برترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان (+عکس)

اما اگر بازار را فقط از منظر شاخص تولیدات تمام الکتریکی مورد بررسی قرار دهیم، بازهم تسلا جایگاه اصلی را در اختیار دارد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – محصولات الکتریکی در سال گذشته میلادی(۲۰۲۰) مهمترین رویدادهای خبری صنعت خودرو را به خود اختصاص داده بودند و در سال جاری میلادی نیز کماکان محور پیشرفت و رقابت جدی کمپانی های تولیدکننده، قرار دارد.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، در سال ۲۰۲۰ برابر با ۳۱۲۴۷۹۳ دستگاه خودرودی پلاگین هیبرید در جهان به فروش رسیده که بالغ بر ۶۸ درصد آنها باتری-الکتریک(الکتریکی خالص) بوده اند.

اگر بخواهیم نگاهی به برندهای موفق نیز داشته باشیم؛ تسلا از آمریکا همچنان در صدر قرار دارد زیرا حدود ۱۷ درصد سهم بازار را در اختیار خود دارد. فولکس واگن در رده دوم قرار دارد و البته با پیشرفتی سریع از رتبه ششم به دوم رسیده است. جالب آنکه به طور خاص در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ کمپانی آلمانی پیشتاز این رده بندی بوده و دور از انتظار نیست که بزودی در رده بندی سالانه نیز رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. در سه ماهه پایانی فولکس واگن با فروش ۱۹۱ هزار دستگاه محصول الکتریکی در برابر ۱۸۳ هزار دستگاه تسلا، رقیب قدرتمند خود را به چالش کشانده است.

آمار فروش خودروهای پلاگین(شامل پلاگین هیبرید و الکتریکی خالص) در ۲۰۲۰:

تسلا: ۴۹۹۵۳۵ دستگاه (۱۶ درصد سهم بازار)

فولکس واگن: ۴۲۱۵۹۱ دستگاه (۱۳ درصد سهم بازار)

سایک چین: ۲۷۲۲۱۰ دستگاه (۹ درصد سهم بازار)

ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی: ۲۲۶۹۷۵ دستگاه (۷ درصد سهم بازار)

ب ام و: ۱۹۵۹۷۹ دستگاه (۶ درصد سهم بازار)

این ۵ تولیدکننده در مجموع با فروش ۱۶۱۶۲۹۰ دستگاه سهمی معادل ۵۱.۷ درصد بازار را به خود اختصاص داده اند و دیگر برندها با فروش ۱۵۰۸۵۰۳ دستگاه سهمی معادل ۴۸.۳ درصد را در اختیار دارند. مجموع فروش نیز همانطور که اشاره شد، عددی برابر با ۳۱۲۴۷۹۳ دستگاه خواهد شد.

اما اگر بازار را فقط از منظر شاخص تولیدات تمام الکتریکی مورد بررسی قرار دهیم، بازهم تسلا جایگاه اصلی را در اختیار دارد اما در رتبه های بعدی تغییراتی وجود خواهد داشت:

تسلا: ۴۹۹۵۳۵ دستگاه (۲۳ درصد سهم بازار)

سایک چین: ۲۴۳۲۰۱ دستگاه (۱۱ درصد سهم بازار)

فولکس واگن: ۲۲۷۳۹۴ دستگاه (۱۱ درصد سهم بازار)

ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی: ۱۷۲۶۷۳ دستگاه (۸ درصد سهم بازار)

بی وای دی چین: ۱۳۱۷۰۵ دستگاه (۶ درصد سهم بازار)

مجموع فروش ۵ تولیدکننده برتر برابر با ۱۲۷۴۵۰۸ دستگاه معادل ۵۹.۵ درصد سهم بازار می شود و بدنبال آنها دیگر برندهای تولید کننده با ۸۶۶۸۰۳ دستگاه، برابر با ۴۰.۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارند. مجموع فروش نیز برابر با ۲۱۴۱۳۱۱ دستگاه خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا