از برندگان رقابت طراحی موزه پاور هاوس سیدنی (+تصاویر)

پاراماتا پاور هاوس در قالب مرکزی برای استقبال از گردهمایی جوامع متنوع در سیدنی بزرگ وارد عمل خواهد شد و بدین ترتیب موزه هنر و علوم کاربردی پاور هاوس؛ یکی از قدیمی ترین و مهم ترین موسسات فرهنگی استرالیا را دستخوش تحول و در عین حال بازسازی می کند.

مجله آنلاین موبنا – شرکت معماری فرانسویmoreau kusunoki  و به همراه گروه شرکای Genton توانستند به طور مشترک برنده رقابت بین المللی طراحی برای تکمیل یک موزه و همچنین مقصد فرهنگی منحصر به فرد در سیدنی شوند. برندگان این مسابقه از میان ۷۳ شرکت کننده انتخاب شده اند که همگی از جمله چهره های سرشناس و خبره در رشته معماری و طراحی محسوب می شوند. این پروژه که “پاراماتا پاور هاوس” نام دارد، یک سرمایه گذاری اساسی در عرصه هنر و فرهنگ پس از خانه اپرای سیدنی به شمار می رود.

از برندگان رقابت طراحی موزه پاور هاوس سیدنی (+تصاویر)

پاراماتا پاور هاوس در قالب مرکزی برای استقبال از گردهمایی جوامع متنوع در سیدنی بزرگ وارد عمل خواهد شد و بدین ترتیب موزه هنر و علوم کاربردی پاور هاوس؛ یکی از قدیمی ترین و مهم ترین موسسات فرهنگی استرالیا را دستخوش تحول و در عین حال بازسازی می کند. شرکت معماری فرانسویmoreau kusunoki  و به همراه گروه شرکای Genton برنامه پیش روی خود را بدین صورت توضیح داده اند: طرح مفهومی ما به دنبال راهی برای ایجاد پیوند میان رودخانه و فضای اصلی شهر خواهد بود. باید محیطی ساخته شود که بتواند تعامل مردم با طبیعت را تسهیل کند و منتج به معرفی موزه به عنوان یک بستر فرهنگی نوآورانه شود.

از برندگان رقابت طراحی موزه پاور هاوس سیدنی (+تصاویر)

ساختمان پاراماتا پاور هاوس به طرف رودخانه بنا می شود و مجهز به اسکلتی مشبک است تا مردم بتوانند به راحتی جلوه هایی از نمایشگاه های برگزار شده و مجموعه های در دست ارائه را از فضای بیرونی مشاهده کنند. این طراحی همچنین باعث می شود که بازدیدکنندگان مستقر در فضای داخلی نیز چشم اندازی دیدنی از شهر و رودخانه مقابل آن را در اختیار داشته باشند. در هسته اصلی ساختمان، هفت فضای انعطاف پذیر به نمایش موارد مختلف اختصاص یافته اند و مجموعه را قادر می سازند تا از پتانسیلی بین المللی برخوردار شود. علاوه بر این محل هایی مشخص برای استراحت و کسب آرامش ذهنی هم در نظر گرفته شده اند.

از برندگان رقابت طراحی موزه پاور هاوس سیدنی (+تصاویر)

به نظر می رسد که پاراماتا پاور هاوس به عنوان یک پلت فرم فرهنگی فوق العاده، همراه با تغییرات مثبت و همگام سازی دائمی با پیشرفت های روز دنیا وارد عرصه رقابت شود. فضاهای ارائه انعطاف پذیر و پویا نیز ضمن ایجاد آرامش ذهنی برای تمامی بازدیدکنندگان، محیطی امن و همینطور حرفه ای را برای خلق خاطرات مشترک جدید معرفی می کنند. لازم به ذکر است که با وجود برنامه ریزی های دقیق و ثمر بخش، این پروژه از زمان پیروزی در رقابت طراحی توسط شرکت فرانسوی و استرالیایی نام برده در سال ۲۰۱۶، به حال خود رها شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا