دلاژ؛ بازگشت ابر خودروی ۲.۴ میلیون دلاری پس از ۷۰ سال! (+تصاویر)

جنگ جهانی دوم و مشکلاتی که پس از آن وجود داشت در نهایت موجب شد تا تولید خودرو در کمپانی دلاژ به سال ۱۹۵۴ پایان یابد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی دلاژ یکی از قدیمی ترین نام ها در صنعت خودروی جهان است که نخستین بار ۱۱۵ سال پیش یعنی در ۱۹۰۵ برند آن به ثبت رسید. از همان ابتدا اندیشه های برتر اداره کنندگان این برند موفقیت های مهمی در مسابقات سرعت و البته سدان های لوکس همراه داشت. معماری سوپرشارژهای اختصاصی روی موتورهای ۱۲ سیلندر در سال های ۱۹۲۰ و بویژه سال ۱۹۲۵، فاصله دلاژ را با رقبای خود به میزان چشمگیری افزایش داد.

نمونه هایی کلاسیک از برند دلاژ

نمونه هایی کلاسیک از برند دلاژ

اما جنگ جهانی دوم و مشکلاتی که پس از آن وجود داشت در نهایت موجب شد تا تولید خودرو در کمپانی دلاژ به سال ۱۹۵۴ پایان یابد.

در ۷ نوامبر ۲۰۱۹ باردیگر این برند از طریق تامین اعتبار و تلاش گروهی از علاقه مندان به صنعت خودرو، زنده شد و چشم انداز جدید آن برای حضوری موفق در بازار ابرخودروهای پیشرفته ارائه شد.

حدود ۷ دهه پس از آنکه دلاژ آخرین خودروی خود را تولید کرد؛ اخباری مبتنی بر تولید یک ابرخودروی الکتریکی با برند دلاژ تیتر رسانه های این حوزه شده است.

D12 تنها به تعداد ۷۰ دستگاه تولید خواهد شد تا یک تولید محدود تمام عیار باشد. براساس اطلاعات موجود؛ در این محصول از پیشرانه ۷.۶ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می شود که مجموع خروجی این سیستم برابر با ۱۱۱۵ اسب بخار است که از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک تک کلاچه به چرخ ها انتقال می یابد.

این نسخه ۱۴۰۰ کیوگرم وزن دارد اما یک نسخه سبک تر(۱۰۲۴ اسب بخاری) که از موتور الکتریکی سبک تر استفاده می کند نیز تولید خواهد شد. وزن این نسخه برابر با ۱۳۱۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

دی ۱۲ از سیستم تعلیق ویژه خودروهای فرمول ۱ استفاده می کند. ژاک ویلنوو قهرمان مسابقات فرمول ۱ نیز در این پروژه همکاری دارد.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز D12 به جانمایی صندلی های آن مربوط می شود. راننده در قسمت وسط و مرکز قرار دارد و صندلی سرنشین دقیقا پشت سر آن قرار گرفته است چیزی شبیه به وضعیت کابین جنگنده های نظامی!

با توجه به اطلاعات فنی؛ این خودرو طی ۲.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که سندی بر موفقیت استانداردهای آئروداینامیک و طراحی بهینه آن خواهد بود.

همانطور که اشاره شد فقط ۳۰ دستگاه از D12 تولید می شود و هر دستگاه حدود ۲.۴ میلیون دلار ارزش دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا