خودروهای کلاسیک به سبک چینی؛ از دانگ فنگ تا پولو! (+تصاویر)

استفاده از واژه کلاسیک شاید با برخی محصولات که در ادامه خواهید دید هماهنگی نداشته باشد اما براساس آنچه که مطرح شد؛ چین تنها بازار خودرویی در جهان است که یک محصول با عمر کمتر از دو دهه نیز در آن کلاسیک محسوب می شود!

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – چین را می توان مالک پرحاشیه ترین صنعت خودروی جهان دانست! شاید استفاده از مقیاسی بدین بزرگی برای یک موضوع نیازمند بررسی ها، گزارش ها و تحلیل های آماری دقیق باشد اما در رابطه با چینی ها و خودروهایشان می توان چنین ادعایی را بدون دسترسی به منابع آماری خاص نیز مطرح کرد!

میل بالا به تولید خودرو، تعدد برندها با اسامی بعضا عجیب، کپی های تمام عیار و مساله کیفیت فنی همواره طی سالیان اخیر مهمهترین حواشی صنعت خودروی چین را به خود اختصاص داده است البته در آن سمت ماجرا نیز سرعت بالای پیشرفت، همکاری نزدیک با برترین برندهای جهان و چشم انداز آینده ای روشن برای صنعت خودروی این کشور قرار دارد و اکثر کارشناسان بر نقش غیرقابل انکار چین در معادلات آینده بازار جهانی خودرو تاکید دارند.

با این توضیحات باردیگر سراغ بازار خودرو در کشور چین می رویم تا این بار با ۱۰ خودروی کلاسیک آنها(محصولات تولید شده در چین) آشنا شویم! استفاده از واژه کلاسیک شاید با برخی محصولات که در ادامه خواهید دید هماهنگی نداشته باشد اما براساس آنچه که مطرح شد؛ چین تنها بازار خودرویی در جهان است که یک محصول با عمر کمتر از دو دهه نیز در آن کلاسیک محسوب می شود!

دانگ فنگ CA71

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

این خودرو اولین سدان لوکس چینی است که در سال ۱۹۵۸ رونمایی شد. از این مدل تنها ۳۰ دستگاه تولید شده، فقط ۲ دستگاه از آن باقی مانده است و از این منظر یکی از کمیاب ترین خودروهای چینی محسوب می شود. دانگ فنگ CA71  موتور ۱.۹ لیتری و جعبه دنده ۳ سرعته دستی دارد.

 

شانگ های SH760

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

این خودرو در فاصله سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۱ تولید شد و برای جابجایی مقامات دولتی  استفاده داشت. شانگ های SH760  یک موتور ۲.۲ لیتری و جعبه دنده دستی ۴ سرعته داشت.

شانگ های براساس پلتفرم مرسدس بنز ۲۲۰اس (دبلیو۱۸۰) مدل اواسط دهه ۵۰ میلادی، تولید و تغییراتی در نمای جلو و عقب خودرو ایجاد شد.

 

فوکانگ ۹۸۸

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

این محصول حاصل همکاری دانگ فنگ با سیتروئن فرانسه بود. فوکانگ ۹۸۸ بر اساس پلتفرم سیتروئن زد اکس در چین تولید و برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد. بیشتر فوکانگ های تولید شده به کمپانی های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل شهری در چین فروخته شدند.

 

هونگ کی CA770

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

هونگ کی مشهورترین خودروی چینی است که بطور خاص توسط مقامات عالی رتبه دولت چین مورد استفاده قرار گرفته است. یک سدان بسیار بزرگ بر اساس پلتفرم کرایسلر ایمپریال که چینی ها احترام ویژه ای برای آن قائل هستند. این لیموزین را باید نادر هم بنامیم زیرا در فاصله سال های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۱ تنها ۸۴۷ دستگاه از آن تولید شده است. از این خودرو برای جابجایی ریچارد نیکسون در چین نیز استفاده شده است.

 

پکن BJ212

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

اولین بار در سال ۱۹۶۵ تولید شد. این اولین نسل از جیپ هایی نظامی تولید شده در چین محسوب می شود. این محصول هم یک کپی محسوب می شود زیرا بر اساس پلتفرم خودروی آفرودر روسی UAZ ۴۶۹ توسعه یافت. نسخه اقتصادی آن برای فروش به مشتریان عادی نیز روی خط تولید قرار گرفت.

 

سانتانا

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

این خودرو محصولی از شانگ های-فولکس واگن است که بر اساس پلتفرم پاساتB2 توسعه یافت. مجموعا از سال ۱۹۸۵ تا کنون بالغ بر ۳.۵ میلیون دستگاه سانتانا ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ویستا تولید شده است. سانتانا همچنان جز پرفروش ترین خودروهای بازار چین محسوب می شود.

 

شیالی(تیانجین فاو) ۷۱۰۰

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

شیالی ۷۱۰۰ اولین بار در سال ۱۹۸۷ تولید شد.  این خودرو در واقع نسخه چینی دایهاتسو CHARADE  محسوب می شود. هنوز هم می توان شیالی ۷۱۰۰ را در خیابان های چین مشاهده کرد که به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

جِتا

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

یکی از محبوب ترین خودروها میان مصرف کنندگان چینی است. توسط گروه فاو-فولکس واگن برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ بر اساس پلتفرم Mark 2 جتا توسعه یافت. این خودرو در مدل سال هنوز هم جز پرفروش ترین های بازار چین است.

 

آئودی A6

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

سال ۱۹۹۹ در چانگچان روی خط تولید قرار گرفت و از آن زمان یکی از پرفروش ترین خودروهای لوکس در بازار چین است. مقامات دولتی چین هم علاقه زیادی به این محصول دارند. در آن سو هم مدیران و روسای کمپانی های بزرگ طرفدار نسخه مشکی این خودرو هستند.

 

پولو

خودروهای کلاسیک چینی! (+تصاویر)

یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده توسط سایک – فولکس واگن است. این محصول همواره میان خانواده های چینی بویژه قشر تحصیل کرده با وضعیت مالی متوسط طرفدار داشته است. پولو همچنین اولین خودروی خانوادگی بود که در چین همزمان با بازار جهانی عرضه شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا