنت پرسرعت به متقاضیان است. این درحالی است که سهم اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل از خدمات اینترنت همراه در کشور کمتر از ۴۵ درصد برآورد می‌شود و این عدد برای رایتل تنها حدود ۴.۸ درصد است.

نقش مهم همراه اول در توسعه اینترنت همراه اول در کشور

براساس این گزارش همراه اول در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون مشترک دارد که نیمی از ضریب نفوذ ۹۷ درصدی اینترنت نسل سه و چهار در کشور مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه‌ زیرساخت‌های این اپراتور طی دو دهه اخیر بوده است.

آمار فوق نشان می‌دهد که همراه اول نه‌تنها پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال است، بلکه با سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت ارتباطات کشورمان، بیشترین سطح خدمات در حوزه اینترنت پرسرعت را به مشترکان ارائه می‌دهد.

نقش مهم همراه اول در توسعه اینترنت همراه اول در کشور

در حوزه توسعه‌یافتگی سایت‌های فعال شبکه نیز همراه اول رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، به‌طوری‌که این اپراتور ۱۶ هزار و ۵۰۷ سایت نسل چهارم، ۱۸ هزار و ۶۲۵ سایت نسل سوم و بیش از ۲۸ هزار سایت دوم فعال در سراسر کشور دارد. این آمار برای دو اپراتور دیگر به‌مراتب کمتر است، به‌طوری‌که ایرانسل صرفاً ۱۴ هزار و ۴۰۷ سایت نسل چهار، ۱۴ هزار و ۵۴۹ سایت نسل سه و حدوداً همین تعداد نیز نسل دو دارد. رایتل نیز که توسعه و زیرساخت‌های ضعیف‌تری نسبت به دو رقیبش در صنعت ارتباطات دارد، صرفاً یک هزار و ۵۵۶ سایت نسل چهار و سه هزار و ۸۵۶ سایت نسل سوم دارد.

آمار این بخش نیز نشان می‌دهد کدام اپراتور هزینه و تلاش بیشتری برای توسعه فناوری‌های ارتباطی در سراسر کشور داشته است. در واقع هر چه تعداد و کیفیت سایت‌های ارتباطی نسل سه و چهار بیشتر باشد، وضعیت کیفیت خدمات ارتباطی و اینترنت همراه برای مشترکین بهتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا