ماستنگ مک-ایی؛ اسب وحشی از نوع الکتریکی! (+عکس)

قیمت مک-ایی هم اکنون از ۴۲۸۹۵ دلار برای ساده ترین مدل آغاز می شود که افزودن آپشن تمام چرخ محرک به این مدل پایه، برچسب قیمت را به ۴۵۵۹۵ دلار افزایش می دهد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – قطعا یکی از متفاوت ترین محصولات برند ماستنگ طی دهه های اخیر؛ شاسی بلند الکتریکی آن با نام مک-ایی بوده است. محصولی که فورد به عنوان یک کراس اوور آینده نگر و متفاوت روانه بازار کرده است.

اما یکی از مهمترین ویژگی های خودروهای الکتریکی کامل به برد حرکتی آنها مربوط می شود که در رابطه با مک-ایی مجهز به باتری بزرگ تر ۹۸.۸ کیلووات ساعت حدود ۴۸۲ کیلومتر برآورد شده است(فاقد سامانه تمام چرخ محرک) اما مدل پایه این کراس اوور نیز که از باتری ۷۵.۷ کیلووات ساعت استفاده می کند(فاقد سامانه تمام چرخ محرک) دارای برد حرکتی ۳۷۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل است که کاملا قابل قبول و مطلوب محسوب می شود.

اگر این مدل پایه با توجه به سفارش مشتری مجهز به سامانه تمام چرخ محرک نیز شود آنگاه برد حرکتی به ۳۳۹ کیلومتر کاهش خواهد یافت. در مدل مجهز به باتری بزرگ تر که بدان اشاره کردیم نیز اگر سامانه تمام چرخ محرک فعال شود، برد حرکتی به ۴۳۴ کیلومتر کاهش می یابد.

در تصویر زیر مقایسه برد حرکتی ماستنگ مک-ایی با الکتریکی های مطرح بازار را مشاهده می کنید که اینجا نمونه مجهز به باتری بزرگ ۹۸.۸ کیلووات ساعت و بدون سامانه تمام چرخ محرک حدود ۳۰۰ مایل(۴۸۲ کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ کامل طی خواهد کرد.

ماستنگ مک-ایی؛ اسب وحشی از نوع الکتریکی!/ مقایسه برد حرکتی با مطرح ترین محصولات الکتریکی روز (+عکس)

اما اشاره نیز به قابلیت های پیشرانه این اسب وحشی متفاوت داشته باشیم:

مدل پایه مک-ایی حدود ۲۵۵ اسب بخار خروجی دارد که اینجا حضور یا عدم حضور سامانه تمام چرخ محرک اثری در عدد مورد اشاره ندارد.

مدل مجهز به باتری بزرگ تر بدون سامانه تمام چرخ محرک ۲۸۲ اسب بخار خروجی دارد و همین مدل مجهز به سامانه تمام چرخ محرک ۳۳۲ اسب بخار خروجی خواهد داشت.

برای آن گروه از مشتریان که اسب وحشی تری می خواهند، نمونه جی تی  با ۴۵۹ اسب بخار خروجی در نظر گرفته شده که البته فورد اشاره ای به برد حرکتی و نوع باتری آن نداشته است.

قیمت مک-ایی هم اکنون از ۴۲۸۹۵ دلار برای ساده ترین مدل آغاز می شود که افزودن آپشن تمام چرخ محرک به این مدل پایه، برچسب قیمت را به ۴۵۵۹۵ دلار افزایش می دهد.

در مدل مجهز به باتری بزرگ تر و سامانه تمام چرخ محرک نیز قیمت از ۵۸۳۰۰ دلار آغاز می شود.

برای مدل جی تی اشاره ای به قیمت نشده اما پیش بینی می شود از حدود ۶۰۰۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا