شاسی بلند پرقدرت فورد با جزئیات اسپرت(+تصاویر)

اکسپلورر در قسمت دماغه طراحی ساده ای دارد که در آن خبری از الگوهای پیچیده و گرافیک حرفه ای برای چراغ های اصلی نیست اما همین جزئیات ساده به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا نمایی اسپرت و باکیفیت پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – اکسپلورر یکی از برندهای فعال در مجموعه فورد است که اولین بار در سال ۱۹۹۰ معرفی و تا به امروز روی خط تولید کمپانی آمریکایی قرار دارد. این محصول در کلاس شاسی بلند کامپکت و همچنین میان سایز عرضه می شود.

نسل اول از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴، نسل دوم از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱، نسل سوم از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، نسل چهارم از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، نسل پنجم از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ و نسل ششم از ۲۰۲۰ معرفی شده است. طی این مدت انواع نسخه های ویژه و مدل های فیس لیفت این محصول نیز روانه بازار شده است.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم

نسل سوم

نسل چهارم

نسل چهارم

نسل پنجم

نسل پنجم

نسل ششم

نسل ششم

در ادامه این مطلب تریم اس تی مدل ۲۰۲۰ اکسپلورر را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیش از هر چیز باید گفت لوگوی اس تی پرفورمنس روی بدنه محصولات فورد به مفهوم حضور جزئیات اسپرت استاندارد کارخانه ای(فورد) است.

از این رو با یک کراس اوور اسپرت سر و کار داریم که برچسب قیمت ۵۹۰۹۹ دلار در مدل پایه و ۶۴۵۹۹ در حالت آپشن که تصاویر آنرا استفاده کرده ایم، روی آن قرار گرفته است.

طراحی

فورد اکسپلورر اس تی از منظر ابعاد برابر با ۵۰۶۳ میلیمتر در طول، ۲۰۰۴ میلیمتر در عرض و ۱۷۸۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. با این اعداد براحتی می توان نتیجه گرفت که این محصول به خوبی در تمامی قسمت ها توسعه داشته و کاملا روی جاده استوار و باثبات است.

اکسپلورر در قسمت دماغه طراحی ساده ای دارد که در آن خبری از الگوهای پیچیده و گرافیک حرفه ای برای چراغ های اصلی نیست اما همین جزئیات ساده به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا نمایی اسپرت و باکیفیت پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

در نمای جانبی؛ بخش های پلاستیکی هلال فندرها(گلگیر) و رینگ های آلومینیومی ۲۱ اینچی ظاهری آفرودی و جان سخت به اکسپلورر داده اند که جذاب و دوست داشتنی است.

اما مهمترین ویژگی طراحی این خودرو را باید در نمای عقب و از ستون آخر به بعد مشاهده کرد. اینجا منظره ای خاص پیش روی ما قرار می گیرد که با چراغ های اصلی زیبا و خروجی های اگزوز دوقلو در هر طرف به اوج خود می رسد.

کابین

داخل کابین محیطی باکیفیت و فناورانه شکل گرفته که شامل نمایشگر دیجیتال آمپر و نمایشگر اصلی تبلتی در مرکز کنسول می شود. در حالت استاندارد نمایشگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۰ اینچی ارائه می شود اما با پرداخت ۱۵۰۰ دلار بیشتر می توان از آپشن ۱۲.۳ اینچی نیز استفاده کرد.

سیستم صوتی بنگ اند اولافسن، وای فای هات اسپات ۴جی و سقف مونوروف دو پنله یکی دیگر از جذابیت های کابین است که منظره ای زیبا را بالای سر سرنشینان شکل می دهد. گرمکن فرمان، صندلی، تهویه هوشمند و … نیز در وضعیت فعال قرار دارند.

در بخش ایمنی نیز می توان به مواردی مانند: ورود بدون کلید، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، کنترل پایداری الکترونیکی و … اشاره کرد.

پیشرانه

اما جذاب ترین راز فورد اکسپلورر اس تی مدل ۲۰۲۰ را باید اینجا جستجو کرد! جائیکه موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلوی آن از خانواده اکوبوست؛ خروجی ۴۰۰ اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می دهد. گشتاور نیز برابر با ۴۱۵ پوندفوت محاسبه شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

این خودرو فاقد سامانه تمام چرخ محرک بوده و قدرت پیشرانه به محور جلو منتقل می شود.

آمار مصرف سوخت برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۳.۳ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۱.۸ لیتر است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا