سلامت دهان و دندان با ۴ مکمل طبیعی

برخی سویه های پروبیوتیک ها نشان داده اند که از باکتری های سالم دهان و دندان پشتیبانی کرده و با عفونت های گلو و دستگاه تنفسی مبارزه می کنند.

مجله آنلاین موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – مسواک زدن دندان ها، استفاده از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری هستند. اما آنچه می خورید نیز به همین اندازه اهمیت دارد.

مطالعات جدید نشان داده اند که جمعیت باکتری های سالم دهان ما که با عفونت های دهان و دندان مبارزه می کنند به واسطه عادت های غذایی مدرن به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند. در عوض، بیشتر رژیم های غذایی مدرن به رشد و تکثیر باکتری های مضر و بیماری‌زا کمک می کنند که از قندها و غلات فرآوری و پالایش شده موجود در رژیم های غذایی تغذیه می کنند.

برای تقویت و حفظ سلامت دندان ها انتخاب غذاهایی با محتوای قند کم، حاوی مواد غذایی کامل، به ویژه سبزیجات مغذی و پرهیز از غذاهای فرآوری و پالایش شده اهمیت دارد. مصرف آب فراوان برای هیدراته نگه داشتن بدن و پیشگیری از حضور بیش از حد باکتری های مضر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه با چند مکمل که می توانند به تقویت سلامت دهان و دندان کمک کنند بیشتر آشنا می شویم.

پروبیوتیک ها

پژوهش ها درباره تاثیر پروبیوتیک ها در پشتیبانی و حفظ سلامت بخش های مختلف بدن و فراتر از تنها سلامت دستگاه گوارش ادامه دارند. در مورد سلامت دهان و دندان، برخی سویه های پروبیوتیک ها نشان داده اند که از باکتری های سالم دهان و دندان پشتیبانی کرده و با عفونت های گلو و دستگاه تنفسی مبارزه می کنند.

سویه ای به نام BLIS K12 (استرپتوکوکوس سالیواریوس) عنصری کلیدی در محیط باکتریایی سالم دهان و دندان است. زمانی که به عنوان یک مکمل مصرف شود، این باکتری می تواند به مبارزه با عفونت های بیماری‌زا در دهان و کاهش التهاب بدن کمک کند. این سویه باکتری و سویه های مفید دیگر به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قسمت های دیگر بدن نیز کمک می کنند.

ویتامین D3

مطالعات مختلف اهمیت ویتامین D3 برای حفظ سلامت بخش های مختلف بدن، از جمله سلامت استخوان ها را نشان داده اند. در مورد سلامت دهان و دندان، برخی پژوهش ها سطوح پایین این ویتامین را با بیماری پریودنتیت پیوند داده اند. همچنین، نتایج یک مطالعه نشان داد که ویتامین D3 ممکن است از سلامت پریودنتال در افراد مبتلا به دیابت محافظت کند. افزون بر این، ویتامین D3 برای عملکرد درست سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلولی، سلامت استخوانی و بسیاری بخش های دیگر بدن اهمیت دارد.

عصاره خالص هونوکیول

هونوکیول یک ماده شیمیایی گیاهی فعال است که از پوست درخت مگنولیا آفیسینالیس (Magnolia Officinalis) استخراج می شود و یکی از ترکیبات شناخته شده در پزشکی سنتی چینی است. پژوهش های بسیاری طی یک دهه گذشته درباره هونوکیول انجام شده است و فواید سلامت جالب توجه ای از جمله مبارزه با عفونت برای حفظ سلامت دهان و دندان مشاهده شده است.

هونوکیول یک آنتی اکسیدان قدرتمند نیز است که به تنظیم التهاب در بدن و عملکرد سلولی عادی کمک می کند.

فرمول گیاهان دارویی تبتی

این فرمول گیاهان دارویی قدرتمند توانایی خود در پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی، حفظ واکنش های التهابی سالم و تقویت گردش خون را نشان داده است. در مورد سلامت دهان و دندان، برخی پژوهش های بالینی نشان داده اند که این ترکیب منحصر به فرد از گیاهان دارویی و عصاره ها با التهاب و عفونت در دندان ها و لثه ها مبارزه می کند.

سخن پایانی 

مکمل هایی که در بالا به آنها اشاره شد می توانند تاثیر چشمگیری در تقویت سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بروز مشکلات مختلف در این بخش از بدن، مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه، داشته باشند که به تقویت سلامت کلی بدن انسان کمک می کند. اما این مواد مغذی درمان های طبیعی عالی برای کمک به مبارزه با بیماری های مزمن، مانند سرطان و بیماری های قلبی‌عروقی نیز هستند، در شرایطی که سیستم ایمنی، سطوح انرژی و بهزیستی انسان را تقویت می کنند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا