پژو ۲۰۰۸ جدید معرفی شد/ مقایسه با مدل موجود در بازار ایران (+فیلم و تصاویر)

پژو در مدل ۲۰۲۰ تمامی ایرادهای مطرح شده را به خوبی درک کرده و اتاق را به اصطلاح بالاکشیده تا بتوانیم ۲۰۰۸ را به عنوان یک کراس اوور جمع و جور بپذیریم.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – پژو ۲۰۰۸ خودرویی است که از همان آغاز عرضه در بازار جهانی موافقان و منتقدان زیادی را مشغول خود کرده است. حضور این خودرو در بازار ایران هر چند به دلیل تحریم ها و کاهش سرعت تولید با چالش مواجه شد اما اینجا هم بحث درباره این مدل بویژه در رابطه با برچسب قیمت آن داغ است زیرا گروهی این خودرو را به عنوان یک محصول شهری مناسب قبول دارند اما در مقابل گروه بزرگی نیز رده قیمتی آنرا نسبت به محصولی که ارائه شد، نامناسب می دانند.

به هر ترتیب پژو اخیرا از مدل ۲۰۲۰ این محصول رونمایی کرده است که با توجه به تغییرات می توانیم آنرا یک نسل کاملا جدید بدانیم.

پژو ۲۰۰۸ (۲۰۲۰)

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

پژو ۲۰۰۸ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ معرفی شد. از مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶، پژو ۲۰۰۸ تقریبا بدون تغییر روانه بازار شد. در سال ۲۰۱۷ و باز هم در نمایشگاه خودروی ژنو نمونه متفاوت تری از آن با نام فیس لیفت ۲۰۰۸ ارائه شد که این مدل در نهایت راه خود را به بازار ایران و خط تولید داخلی باز کرد.

در ادامه این مطلب به مقایسه پژو ۲۰۰۸ در دو نسل متفاوت آن خواهیم پرداخت:

نمای ظاهری

اگر پژو ۲۰۰۸ که در بازار ایران عرضه شد را از نزدیک ملاقات کرده باشید! شیب بیش از حد خودرو بویژه از درب جلو تا ابتدای بامپر(سپر) قطعا برای لحظاتی ذهن شما را مشغول کرده است. دقیقا همین شیب تند موجب می شود تا به سختی بتوانید پژو ۲۰۰۸ را به عنوان یک کراس اوور بپذیرید!

به آنچه مطرح شد باید درپوش موتور کوتاه و عدم استفاده از شیشه کناری یکپارچه برای درب های جلو را نیز اضافه کرد تا با یک کراس اوور کوتوله سر و کار داشته باشیم! اگر به خط شانه نسل قبل پژو ۲۰۰۸ دقت کنید امتداد این مسیر از بخش پلاستیکی هلال فندر(گلگیر) عبور می کند که این وضعیت برای یک شاسی بلند چندان جالب نیست و شبیه آنرا بیشتر در هچ بک های نوک تیز شاهد هستیم.

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

اما پژو در مدل ۲۰۲۰ ظاهرا تمامی ایرادهای مطرح شده را به خوبی درک کرده و اتاق را به اصطلاح بالا کشیده تا بتوانیم ۲۰۰۸ را به عنوان یک کراس اوور جمع و جور بپذیریم. میزان تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۲۰ این خودرو آنچنان زیاد است که به زحمت می توان نقاط اشتراکی میان آن و نسل قبلی یافت!

یکی دیگر از انتقاداتی که متوجه طراحی نسل قبلی پژو ۲۰۰۸ بود به طراحی نه چندان دلچسب چراغ های جلو بازمی گردد که به نوعی مخاطب را در بلاتکلیفی قرار می داد! این مورد هم در نسل جدید به شکل بسیار زیبایی اصلاح شده است.

 

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید گریل(جلوپنجره) دارای بافتی جذاب شبیه منظره بارش باران است که لوگوی بزرگ پژو در مرکز آن قرار گرفته است. چراغ ها با جزئیات داخلی جذاب آنها، به خوبی در طرفین گریل جانمایی شده اند. بامپر جلو طراحی یکپارچه دارد و در طرفین آن دو نوار ال ایی دی که در واقع ادامه چراغ های جلو هستند، قرار دارند.

مه شکن ها نیز در یک محیط هندسی جالب قرار دارند. بطور کلی؛ پژو هر چه در نسل قبلی ۲۰۰۸ به زاویه ها و خطوط حجم ساز، بی توجه بوده در نسل جدید توجه خاصی به این نقطه ضعف داشته و آنرا به خوبی اصلاح کرده است.

هودلاین ها(خطوط روی درپوش موتور) و همچنین خط جداساز درپوش موتور از فندرها در نسل قبلی ۲۰۰۸  عملا به دلیل شیب زیاد درپوش و طراحی عجیب چراغ های جلو محو شده بود اما در مدل ۲۰۲۰ این خودرو مشاهده می کنید یک خط جداساز بسیار اثر گذار برای درپوش موتور طراحی شده که تا حدودی مخاطب را به یاد شاسی بلندهای پرقدرت مانند رنجروور می اندازد.

 

 

پژو ۲۰۰۸ نسل قبل ۴۱۵۹ میلیمتر طول، ۱۷۳۹ میلیمتر عرض و ۱۵۵۶ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین محورهای عقب و جلو نیز برابر با ۲۵۳۷ میلیمتر است. در مدل ۲۰۲۰ برابر با ۱۴ سانتیمتر به فاصله بین محورها افزوده شده است بنابراین خودرو به مقدار جزیی بزرگتر از نمونه قبلی است.

در نمای جانبی، پژو با استفاده از خطوط و زوایا نمایی از یک طراحی آینده نگر را به نمایش گذاشته است. طراحی قرینه اطراف محل دستگیره درب عقب و قسمت ابتدایی درب جلو به همراه بخشی از فندر حقیقتا بسیار زیبا به نظر می رسد. در قسمت انتهایی درب ها نیز از افزونه ای کرومی استفاده شده که آنهم بر افزایش جذابیت های این بخش از نمای مدل ۲۰۲۰ افزوده است.

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

بهبود شرایط طراحی در نمای عقب خودرو نیز کاملا مشهود است. شیب و طراحی جذاب تر شیشه عقب، چراغ های توسعه یافته در عرض، بامپر حجیم تر و خروجی های اگزوز با ظاهر کرومی بازیگران اصلی این پلان(نمای عقب) هستند.

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

کابین و امکانات هوشمند

در بخش طراحی کابین نیز یک پوست اندازی تمام عیار مشاهده می شود. ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ کابینی شبیه به جنگنده های پیشرفته دارد تا نوع خودرویی آن!

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

تغییرات در این بخش حقیقتا عمیق و اثرگذار هستند که در آلبوم تصاویر زیر می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.

پژو ۲۰۰۸ نسل قبلی از امکانات قابل توجهی برخوردار است که از جمله می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

تکنولوژی آی.کاک پیت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایش محتوای آینه ها و دوربین دنده عقب، دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، ۴ بلندگو و ۲ توییترف محفظه خنک کننده داشبورد(یخچالی)، سیستم پایداری الکترونیکیABS /ESP، سیستم کمکی سربالایی HAC، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری، ایزوفیکس صندلی کودک، کمربند ۳ نقطه ای، دزدگیر با کنترل پارامتریک، سنسور باد لاستیک ها، تهویه مطبوع دوکاناله اتوماتیک، کروز کنترل، دستیار پارک عقب، دروبین دنده عقب، پرف پاک کن هوشمند، محدود کننده سرعت، فرمان برقی قابل تنظیم در ۴ جهت، پاور ویندوز، خروجی برق ۱۲ ولتی، یو اس بی، ۶ کیسه هوا و …

در رابطه با کابین جدید مدل ۲۰۲۰ پژو ۲۰۰۸ شاهد حضور ۲ نمایشگر دیجیتالی هستیم که اولی جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده و دیگری نیز یک نمونه ۱۰ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی است.

پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه نسل قدیم و جدید پژو 2008 (+فیلم و تصاویر)

دکمه های پیانویی ویژه تنظیمات سیستم تهویه و پد شارژ بی سیم برای تلفن هوشمند از دیگر تغییرات این محسوب  می شود. کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خطوط، سیستم پارک هوشمند، ترمز اتوماتیک اضطراری و سامانه تشخیص عابر در این مدل بسته به تریم خودرو حضور دارند.

 

پیشرانه

باتوجه به اطلاعات موجود در وب سایت ایران خودرو، پژو ۲۰۰۸ نسل قبلی از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ THP165 استفاه می کند. خروجی این موتور برابر با ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور نیز برابر با ۲۴۰ نیوتن متر است. این مجموعه با یک جعبه دنده اتوماتیک  EAT6 هماهنگ شده است.

برای این محصول با ظرفیت باک ۵۰ لیتر، مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در شهر، ۴.۹ لیتر در بزرگراه و ۶.۷ لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است. موتور دارای استاندارد حد آلایندگی یورو ۵ است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ در ۴ تریم اکتیو، الوور، جی تی لاین و جی تی ارائه می شود و تفاوت امکانات موجب تغییراتی در قیمت های آنها خواهد شد. موتور بنزینی و دیزل برای تمامی تریم ها قابل سفارش است. همچنین یک نسخه تمام الکتریکی با نام ایی-۲۰۰۸ نیز در کاتالوگ فروش پژو قرار دارد.

موتور الکتریکی جدید پژو در این خودرو توانی برابر با ۱۰۱ کیلووات یا به عبارت دیگر ۱۳۶ اسب بخار دارد. گشتاور موتور الکتریکی نیز برابر با ۲۶۰ نیوتن متر اعلام شده است. با یکبار شارژ کامل می توان تا ۳۱۲ کیلومتر را با ایی-۲۰۰۸ طی کرد. باتری این مدل در ترمینال های شارژ ۱۰۰ کیلوواتی طی ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می شود. این آمار برای سایر منابع شارژ نسبت به توان ترمینال تغییر خواهد کرد.

در بخش بنزینی ها؛ پژو دو گزینه را پیش روی مشتریان قرار می دهد: یکی موتور ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر که بسته به تریم ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب بخار خروجی خواهد داشت. نمونه ۱۰۰ اسب بخاری با جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود. نمونه ۱۳۰ اسبی با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک به انتخاب مشتری و نمونه ۱۵۰ اسب بخاری فقط با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می شود.

موتور دیزلی مورد استفاده پژو از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با خروجی ۱۰۰ یا ۱۳۰ اسب بخار بسته به تریم محصول، است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا