مشکل توسعه تکنولوژی VDSL در تهران مجوز عملیات حفاری است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: صدور مجوز عملیات حفاری فیبر از مشکلات بر سر راه توسعه تکنولوژی VDSL در تهران است.

مجله آنلاین موبنا – سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اینکه مشکل توسعه تکنولوژی VDSL در تهران مجوز عملیات حفاری است، گفت:  تامین برق برای کافوهای نوری و نیز صدور مجوز برای عملیات حفاری فیبر از جمله مشکلات بر سر راه توسعه تکنولوژی VDSL در تهران است که در این رابطه طی مذاکراتی که وزیر ارتباطات با وزیر نیرو و نیز شهردار تهران داشته است، امیدواریم به زودی این مسائل برطرف شود.

* در تکنولوژی VDSL متوسط سرعت به ۴۰ مگابیت بر ثانیه می رسد

وی درباره سرعت اینترنت در تکنولوژی ADSL افزود: در تکنولوژی ADSL متوسط سرعت اینترنت حدود ۸ مگابیت بر ثانیه است که در تکنولوژی VDSL امیدواریم متوسط سرعت به ۴۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

 

 

* سرویس ADSL میانگین سرعت ۱۰ مگابیت را برای کاربر محقق می‌کند

صدری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشترکان مخابرات مربوط به استان تهران هستند در خصوص تفاوت سرویس ADSL  با VDSL تصریح کرد: سرویس ADSL میانگین سرعت ۱۰ مگابیت را برای کاربر محقق می‌کند اما سرویس VDSL روی همان بستر سیم مسی و با تکنولوژی جدید، حداقل ۴ برابر شدن سرعت را به کاربر ارائه می‌دهد. حتی تست‌های ما نشان می‌دهد که در برخی مناطق تهران این سرعت تا ۷۰ مگابیت هم می‌رسد که البته به میزان فاصله تا مراکز مخابراتی و سایر شرایط بستگی دارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا