۱۱ برنامه برتر اندروید برای حل مسائل ریاضی

در فصل امتحانات افراد محصل به ویژه دانشجویانی که در رشته های مرتبط تحصیل می کنند، سخت مشغول حل مسائل ریاضی می شوند تا بتوانند از پس تمرینات خود برآیند و در آزمون پایان ترم نتیجه بهتری کسب کنند.

مجله آنلاین موبنا – حالا اگر یک اپ به دانشجوی مورد نظر کمک کند مسائل خود را اسکن کرده یا با وارد کردن دستی مقادیر سوال، جواب را پیدا کند، برای او دنیا جای بهتری می شود!

در ادامه قصد داریم ۱۱ تا از برترین برنامه ها برای حل مساله های ریاضی را به شما معرفی کنیم تا در حل این چالش ها در نمانید.

معرفی ۱۱ اپ برای حل مسائل ریاضی در اندروید

شاید نسل های قبلی با دیدن این مطلب بگویند زمان ما این چیزها نبود این کارها تقلب است و… ولی واقعیت این است که همین عزیزان هم اگر در زمان خود به چنین برنامه هایی دسترسی داشتند حتما به سراغش می رفتند!

به واقع استفاده از تکنولوژی برای حل مساله به خودی خود امر بدی نیست در این که چگونه از این قابلیت ها بهره برداری شود همیشه جای بحث وجود دارد. باید قبول کنیم که بسیاری از سوالات ریاضی را با یک ماشین حساب ساده نمی شود حل کرد. پس بدون عذاب وجدان و با خیال راحت با ۱۱ برنامه برای حل معادلات پیچیده و سخت ریاضی آشنا شوید.

۱.Photomath

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

قابلیت عالی نرم افزار Photomatch این است که می توانید با استفاده از دوربین گوشی خود مستقیما از مسائل ریاضی عکس بگیرید تا برنامه خودش آن را حل کند. به جز این قابلیتی در اپ وجود دارد که به صورت گام به گام به شما می گوید چطور به سوال پاسخ دهید.

۲.MalMath

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

MalMath برای کسانی خوب است که به دنبال یک برنامه ساده برای حل مساله های ریاضی خود هستند. امکان عالی این اپ قابلیت حل سوالات انتگرال، جبر، مشتق و… می باشد. این برنامه هم آموزش گام به گام حل مساله را در اختیارتان قرار می دهد.

۳.Mathway

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

خوبی اپ Mathway این است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد و این یعنی به تعداد بیشتر از آموزگاران دنیا متصل هستید. مثل دو برنامه قبلی این نرم افزار هم امکان تبدیل عکس سوال، به معادله حل شده را دارد. راهنمای قدم به قدم حل مساله جزء آپشن های این اپ نیز هست.

۴.WolframAlpha

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود WolframAlpha نسخه v1.4.8.2019051501 با لینک مستقیم

WolframAlpha می تواند معادلات دیفرانسیل و انتگرل و حسابان را حل کند. دانشجویانی از سراسر دنیا تکالیف خود را با این اپ حل می کنند! گستره رشته هایی که سوالات ریاضی خود را می توانند در این برنامه مطرح کنند زیاد است از ریاضی محض و آمار گرفته تا فیزیک و شیمی همگی با زیرشاخه های شان توسط برنامه پشتیبانی می شوند.

۵.Cymath

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

با Cymath می توانید به لطف موتور پیشرفته ای که دارد، مساله های پیچیده را حل کنید. معادلات درجه اول، درجه دوم و… با Cymath قابل حل هستند. مشابه برنامه های قبلی با این برنامه هم با عکس می توانید سوال را وارد برنامه کنید هم به طور دستی با کیبورد مخصوص ریاضیات سوال خود را تایپ کنید تا جواب را دریافت نمایید.

۶.Calculator Pro

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

از مسائل ریاضی خود عکس بگیرید به برنامه Calculator Pro بدهید و جواب بگیرید. همچنین مسائل چند خطی را هم می توانید به این اپ بدهید و از آن جواب بخواهید. ضمن اینکه یک ماشین حساب ساده هم داخل برنامه گنجانده شده است. نکته جالب دیگر این که برنامه تمام تاریخچه محاسبات قبلی شما را در خود نگه می دارد تا بعدا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.
اگر عشق ریاضی هستید حتما ببینید: دانلود بازی freaking math (ریاضی دیوانه) برای اندروید

۷.Socratic

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

خوبی بزرگ نرم افزار Socratic این است که تعداد زیادی راهنمای مرحله به مرحله با توضیحات مفصل دارد تا با آن بتوانید از پس سخت ترین مسائل ریاضی هم بر آیید. در تمجید از این اپ همین بس که بیش از ۵ میلیون نصب فعال دارد و طبق گفته سازندگان تاکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون سوال ریاضی با Socratic پاسخ داده شده است.

۸.iMathematics

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

نرم افزار iMathematics بیشتر شبیه به یک معلم ریاضی شخصی عمل می کند. دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی می توانند سوالات خود را در برنامه وارد کنند. فرمول ها و تعاریف ریاضی به شکل موثری در برنامه قرار گرفته اند و برای همگان قابل استفاده می باشند. ابزار و محاسبه گر های متعددی هم در اپ قرار دارد تا در فرآیند حل مساله به شما کمک کنند.

۹.Math Calculator

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

برنامه بعدی که Math Calculator نام دارد، هم یک ماشین حساب معمولی، هم یک ماشین حساب مهندسی و هم یک حل کننده مسائل ریاضی است. حل مساله به روش معمول اسکن از روی عکس سوال، صورت می گیرد. این اپ همچنین در حل تمرین به شما کمک می کند به این شکل که معادلات چند خطی را بررسی و جواب های نادرست را می تواند پیدا کرده و تصحیح نماید.

۱۰.Chegg Math Solver

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

اپ Chegg Math Solver به دو صورت تایپ کردن یا اسکن عکس سوالات را دریافت و آنها را حل می کند. شما ریز روش حل سوال خود را هم می توانید یک به یک مشاهده کرده و راه را بیاموزید.

۱۱.Qanda

حل مسائل ریاضی اندروید

دانلود گوگل پلی

آخرین برنامه ای که در این فهرست به شما معرفی می کنیم شاید آسان ترین برنامه هم باشد. در Qanda مطابق انتظار با دوربین گوشی تصویر مساله ریاضی را وارد برنامه نموده و پاسخ را دریافت می کنید. نکته مثبت این اپ وجود تعداد زیادی معلم از مدارس برتر سراسر دنیاست که در حل مسائل ریاضی با راهنمایی های خود، کمک حال شما هستند.
 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا