بهره‌برداری از کیف پول جیرینگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

قرارداد همکاری بین شرکتهای جیرینگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با هدف توسعه خدمات کیف پول الکترونیک منعقد و نخستین سرویس پرداخت بدون تماس در شعبه باهنر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین رونمایی و افتتاح «پذیرش کیف پول الکترونیک جیرینگ در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش» عصر امروز با حضور مدیران ارشد شرکت های همراه اول، افق کوروش و جیرینگ جمعی از اهالی رسانه در شعبه باهنر این مجموعه فروشگاهی برگزار شد.

این بهره برداری با توجه به تأکیدی که بر استفاده از ابزارهای کانتکت لس (بدون تماس) دارد، امکانی را برای مشترکان همراه اول فراهم می آورد تا تنها با استفاده از سیمکارت خود بتوانند از انواع خدمات پرداخت مالی استفاده کنند که با توجه به حذف کارت بانکی از زنجیره پرداخت، کمکی در مسیر کنترل و قطع زنجیره کرونا است.

 

امکان ارائه سرویس‌های هدفمندتر در آینده

حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول در این مراسم که با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری و با بیان اینکه شرکت های متعددی در زیرمجموعه همراه اول داریم، اظهار کرد: پتانسیل و ظرفیت های موجود در این شرکت ها، زمینه سرویس دهی های متنوع و هدفمندتر از قبیل سرویس مکان محور در آینده و براساس افزایش سطح تعاملات را به ارمغان می آورد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در برنامه ای بلند مدت بتوانیم شاهد افزایش سطح همکاری ها در راستای خدمات دهی بیشتر به گروه گلرنگ باشیم.

 

سیاست جیرینگ و توسعه کیف پول
حسام حبیب اله، مدیر عامل جیرینگ نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه امیدواریم با این قرارداد همکاری شاهد ایجاد حرکتی نو در فضای پرداخت خرد و صنعت پرداخت کشور باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه یک دهه از عمر جیرینگ به عنوان بازوی تخصصی همراه اول در حوزه پرداخت الکترونیک می گذرد، امیدواریم در مسیر پیش رو همچون سابقه خود که نخستین «ارائه دهنده راهکار پرداخت موبایلی» بودیم، بتوانیم اتفاقات خوبی را در این صنعت رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جیرینگ هم اکنون میزبان ۴۰ میلیون مشترک همراه اول است، گفت: در فاز جدید فعالیت هایمان، اپلیکیشن جیرینگ را توسعه داده ایم که امیدواریم در مسیر روند حرکتی دنیا در زمینه کاهش سطح پرداخت های کارتی و نقدی و همچنین افزایش پرداخت های مبتنی بر کیف پول الکترونیکی، مورد استقبال مردم کشورمان قرار گیرد.

عضو هیات مدیره جیرینگ ضمن اشاره به کاهش ۵۰ درصدی پرداخت های نقدی در برخی کشورهای توسعه یافته امریکایی و اروپایی طی سال ۲۰۲۰، یادآور شد: این ترند، نوید بزرگی برای ماست که در صنعت پرداخت خرد فعالیت می کنیم.

حبیب اله اغلب صنایع بزرگ و خدمات دهنده به مردم را راغب به استفاده از کیف پول و پرداخت های خرد به شکل الکترونیک دانست و تصریح کرد: توسعه بستر پرداخت های موبایلی راهکاری برای ایمن سازی جامعه فرضا در مواجهه با پدیده کرونا و حفظ چارچوب های ایمنی و سلامتی است که در نهایت کاهش هزینه ها و خسارات را به دنبال دارد.

وی سیاست جیرینگ را در راستای توسعه بستر کیف پول و پرداخت های خرد مبتنی بر موبایل عنوان کرد و گفت: همکاری ما با فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در گام نخست در شعب منتخب تهران و کیش آغاز می شود و امیدواریم ظرف کمتر از یک ماه، با آموزش هایی که صورت می گیرد بتوانیم این سرویس را در تمامی ۲۴۰۰ شعبه این فروشگاه در سراسر کشور داشته باشیم.

مدیر عامل جیرینگ این نوید را هم داد که سرویس اعتباری همراه اول نیز در دست توسعه است که اقدام بزرگی به حساب می آید و در آینده امکان خرید از طریق اعتبار مشترکان را فراهم می کند.

 

افق کوروش به دنبال جایگزین سازی شیوه های نوین پرداخت

در ادامه این مراسم نیز حسین صبوری، قائم مقام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیان اینکه ظرف یک سال اخیر میزان پرداخت نقدی در فروشگاه های ما از ۳۰ به ۸ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: بنابراین روش های پرداخت جدید با سرعتی بیش از تصور ما در حال جایگزین شدن و استفاده از این تغییر رویه ایجاد شده، هستند.

وی با بیان اینکه دنبال جایگزین سازی شیوه های نوین پرداخت با هدف ارتقای سطح زندگی مردم هستیم، ادامه داد: هم اکنون نیز بسیار خرسندیم که برای راه اندازی سرویس کیف پول الکترونیک، در خدمت پیشروترین های شرکت های فناوری و مخابراتی کشور هستیم.

بنابر این گزارش، مشتریان افق کوروش می توانند تنها با یک بار وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، خریدهای بعدی‌ خود را به سهولت و بدون نیاز به ورود CVV2 یا رمز پویا و تاریخ انقضاء انجام دهند.

همچنین این بستر فناورانه (کیف پول خرد) ظرفیتی در مسیر مدیریت هوشمند خدمات رفاهی سازمان های بزرگ همچون کمک به مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است که هم اکنون در اختیار بیش از ۴۰ میلیون مشترک همراه اول جهت استفاده در خریدهای خرد قرار دارد.

شیوه استفاده از این کیف پول نیز به این شکل است که کاربران با نصب اپلیکیشن جیرینگ از سایت جیرینگ یا کافه بازار، می توانند با شارژ کیف پول خود و انتخاب شعب فروشگاه در اپلیکیشن به آدرس درج شده مراجعه و در زمان خرید، کد QR را از دستگاه کارتخوان اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آن شعبه و مبلغ فاکتور را تأیید و پرداخت صورت پذیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز قرارداد همکاری بین شرکت های جیرینگ و انیاک به نمایندگی از طرف افق کوروش منعقد شد و به شکل نمادین این سرویس در محل شعبه باهنر مورد بهره برداری و تست قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا