آفرودرهای زیبای کره‌ای معرفی شدند (+عکس)

سورنتو در مدل ۲۰۲۱ با طراحی کاملا متفاوت و البته فناورانه تر از هر زمان وارد میدان شده است که جزئیات کاملش را می توانید اینجا مطالعه کنید.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل به معرفی چهارمین نسل از سورنتو؛ کراس اوور آشنای کیا موتورز در بازار ایران پرداختیم. سورنتو در مدل ۲۰۲۱ با طراحی کاملا متفاوت و البته فناورانه تر از هر زمان وارد میدان شده است که جزئیات کاملش را می توانید اینجا مطالعه کنید.

به تازگی تصاویری از دو نسخه آفرودی سورنتو با نام های یوسیمیتی و زایان منتشر شده که جذابیت های این کراس اوور محبوب را برای ماجراجویی در طبیعت به نمایش گذاشته و البته در حد نسخه نمایشی معرفی شده اند. همانطور که درتصاویر مشاهده می شود؛ نسخه یوسیمیتی دارای جزئیات مربوط به خودروهای آفرود است و در تم زیبایی از رنگ سبز ارائه شده است. زایان نیز تم خاکی جذاب با پوششی براق را همراه خود دارد.

سورنتو یوسیمیتی

سورنتو یوسیمیتی

در هر دو مدل آفرودی از رینگ های ۲۰ اینچی و لاستیک های ۳۲ اینچی استفاده شده است.

سورنتو زایان

سورنتو زایان

پیشرانه؛ آلبومی از انتخاب های متنوع!

کیا موتورز در این قسمت مجموعه متنوعی را ارائه می دهد. مدل پایه با موتور تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر که ۱۹۱ اسب بخار خروجی و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد، ارائه می شود. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ خواهد بود.

نمونه دیگر به مدل توربوشارژ همین پیشرانه مربوط می شود که با جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده و برابر با ۲۸۱ اسب بخار خروجی و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

انتخاب سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن پیش روی مشتری قرار می گیرد.

میزان مصرف سوخت موتور پایه در حالت ترکیبی حدود ۸.۷ لیتر است و در موتور توربوشارژ به ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

اما سورنتو ۲۰۲۱ یک نمونه هیبریدی نیز دارد که شامل موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری در هماهنگی با یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی می شود. در این مجموعه از بسته باتری ۱.۵ کیلوات ساعتی لیتیوم –یون استفاده شده تا مجموع خروجی پیشرانه برابر با ۲۲۷ اسب بخار باشد. در بخش جعبه دنده از مدل ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیرو را به محور جلو انتقال می دهد. آمار مصرف سوخت برای این پیشرانه در شهر برابر با ۶ لیتر، در بزرگراه ۶.۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن پیش روی مشتری قرار می گیرد.

اما برای آن گروه از مشتریان که موتور فناورانه را با قدرت بیشتری می خواهند؛ کیا موتورز یک انتخاب دیگر را در نظر گرفته است! نمونه ۱.۶ لیتری توربو به علاوه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک اما با یک موتور الکتریکی قویتر ۶۶.۹ کیلوواتی. در این مدل ظرفیت باتری لیتیوم-یون نیز به ۱۳.۸ کیلووات ساعت افزایش یافته است. سامانه تمام چرخ محرک نیز به حالت پیش فرض فعال است.

با این ویژگی ها مجموع خروجی موتور برابر با ۲۶۱ اسب بخار است و خودرو در حالت الکتریکی کامل قابلیت پیمایش ۴۸ کیلومتر را دارد.

قیمت تریم های استاندارد سورنتو ۲۰۲۱ را اینجا مشاهده خواهید کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا