نکاتی در مورد سفر با هواپیما

بد نیست بدانید زمانی که تصمیم به خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی می‌گیرید، آگاهی قبلی در مورد مراحل یک سفر هوایی از خرید بلیط هواپیما گرفته تا ورود به فرودگاه، ارائه‌ بلیت، تحویل بار، دریافت کارت پرواز، عبور از خطوط کنترل، سوارشدن به هواپیما و رسیدن به مقصد، نه‌تنها باعث آرامش خاطرتان می‌شود؛ بلکه کیفیت و امنیت شما را در طول سفر تضمین می‌کند.

در این مطلب قرار است توصیه‌ها و نکاتی را برای تجربه‌ سفری راحت با هواپیما در اختیارتان بگذاریم.

نکاتی در مورد خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما اولین مرحله برای تجربه‌ی سفر هوایی است. طبق برنامه‌ریزی سفرتان باید چند روزی زودتر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید تا هیچ گزینه‌ای را صرفا به خاطر پر شدن ظرفیت پرواز از دست ندهید. برای خرید بلیط هواپیما و چک کردن پروازها در تاریخ سفرتان تنها کافی است وارد صفحه خرید بلیط هواپیما علی بابا شوید، مبدا و مقصد سفر را مشخص کرده و به راحتی در بین ایرلاین‌های داخلی و خارجی جستجو کنید. مطمئن باشید علی بابا کامل‌ترین لیست پرواز را برای خرید بلیط هواپیما در اختیارتان می‌گذارد

۵ توصیه برای قبل از پرواز

۱. حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. حضور به موقع در فرودگاه باعث می‌شود با آرامش خاطر بیشتری سفر خود را آغاز کنید. با توجه به تعداد زیاد مسافر در هر پرواز و وقت‌گیر بودن مراحل کنترل بلیت، صدور کارت پرواز و تحویل گرفتن بار مسافران بهتر است چندساعتی زودتر از چیزی که هنگام خرید بلیط هواپیما انتخاب کردید به فرودگاه بروید.

۲. توجه داشته باشید که ورود پول و دخانیات و موارد دیگر در هر کشور تابع قوانین خاصی است. پس باید قبل از خرید بلیط هواپیما اطلاعات لازم را از دفاتر فروش، آژانس‌های مسافرتی و یا نمایندگی‌های شرکت هواپیمایی کسب کنید.

تفاوت‌های هواپیمای ایرباس و بوئینگ

۳. حواستان باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی مناسبی برای خودتان رزرو کنید. در سفرهای هوایی با هزینه و کلاس یکسان، بازهم بعضی از صندلی‌ها و جایگاه‌های مسافران نسبت به دیگر صندلی‌ها موقعیت مناسب‌تری دارند. برای انتخاب صندلی می‌توانید مواردی چون جای کافی برای پاها در جلوی صندلی، مجاورت در کنار پنجره برای دیدن مناظر زیبا و همچنین جای دنج و آرام برای خوابیدن را در نظر بگیرید.

۴. بار مجاز پروازتان را چک کنید. اگر برای خرید بلیط هواپیما علی بابا را انتخاب کرده باشید در قسمت اطلاعات بیشتر پرواز اطلاعات مربوط به بار مجاز هم نوشته‌ شده است. شرکت هوایی معمولا قوانین محکمی در مورد وزن و تعداد چمدان‌ها دارند و هزینه‌های گزافی برای اضافه‌بار می‌گیرند. بعد از خرید بلیط هواپیما و هنگام بستن چمدان مطمئن شوید که مقررات شرکت هوایی پرواز خود را رعایت می‌کنید.

۵. اگر پرواز طولانی در پیش دارید حتما پیش از پرواز به فکر سرگرمی خود در هواپیما باشید. کتاب موردعلاقه‌تان را فراموش نکنید و حتما برای گوش دادن به موسیقی هدفون همراه داشته باشید. در بعضی از خطوط هوایی هدفون برای استفاده مسافران وجود دارد اما کیفیت مناسبی ندارد. می‌توانید هنگام خرید بلیط هواپیما ایرلاین‌هایی را انتخاب کنید که خدمات سرگرمی خوبی در زمان پرواز به مسافرانشان ارائه می‌دهند.

۷ نکته مهمی که باید در حین پرواز بدانید

  • وقتی هواپیما شروع به حرکت می‌کند و هنوز به ابتدای باند پرواز نرسیده است، گوشی همراه و دیگر وسایل دیجیتالی خود را خاموش‌کنید. طبق مقررات جهانی، استفاده از گجت‌های دیجیتالی در ارتفاع کمتر از ۳ هزار متر، حتی بر روی حالت پرواز، ممنوع است. شاید با این حرف از خرید بلیط هواپیما پشیمان شوید اما جای نگرانی نیست شما می‌توانید در ارتفاع بالاتر از دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، تبلت و پخش‌کننده‌ موسیقی خود استفاده کنید.

مراحل سفر هوایی چگونه است ؟

نکاتی در مورد سفر با هواپیما

۲. زمانی که مهمانداران هشدارهایی در مورد استفاده از برخی لوازم به شما می‌دهند، رعایت آن به نفع خود شماست. پس برای حفظ شخصیت و داشتن سفری آرام به تمام توصیه‌های آن‌ها در طول سفر توجه کنید.

۳. یکی از مشکلات احتمالی در سفرهای هوایی ترومبوز وریدی عمقی (DVT) است که به علت نشستن طولانی، خون در سیاهرگ‌ها لخته و باعث ورم اعضای بدن می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بعضی از خطوط هوایی راهنمایی‌هایی در جهت انجام محدود حرکات نرمشی در اختیار شما قرار می‌دهند. این موضوع در پروازهای طولانی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و به خواب رفتن پاها در اثر کاهش گردش خون مهم است. پس بد نیست پیش از خرید بلیط هواپیما برای پروازهای طولانی در مورد امکانات پروازها برای رفع مشکلات این‌چنینی تحقیق کنید.

۴. جالب است بدانید هوای داخل هواپیما کاملا خشک و بدون رطوبت است و ممکن است باعث کم‌آبی بدن شود. آب و نوشیدنی‌های بدون الکل و بدون کافئین نیز در پیشگیری از DVT مفید هستند؛ پس تا می‌توانید آب بنوشید.

۵. بد نیست که در طول پرواز زمان را فراموش کنید. در سفر با هواپیما گذر زمان برای شما می‌تواند بسیار طولانی و خسته‌کننده شود؛ پس بهتر است ساعت مچی، موبایل و هر چیز دیگری که به شما زمان را یادآوری می‌کند از دسترس خود دور کنید.

۶. یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است شما را از خرید بلیط هواپیما پشیمان کند مواجه‌شدن با چاله‌های هوایی است. گاهی پیش می‌آید که در حین پرواز با تکان‌های شدید مواجه می‌شوید. عوامل مختلفی می‌توانند سبب به وجود آمدن این چاله‌های هوایی شوند. در این شرایط بهتر است آرام باشید و دادوفریاد به راه نیندازید. این آشفتگی معمولا پس از دقایقی تمام می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست.

نکاتی در مورد سفر با هواپیما

۷. هنگام خروج از هواپیما عجله نکنید. بعد از فرود تا لحظه‌ی باز شدن در هواپیما، صندلی خود را ترک نکنید. به یاد داشته باشید تا تمامی مسافران از هواپیما خارج نشوند حرکت به سمت سالن فرودگاه انجام نمی‌شود. پس بعد از پیاده شدن مسافر صندلی جلویی با آرامش از صندلی خود بلند شوید و به سمت درهای خروجی حرکت کنید.

تجربه‌ شما از خرید بلیط هواپیما و چالش‌های سفر هوایی‌تان چه بوده است؟ آیا تا برای خرید بلیط هواپیما علی بابا را امتحان کرده‌اید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا