یکپارچگی دنیای مجازی و جهان واقعی با فناوری Cyberverse هوآوی

فناوری Cyberverse یک تکنولوژی پیشرفته و نوآورانه است که دنیای مجازی را با دنیای واقعی ادغام می‌کند و کاربران با استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند هوآوی، می توانند دنیای جدید با جزئیات جذاب و کامل تر را تجربه کنند.

مجله آنلاین موبنا – در بسیاری از داستان های علمی تخیلی خوانده ایم که در آینده بشر با پیشرفت های تکنولوژیک تصویری، محدودیت های زمان و مکان را از بین برده و از این راه به تجربیات جدیدی دست پیدا می کند که با تجربیات قبلی آن قابل مقایسه نیست و دنیای جدیدی را به ارمغان می آورد. هم اکنون به نظر می رسد که این دنیا جدید در حال تحقق است و هوآوی در کنفرانس HDC 2019 خود گوشه ای از آن را تحت عنوان تکنولوژی Cyberverse به ما نشان داده است.

مراسم HDC  امسال در مرکز Songshan Lake هوآوی، میزبان یک اتفاق مهم بود. لیو وِی، مدیر ارشد بخش دوربین‌های شرکت Huawei فناوری منحصر به فردی را با نام Cyberverse که برای کشف دنیایی جدید طراحی شده است معرفی کرد. به گفته لیو وِی، فناوری Cyberverse یک تکنولوژی پیشرفته و نوآورانه است که دنیای مجازی را با واقعیت جلوی چشمان ما ادغام می‌کند.

کاربران با استفاده از Cyberverse در گوشی‌های هوشمند شرکت هوآوی، این امکان را به دست می‌آورند که با استفاده از محاسبات دقیق مکانی، تجربه تعاملی و بصری جذابی را برای اولین بار تجربه کنند.

لیو وِی یکی از برجسته‌ترین مهندسان بخش دوربین هوآوی است که در دوربین‌های دوگانه نسل نخست تا جدیدترین پرچمداران مانند Huawei P30 Pro، نقش مهمی را ایفا کرده است. به گفته او به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های گوشی‌های موبایل برای حس و به نمایش گذاشتن یک جهان جالب تر در حال تحول است.

Cyberverse با بهره گیری از نقشه های سه بعدی، محاسبات مکانی در کنار بهره گیری از معماری ۵G، یک دنیای مجازی یکپارچه شده با واقعیت حقیقی را با خدماتی جدید ارائه می‌دهد. به علاوه تمام محاسبات سناریوهای مکانی در Cyberverse، دقت موقعیت‌یابی گوشی هوشمند را دقیق‌تر کرده و کاربران می توانند جهت‌یابی با حاشیه خطای کمتر از یک درجه را تجربه نمایند.

یکپارچگی دنیای مجازی و جهان واقعی با فناوری Cyberverse هوآوی

با تکیه بر این دقت بسیار بالای مکان‌یابی و جهت‌گیری، ادغام یکپارچه دنیای واقعی و دنیای مجازی امکان‌پذیر می‌شود. Cyberverse برای درک بهتر سناریوهای پیش روی خود از تکنیک‌های یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل اطلاعات موقعیت جغرافیایی استفاده می‌کند؛ به این ترتیب توانایی گوشی موبایل در شناسایی دقیق محیط‌های فیزیکی و اشیا را بهبود می‌بخشد. بخش HDMAP در Cyberverse با شناسایی خودکار ویژگی‌های محیط اطراف می‌تواند به سرعت نقشه‌های چند بعدی را با استفاده از چند منبع ترسیم کند.

این عملکرد، Cyberverse را قادر می‌سازد تا با کسب اطلاعات دقیق از محیط اطراف به صورت سه بعدی، بدون اتلاف وقت نمای مجازی را با محیط واقعی ترکیب کرده و با رندر همه جانبه، تصاویری واقعی و واضح را با جزئیات جدید نمایش دهد. هوآوی با رونمایی از Cyberverse دنیای جدیدی را معرفی می‌کند که آمیخته‌ای از واقعیت و داده‌های دیجیتالی و مجازی است.

هوآوی در این زمینه توسعه‌دهندگان را فراموش نکرده؛ این شرکت می‌داند که Cyberverse می‌تواند با تعریف‌های بیشتر، توانایی‌های خود را افزایش دهد. به همین خاطر از توسعه‌دهندگان دعوت می‌کند برای ارائه کاربردهای بیشتر در این پروژه، به آنها کمک کنند.

یکپارچگی دنیای مجازی و جهان واقعی با فناوری Cyberverse هوآوی

لیو وِی پیش‌بینی می‌کند که فناوری Cyberverse در بسیاری از اماکن عمومی مانند جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها، پردیس‌های هوشمند، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و دیگر بخش‌های حمل و نقل، ساختمان، فروشگاه‌های تجاری و … مورد استفاده قرار گیرد. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۱۹، هوآوی پنج سایت آزمایشی را راه اندازی می‌کند. Cyberverse تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در ۱۰۰ سایت و تا پایان همان سال در ۱۰۰۰ سایت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با پیشرفت Cyberverse شاهد یک تجربه تعاملی بین دنیای مجازی و دنیای فیزیکی و واقعی هستیم؛ این اتفاق تأثیر قابل توجهی در تعامل ما با گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. هوآوی با شرکای خود همواره در تلاش است تا دنیای دیجیتالی را برای کاربران، منازل و سازمان‌ها فراهم و ارتباط آنها با دنیای هوشمند را تقویت کند.

به زودی خبرهای بیشتری در خصوص این حوزه جدید فناوری که هوآوی به آن پای گذشته منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا