پوشش جمعیتی ۹۹.۹ درصدی همراه اول در قم

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم از پوشش جمعیتی ۹۹/۹ درصدی همراه اول در قم خبر داد.

موبنا – محمد حاج عینی با بیان اینکه قم به لحاظ پوشش جمعیتی همراه اول رتبه نخست کشوری را داراست افزود: یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۲۷۹ خط تلفن همراه اول با ضریب نفوذ ۱۲۶ درصد در سطح استان فعال است.
وی همچنین از اختصاص ۶۲۴ هزار و ۹۸۵ خط تلفن ثابت به شهروندان قمی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۰ هزار ۷۵۵ شماره منحصر به فرد مشغول به کار و خدمات دهی به شهروندان هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۴/۹ دهم درصد است افزود: بیش از ۱۳۵ هزار مشترک اینترنت adsl و ۱۳۰ هزار مشترک vdsl در سطح قم در حال بهره‌برداری از خدمات شرکت مخابرات در استفاده از اینترنت هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵۵ روستای استان در حال حاضر به شبکه‌های مخابراتی متصل هستند تاکید کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی وصل هستند و هیچ روستای بدون ارتباطی در سطح استان وجود ندارد.
حاج امینی با اشاره به شیوع کرونا و رونق گسترده آموزش‌های مجازی گفت: در این مدت بیش از ۷۰۰ مدرسه و ۸۰ مرکز علمی در سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرده اند.
وی همچنین از راه‌اندازی ۶ طرح در حوزه مخابراتی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل توسعه و اجرای شبکه فیبر نوری به طول ۵۹ کیلومتر، توسعه و اجرای شبکه مسی به طول ۵ کیلومتر، نصب و راه‌اندازی چهار سایت تلفن همراه، توسعه و تکمیل شبکه ۳G و ۴G در سطح استان و توسعه پورت‌های vdsl و اتصال ۸۰ مرکز آموزشی فیبر نوری می‌شود.
وی با بیان این که شیوع کرونا مانع از اجرای برنامه و مراسم رسمی افتتاح این طرح‌ها شد تصریح کرد: برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان، تمامی این طرح‌ها بدون افتتاح رسمی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات قم حائز رتبه نخست کشوری در ارزیابی تلفن ثابت و دیتای کشور در سال جاری شده افزود: این شرکت خدماتی همچنین به لحاظ بهینه سازی ارتباطات سیار در سال جاری در جایگاه نخست کشوری قرار گرفته است.
وی در ادامه با انتقاد از عدم تغییر تعرفه و هزینه تلفن ثابت و همراه گفت: قریب به ۱۸ سال است که تعرفه و هزینه استفاده از تلفن تغییری نداشته و این موضوع فشار زیادی را به شرکت مخابرات وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه‌های مخابراتی هزینه زیادی در پی دارد افزود: برای ارتقا خدمت رسانی به شهروندان و ارتقا عملکرد ارتباطی در سطح کشور و استان نیاز داریم تعرفه‌ها اصلاح شود.

 منبع: صدا و سیما 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا