پورشه ماکان ۲۰۲۲؛ معرفی یک پرچمدار و حذف تریم توربو (+عکس)

از آپشن های استاندارد برای تریم GTS سال ۲۰۲۲ باید به سیستم ترمز بهبود یافته، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و بهبود عملکرد آن به میزان ۱۵ درصد در مقایسه با GTS مدل ۲۰۲۱ اشاره کرد.

موبنا؛ مازیار داینالی – همزمان با انتشار تصاویر پورشه ماکان ۲۰۲۲، اطلاعات دقیق تری در رابطه با این محصول باکیفیت در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

ماکان از سال ۲۰۱۴ تا کنون روی خط تولید قرار دارد و در مدل ۲۰۲۲ مهمترین رویداد را باید به حذف تریم Turbo بدانیم. با این تغییرات، اکنون GTS پرچمدار ماکان ۲۰۲۲ است که در آن از پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو دقیقا مشابه تپنده مورد استفاده در تریم Turbo سال ۲۰۲۱ استفاده شده با این تفاوت که میزان خروجی از ۳۷۵ به ۴۳۴ اسب بخار افزایش یافته است.

پورشه یک پکیج اسپرت با نام “اسپرت کرونو” را نیز به شکل آپشن برای این محصول خود در نظر گرفته است. در آزمایش ها، ماکان جی تی اس ۲۰۲۲ اسپرت کرونو طی ۴.۱ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده است.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با تغییرات احتمالی بخش جعبه دنده منتشر نشده است.

تقویت پیشرانه شامل سایر تریم های ماکان ۲۰۲۲ نیز می شود. در تریم پایه موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر اکنون ۲۶۱ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در مدل ۲۰۲۱ خروجی برابر با ۲۴۸ اسب بخار است.

اکنون تریم S در مدل ۲۰۲۲ جایگزین GTS مدل ۲۰۲۱ می شود زیرا این تریم با موتور ۶ سیلندر، جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و سامانه تمام چرخ محرک برابر با ۳۷۵ اسب بخار خروجی دارد.

از آپشن های استاندارد برای تریم GTS سال ۲۰۲۲ باید به سیستم ترمز بهبود یافته، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و بهبود عملکرد آن به میزان ۱۵ درصد در مقایسه با GTS مدل ۲۰۲۱ اشاره کرد.

در پکیج اسپرت کرونو که بدان اشاره کردیم علاوه بر جزئیات اسپرت ظاهری باید به تورک وکتورینگ پلاس، رینگ های تیره براق ۲۱ اینچی، صندلی اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته و … اشاره کنیم.

در رابطه با داخل کابین نیز نمایشگر ۱۰.۹ اینچی لمسی و ساعت آنالوگ از جذابیت هایی هستند که جزئیات باکیفیت پورشه را همراهمی خواهند کرد.

در زمینه ایمنی نیز مواردی شامل دستیار پارک، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سایر امکانات روز، مدل ۲۰۲۲ را همراهی می کنند.

قیمت پایه ماکان ۲۰۲۲ از ۵۴۹۰۰ دلار آغاز می شود. تریم S نیز از ۶۵۴۰۰ دلار و تریم GTS از ۷۹۰۰۰ دلار از ابتدای سال آینده میلادی پیش روی مشتریان قرار خواهند داشت.

تریم S

تریم اسپرت کرونو

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا