فارابی، کارگزاری در مسیر استانداردهای جهانی

کارگزاری فارابی به‌منظور ارائه خدمات بهتر به سرمایه‌گذاران و فعالان بورس، استراتژی جدیدی را برای خدمت‌رسانی به فعالان بازار سرمایه دنبال می‌کند.

مجله آنلاین موبنا – به‌گفته مدیرعامل کارگزاری فارابی، رویکرد جدید این شرکت بر پایه استانداردهای جهانی، نوآوری و رضایتمندی مشتری استوار است که باعث می‌شود این شرکت بتواند عرصه ارائه خدمات در بازار سرمایه را از نو تعریف کرده و با اتکا بر نیروی انسانی متخصص و کارآمد، جلوه تازه‌ای به بازار سرمایه ایران بدهد.

رحمان ‌بابازاده درباره تغییراتی که کارگزاری فارابی را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد، گفت: فارابی سه مقطع مهم را در تاریخ فعالیتش تجربه کرده است. اولین مورد مربوط به ۱۲ سال قبل یعنی در سال ۱۳۸۷ است که این شرکت با تغییر نام و تعریف استراتژی جدید تعامل با مشتریان، تحولی بنیادین را تجربه کرد. پس از آن دومین مورد نیز مربوط به ۶ سال قبل است که این شرکت توانست پیشگام در فناوری‌های نوین معاملات آنلاین باشد.

وی درباره سومین مقطع مهم فعالیت‌های این کارگزاری نیز ادامه داد: با توجه به نیازی که وجود داشت، برنامه‌ریزی برای سومین نقطه عطف فعالیت‌های کارگزاری فارابی از یکسال قبل کلید خورد و هم‌اکنون ریل‌گذاری آن تکمیل شده است. عمده این تغییرات با تاکید بر استراتژی ریبرندینگ در «ارائه خدمات و سرویس‌های یکپارچه نوین»، «معرفی هویت بصری جدید» و «حرکت به‌سوی استانداردهای جهانی‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی» تعریف شده است.

این فعال بازار سرمایه با تشریح تغییراتی که فارابی و مشتریان این کارگزاری به‌زودی شاهدش خواهند بود، توضیح داد: عمده تغییری که فارابی به عنوان یکی از برترین کارگزاری‌های بورس ایران به آن نیاز داشت، تبدیل شدن به کارگزاری در تراز جهانی است. در واقع نقشه راهی که در فارابی ترسیم شده، برای رسیدن به معیارهای یک کارگزاری در سطح استانداردهای جهانی است. از این رو تلاش می‌کنیم خدماتی که به سرمایه‌گذار ایرانی در بورس ارائه می‌شود، در سطح استانداردهای روز دنیا باشد.

بابازاده با تشریح دلایلی که باعث شد تا فارابی در مسیر جدیدی گام بردارد، گفت: اگر به‌یاد داشته باشید تا همین دو سال قبل تعداد افرادی که در بورس فعال بودند به زحمت به یک میلیون نفر می‌رسید، اما هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون کد بورسی در کشور صادر شده که حداقل یک سوم آن‌ها کدهای فعال هستند. در واقع همین رشد پرشتاب بورس و اقبال مردم از این بازار بود که باعث شد از سال گذشته نگاه‌ تازه‌ای به این صنعت داشته باشیم؛ چراکه با رویکردهای قدیمی نمی‌توان به مشتریان میلیونی بازار سرمایه‌ خدمت‌رسانی کرد. بازار سرمایه‌ ایران تحول بزرگی را تجربه کرده و کارگزاری فارابی نیز تلاش می‌کند همگام با تحولات صورت گرفته، مسیر جدیدی را آغاز کند.

وی همچنین با تشریح برخی اقدامات انجام شده، افزود: همان‌طور که می‌دانید کارگزاری فارابی هم‌اکنون شرکت‌ها و بخش‌های متعددی از جمله «سوشیانت»، «صد تحلیل»، «بورس‌۲۴»، «جی‌بیمو» و «آموزین» را در خود جای داده است. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و متقاضیان سرمایه گذاری در بورس ، تمام خدماتی که ارائه می‌شود را به‌صورت یکپارچه از طریق پرتال جامع کارگزاری فارابی به مشتریان ارائه کنیم. بر همین اساس از چند ماه گذشته عمده اقدامات لازم برای باز طراحی پرتال اصلی فارابی در دستور کار قرار گرفت و اخیرا نیز از نسخه جدید سایت فارابی رونمایی شده است.

آن‌طور که مدیرعامل کارگزاری فارابی می‌گوید، راه‌اندازی نخستین مرکز تماس هوشمند بازار سرمایه‌ ایران یکی دیگر از گام‌های مهمی است که سطح خدمات این کارگزاری را به استانداردهای جهانی نزدیک می‌کند.

به گفته بابازاده، برای پاسخگویی هر چه بهتر به مخاطبان، در این مرکز تماس از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده می‌شود. وی تاکید دارد که پاسخگویی به مشتریان صرفا از طریق یک اپراتور انسانی نخواهد بود و آن‌ها از هوش مصنوعی در این زمینه بهره خواهند گرفت: «تصور نمی‌کنم که به ۴۰ میلیون دارنده سهام عدالت بتوان از طریق نیروی‌انسانی پاسخ داد. دریافت روزانه بیش از ۴۰  هزار تماس از سمت دارندگان سهام عدالت و پاسخگویی به این حجم از تماس‌ها نیازمند نیروی انسانی عظیمی است، اما می‌توان با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، پاسخ مشتریان را سریع‌تر داد.»

بابازاده در پایان با اشاره به افزایش فعالیت‌های «آموزین» در ماه‌های اخیر نیز گفت: تمام تلاش خانواده فارابی معطوف به توسعه حداکثری فرصت‌های کسب سود از بازار سرمایه است. در این راستا ما با ایجاد و معرفی درست راهکارهای سرمایه‌گذاری، آموزش و توسعه سریع بر پایه خدمات تکنولوژی‌محور، سعی در تامین منافع بلند‌مدت و کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران داریم. قابل اعتماد بودن و مدرن بودن بازوان موازی ما برای خدمت به مشتریان است. در همین راستا برند «آموزین» بازوی آموزشی کارگزاری فارابی در بازار سرمایه‌ است. ما در بحث مشتری صرفا به جذب فکر نمی‌کنیم، بلکه تلاش می‌کنیم از طریق برگزاری‌های دوره‌های آموزشی عمق و انتظارات بازار سرمایه را ارتقاء دهیم. در همین راستا در چهار ماهه اخیر دوره‌های آموزشی ما با رشد بیش از ۳۰ درصد مواجه بوده است. در این مدت بیش از ۷۰ دوره متنوع برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر از متقاضیان فعالیت در بورس برگزار کرده‌ایم که رضایت ۸۰درصدی متقاضیان را در پی داشته است.

آن‌طور که گفته می‌شود هویت بصری کارگزاری فارابی نیز هم‌راستا با تغییراتی که در این کارگزاری آغاز شده، تغییر کرده است. این تغییر شامل رنگ سازمانی و معرفی طرح جدید لوگوی کارگزاری فارابی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا