چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

همه ما در گوشی‌های هوشمند خود فایل‌ها و داده‌هایی داریم که از دست دادن آنها یا دسترسی غریبه‌ها به این اطلاعات خسارت سنگین و گاه جبران ناپذیری را وارد می‌کند. از حساب‌های بانکی یا رمزارزها گرفته تا حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی، عکس‌ها، ویدئوها و… همگی ممکن است با دزدیده شدن گوشی‌ها یا گمشدن این دستگاه‌ها از دسترس ما خارج شود و شاید به دست افراد دیگری بیفتد.

موبنا – علاوه بر این ارزش مادی گوشی‌‌ها هم ضرر جداگانه‌ایست که با سرقت یا از دست دادن آن به افراد متحمل می‌شود و بسیاری را به خرید دستگاه جدید مجبور می‌کند. واقعیت این است که احتمال گمشدن یا سرقت گوشی‌های هوشمند با توجه به ابعاد چند اینچی این دستگاه‌ها زیاد است و هر آن احتمال می‌رود که آنها را در خیابان، مترو و اتوبوس و سایر مکان‌های عمومی از دست بدهیم.

خوشبختانه امروزه راهکارهایی برای ردیابی گوشی‌های هوشمند وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق برنامه‌هایی مثل Find My Mobile سامسونگ، گوشی گمشده خود را پیدا کنند یا در زمان سرقت به اطلاعات داخل گوشی دسترسی داشته باشند.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

Find My Mobile چیست؟

Find My Mobile یکی از خدمات رایگان سامسونگ به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی است که از طریق آن صاحب گوشی امکان ردیابی دستگاه، پشتیبان‌گیری (backup) از راه دور یا حذف داده‌ها را خواهد داشت.

سرویس Find My Mobile با استفاده از اطلاعات مکانی که گوگل جمع‌آوری می‌کند و همینطور داده‌های شبکه‌های بی‌سیم قادر به پیدا کردن مکان دستگاه‌های موبایل است.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

فعال‌سازی سرویس Find My Mobile

برای استفاده از قابلیت‌های سرویس Find My Mobile باید آن را روی گوشی خود فعال کرده باشید. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافیست در منوی تنظیمات گوشی به قسمت Biometrics and security مراجعه کنید. با وارد شدن به این بخش گزینه Find My Mobile را می‌بینید که با روشن کردن یا قرار دادن روی حالت on و وارد کردن اطلاعات اکانت یا حساب کاربری سامسونگ خود می‌توانید از قابلیت‌های کاربردی این سرویس بهره‌مند شوید.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

اکانت سامسونگ، حسابی یکپارچه است که امکان بهره‌مندی از همه خدمات سامسونگ در گوشی‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون و وبسایت را فراهم می‌کند. کاربران با عضویت و فعال کردن حساب کاربری سامسونگ خود، بدون اینکه نیاز به ثبت‌نام جداگانه برای تک‌تک خدمات باشد، می‌توانند از تمامی سرویس‌ها و خدمات سامسونگ استفاده کنند.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

ردیابی دستگاه‌های گمشده

پس از فعال کردن سرویس Find My Mobile روی گوشی خود از آن پس در هر زمانی می‌توانید از قابلیت‌های این خدمات استفاده کنید. مثلا در زمان گم کردن گوشی کافیست در مرورگر دستگاه‌هایی که دارید اطلاعات حساب کاربری سامسونگ را وارد کنید.

با وارد شدن به حساب کاربری خود فهرستی از دستگاه‌هایی که Find My Mobile را روی آنها فعال کرده‌اید، مشاهده می‌کنید. در آنجا می‌توانید آخرین موقعیت مکانی گوشی را روی نقشه ببینید. علاوه بر این اطلاعاتی مثل وضعیت اتصال گوشی به شبکه و ظرقیت باقی مانده باتری به شما اطلاع داده می‌شود.

برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی لازم است تا گوشی روشن باشد و به شبکه تلفن همراه یا وای‌فای متصل باشد. برای همین به محض گم کردن گوشی وارد سرویس Find My Mobile شوید تا پیش از خاموش شدن و تمام شدن باتری گوشی بتوانید از موقعیت مکانی آن اطلاع پیدا کنید.

اگر حدس می‌زنید که گوشی را در مکانی نزدیک به خود گم کرده‌اید می‌توانید از طریق گزینه Ring، از راه دور زنگ گوشی را به صدا دربیاورید و به راحتی دستگاه را پیدا کنید. این گزینه حتی در زمانی که گوشی در حالت بی‌صدا هم قرار دارد صدای گوشی را به بالاترین حد می‌رساند.

با خاموش شدن باتری شما امکان ردیابی را از دست می‌دهید اما چنانچه گزینه «ارسال آخرین مکان» را فعال کرده باشید گوشی در زمانی که میزان باتری به ۲۰ درصد می‌رسد به شکل خودکار آخرین مکان جغرافیایی را به سرورهای Find My Mobile ارسال می‌کند. همچنین این قابلیت‌ برای شما وجود دارد تا از راه دور گزینه power saving را فعال کنید و ساعت‌های روشن ماندن گوشی را افزایش دهید.

چگونه گوشی گمشده یا دزدیده‌ شده را پیدا کنیم

چگونه از اطلاعات گوشی گمشده محافظت کنیم؟

یکی از نگرانی‌های مهم در زمان سرقت یا گمشدن گوشی، موضوع حفظ اطلاعات و دسترسی به آنهاست. به کمک قابلیت‌ Find My Mobile شما می‌توانید امنیت گوشی را از راه دور افزایش دهید. مثلا در زمانی که قفل دستگاه شما باز شده باشد، از راه دور می‌توانید دستگاه خود را قفل کنید و یا از خاموش شدن عمدی گوشی جلوگیری کنید. علاوه بر این امکان ارسال یک پیغام تماس و شماره تلفن بر روی گوشی گمشده را دارید تا اگر کسی آن را پیدا کرد بتواند با شما تماس بگیرد.

یکی دیگر از راهکارهای مهمی که قابلیت Find My Mobile در اختیار شما می‌گذارد امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات داخل گوشی است. برای این کار باید از قبل قابلیت Samsung Cloud را روی دستگاه خود فعال کرده باشید. با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید از داده‌های متنوع گوشی خود یک نسخه پشتیبان بگیرید و به راحتی در دستگاه جدید خود آنها را بازیابی و جایگزین کنید.

در صورت عدم نیاز به اطلاعات داخل گوشی می‌توانید با انتخاب گزینه پاک کردن یا erase تمامی داده‌های گوشی را حذف کرده و دستگاه را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. فقط توجه داشته باشید که با انجام این کار حساب کاربری سامسونگ شما از دستگاه حذف می‌شود و امکان ردیابی دستگاه را از دست می‌دهید.

کاربرد سرویس Find My Mobile تنها به زمان گمشدن یا دزدیده شدن گوشی و تبلت خلاصه نمی‌شود و در زمان‌هایی مثل وقتی که رمز گوشی را فراموش کرده‌اید و قادر به باز کردن دستگاه نیستید هم می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت لازم است در زمان فعال‌سازی گزینه Remote Unlock را انتخاب کرده باشید.

Find My Mobile سرویس رایگان و کاربردی سامسونگ است که در زمان گمشدن و سرقت گوشی یا تبلت‌های گلکسی احتمال پیدا کردن دستگاه را افزایش می‌دهد و در کنار آن از اطلاعات و داده‌های آن به خوبی محافظت می‌کند. تمامی این قابلیت‌ها تنها با مراجعه به وبسایت findmymobile.samsung.com و وارد کردن اطلاعات اکانت سامسونگ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا