از جاذبه های استانبول دیدن کنید

همانطور که می دانید کشور ترکیه در همسایگی کشورمان ایران قرار دارد و روابط دوستانه این دو کشور و همچنین نزدیک بودن فرهنگ اقوام به هم ، سبب شده سفر به این شهر مورد علاقه و استقبال ایرانیان قرار بگیرد و هزینه های نسبتا ارزان سفر و اقامت در این شهر نیز بی تاثیر نیست .

بنای باشکوه مسجد و موزه ایاصوفیه

این بنای زیبا و باستانی  در تور استانبول ، بواسطه دارا بودن معماری شگفت انگیز ، طراحی و تزئینات داخلی ظریف و قدمت تاریخی هزاران ساله به شهرت رسیده و توانسته سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب کند . ایا صوفیه بعد از بازار بزرگ شهر  ، آمار بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است و روزانه صدها نفر از آن دیدن می کنند . ایا صوفیه مابین سال های ۵۳۲ و ۵۳۷ و برای هزار سال مهم ترین کلیسای روم بود  و با ورود اسلام به این سرزمین ، و به دست عثمانیان از کلیسا به مسجد تبدیل شد .

و قرن ها نماز پنج گانه مسلمانان در این مکان برپا می شد . اما بعد از اعلام جمهوری کشور ترکیه و به دستور آتاتورک به موزه  تبدیل گشت  .

به گزارش سفر باتو ، مسجد و موزه ایاصوفیه در کنار برخی دیگر از بناهای تاریخی مهم شهر در محله سلطان احمد واقع شده است .

 تنگه بسفر

منظره زیبای تنگه بسفر که دریای مرمره و دریای سیاه در دو سوی آن قرار گرفته اند ، از زیباترین چشم انداز های شهر استانبول است  . تنگه بسفر همان نقطه ای است که شهر استانبول را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم می کند . وجود آثار تاریخی فراوان و کافه و رستوران های متنوع سبب شده این منطقه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر استانبول تبدیل شود و روزانه صدها نفر در حوالی آن به گشت و گذار می پردازند .

تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است . و همانطور که گفتیم حوالی این منطقه رستوران ها و کافه های بیشماری دیده می شود که با دارا بودن فضایی گرم و دوست داشتنی و همچنین مناظری زیبا رو به تنگه ، لحظات به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می زنند . همچنین بسیاری از آثار تاریخی شهر نظیر  کاخ چراغان و دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی در همین حوالی در تور ترکیه قرار دارند .

بهترین رستوران های جزیره کیش

جزیره کیش ، دارای رستوران های بسیار متنوعی است و علاوه بر اینکه همه هتل های شهر بهترین و کاملترین غذاها را سرو می کنند ، در سطح شهر نیز تعداد زیادی رستوران سنتی و فست فود وجود دارد که طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و فرنگی و همین طور خوراک های دریایی را عرضه می کنند .

در ادامه این بخش می خواهیم ‏بهترین و برترین رستوران های جزیره کیش را از نگاه گردشگران معرفی کنیم . پس در ادامه با ما همراه باشید :

 رستوران فودلند کیش

در ابتدا کار این رستوران بزرگ و متنوع را موردبررسی قرار می دهیم . رستوارن فودلند در امتداد سواحل ‏زیبای مرجان واقع شده و کار خود را از سال ۱۳۸۹ ‏ آغاز نمود و در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد و سالن بزرگ آن با بیش از دو هزار متر مربع مساحت ، ظرفیت گنجایش چهارصد نفر را دارد . رستوران فودلند دارای سه سالن است که هر کدام دارای منویی متفاوت اند و انواع غذا های فست فود ، سنتی و دریایی را به بهترین شکل طبخ و سرو می کنند . همچنین این مجموعه دارای دو  کافه است که برای صرف قهوه و میان وعده مکان ایده آلی است . ‏

رستوران بختیاری کیش

رستوران بختیاری تور کیش دارای محیطی زیبا ست و منوی آن شامل خوراک های سنتی نظیر انواع کباب ها ، انواع ‏خورشت ها ، غذاهای دریایی و همینطور انواع کوکو ، انواع خوراک و … است . همچنین بهترین انواع سوپ ، ‏نوشیدنی ، دسر و سالاد را نیز میتوانید به عنوان پیش غذا صرف کنید . همه غذاها دارای کیفیت مطلوب و ‏و قیمت هایی بسیار مناسب اند . این رستوران همه روزه از ساهت یازده صبح تا دوازده شب باز می باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا