ادعای مدیرعامل ایرانسل درباره شبکه ۵G حاشیه‌ساز شد

ادعای مدیرعامل ایرانسل درباره ثبت بالاترین سرعت شبکه ۵G توسط این اپراتور، حواشی جدیدی برای ایرانسل در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرد.

موبنا؛ مسعود شهبازی – بیژن عباسی‌آرند که در مراسم آنلاین چهاردهمین گردهمایی مدیران ایرانسل سخنرانی می‌کرد، در بخشی از صحبت‌هایش به دستاوردهای این اپراتور در حوزه فناوری ۵G اشاره کرد و مدعی شد، ثبت بالاترین رکورد سرعت در شبکه ۵G در اختیار ایرانسل است.

این ادعای مدیرعامل ایرانسل به سرعت در فضای مجازی منتشر و برخی کاربران به آن واکنش نشان دادند. درحالی‌که ایرانسل هم‌اکنون نیز مشکلات فراوانی در ارائه خدمات ۴G دارد، مدعی توسعه فناوری جدیدتری تحت عنوان ۵G است.

ادعای مدیرعامل ایرانسل درباره شبکه 5G حاشیه‌ساز شد

برخلاف ادعای کذب عباسی‌آرند و براساس خبری که روابط عمومی این اپراتور منتشر کرده، ایرانسل در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه توانسته به نهایت سرعت ۱.۵ گیگابایت بر ثانیه دست یابد و بعدها طی ادعایی که باز خود این اپراتور منتشر کرده، صرفاً موفق به ثبت سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه شده است.

اگر فرض کنیم که ایرانسل به نهایت سرعت ۲.۵ گیگابایت بر ثانیه رسیده، باز هم به‌مراتب از سرعت ثبت شده همراه اول کمتر است و ادعای ثبت‌ بالاترین سرعت در شبکه ۵G توسط ایرانسل، به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره‌برداری رسمی از ۵G روی شبکه واقعی برای اولین بار در کشور، موفق شده به سرعت ۳.۶۳ گیگابیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی‌سابقه بوده است.

ادعای مدیرعامل ایرانسل درباره شبکه 5G حاشیه‌ساز شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت ثبت شده واقعی اینترنت ۵G همراه اول حداقل ۴۵ درصد بیشتر از ادعای مطرح‌ شده توسط ایرانسل است. این اعداد نشان می‌دهد – برخلاف ادعای مدیرعامل ایرانسل – بالاترین سرعت ثبت شده اینترنت ۵G کشور در اختیار همراه اول است.

اما اینکه چرا بالاترین مقام رسمی اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل تلاش می‌کند به‌دروغ دستاوردی را در حوزه فناوری‌ ۵G به نام خود ثبت کند، جای سؤال است و حتی جالب‌تر اینکه روابط عمومی این اپراتور نیز بدون بررسی ادعای مدیرعامل ایرانسل، محتوای صحبت‌های عباسی‌آرند را روی خروجی سایت قرار داده است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. این یارو خبر نداره در خیلی نقاط حتی شهری تهران یا پرند یا قم یا اصفهان یا رشت و احتمالا شهرهای دیگه سرعت آپلود ایرانسل از سرعت دیال آپ هم کمتره و بعد از چهارماه تماس با پشتیبانی هنوز هیچ پیگیری نشده و متصدی فقط شیرین زبونی بلده… این یارو هنوز پکت لوست شبکه روی فورجی رو ندیده که چه درصد بالایی داره همانند جیتر و پینگ بی کیفیت شبکه ایرانسل.. این یارو خط خودش ۹۱۲ هستش و خودش هم از همراه اول برای اینترنت همراه سرویس میگیره

دکمه بازگشت به بالا