زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

تابستان فصل لذت بردن از زیبایی های طبیعت است. بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا این فصل را برای مسافرت، استراحت و فرار از روزمرگی های زندگی انتخاب می کنند.

مجله آنلاین موبنا – آسیا این قاره پهناور و زیبا در دل خود شهرها و مکان های دیدنی فراوان دارد. برای آشنایی با ۱۵ مقصد گردشگری و افسانه ای آسیا با ما همراه باشید.

۱. بالی

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

سواحل شنی، معابد سحرانگیز و هتل های زیبا و مجلل برای انتخاب این شهر به عنوان زیباترین مقصد گردشگری در آسیا کافی است. برای آنها که به دنبال جایی سرسبز و آرام، طبیعتی بکر و دست نخورده و زیبایی های بی انتها هستند، بالی بهترین جاست.

 ۲. توکیو

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

توکیو کلانشهر تپنده و پایتخت ژاپن است. در هر جای شهر تلفیقی زیبا از سنت و مدرنیته را به وضوح می توان دید. روزها شهر پر از جنب و جوش و تلاش، و شبها لبریز از آرامش و زندگی است. سوشی معروفترین غذای ژاپنی است و در هر گوشه شهر توکیو میتوان به بهترین سوشی ها دسترسی داشت.

۳. سئول

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

شهر همیشه شلوع سئول، پایتخت و کلانشهر زیبای کره جنوبی است. سئول پیوسته در حال ساخت و رشد است و روز به روز زیباتر می شود. رشد اقتصادی ده های اخیر کره جنوبی تاثیر بسزایی روی بهبود زندگی فرهنگی مردمانش داشته است. هر چند قیمت اقامتگاه ها در ماه های تابستان بسیار بالاست اما در فصل های زمستان و بهار قیمتها مناسب تر است و چیزی از زیبایی های این شهر در فصل های دیگر سال کم نمی شود.

۴. مغولستان

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

مغولستان مرتفع ترین اقلیم دنیاست. مغولستان نوزدهمین کشور دنیا از نظر وسعت است که تنها ۲.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۰درصد جمعیت آن ساکن شهر اولام باتور هستند. این کشور از نظر جغرافیایی بسیار متنوع و مسحور کننده است. گبی، بزرگترین صحرای آسیا در قسمت جنوبی این کشور قرار دارد و شمال و غرب مغولستان نیز پر از کوههای مرتفع است. زمستان های سخت منفی ۴۰ درجه و تابستانهای گرم بالای ۳۰ درجه از ویژگی های آب و هوایی این منطقه است. نکته عجیب اما واقعی در خصوص کشور مغولستان این است که جمعیت اسب های ساکن آنجا از جمعیت مردمانش بیشتر است.

۵. هنگ کنگ

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

هنگ کنک مستعمره سابق انگلستان و بخشی از کشور چین است. اما در این کشور دوگانه انگلیسی-چینی زندگی فرهنگی کاملا متفاوتی جریان دارد. سواحل شنی آرام در سایه آسمانخراش های متعدد و مناظر باشکوه توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

۶. سنگاپور

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

این کلانشهر چندملیتی پایگاه خوشگذرانی های آسیاست. تنوع غذایی سنگاپور زبانزد همه دنیاست. سنگاپور به منظور محافظت از محیط زیست قوانین سخت گیرانه ای برای محدودسازی ساخت و ساز وضع کرده است. علاوه بر بازدید از مرکز گردشگری شهر (مارینا بای)، بازدید از مناطق اطراف که خود دنیایی متفاوت است، خالی از لطف نیست.

۷. بانکوک

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

شهر پر زرق وبرق و همیشه نورانی بانکوک بهترین شهر آسیا برای عاشقان زیست شبانه است. در هر نقطه شهر به راحتی می توان وعده غذایی تهیه کرد. مراکز خرید، پاساژ و مال در این شهر به وفور یافت می شود.

۸. پوکت

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

پوکت پوشش گیاهی غنی و مناطق بکر فراوانی دارد. سواحل پهناور و آبهای نیلگون، این شهر را به جذاب ترین مقصد گردشگری آسیا تبدیل کرده است. اقامتگاه های با قیمت مناسب نیز به راحتی در این شهر پیدا می شود. اقامتگاه های گرانقیمت در سورین و بنگ تائو و اقامتگاه های ارزانقیمت در کامالا و لاگونا قرار دارند.

۹. مانیلا

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

شهر پرجنب و جوش و رنگارنگ مانیلا ارزش یکبار دیدن را دارد. آثار تاریخی را می توان در بسیاری از نقاط شهر مانیلا دید. حمل و نقل و ترافیک این شهر بسیار بی نظم و آشفته است. با این حال، غذاهای فیلیپینی لذیذ و شیرینی هایش بسیار خوشمزه هستند.

۱۰. کاتماندو

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

کاتماندو پایتخت رنگارنگ و شلوغ نپال است که بیشتر شهرتش بخاطر کوه هیمالیاست. سازه های مذهبی بودایی، میدان دوربار و معابد شگفت انگیز از جاذبه های مهم گردشگری این شهر هستند.

۱۱. کیوتو

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

پایتخت سیاسی و اقتصادی ژاپن توکیو است اما پایتخت فرهنگی آن بدون شک شهر زیبای کیوتو است. برای تجربه تصویر ژاپن تاریخی و کهن، قدم زدن در معابد و زیارتگاهای زیبای کیوتو کفایت می کند.

۱۲. کوآلالامپور

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

پرجمعیت ترین شهر مالزی و پایتخت آن شهر کوآلالامپور است که مرکز مالی و اقتصادی کشور مالزی به شمار می رود.

برجهای دوقلوی پتروناس مهمترین جاذبه گردشگری این شهر است. سازه مدرن پتروناس، بلندترین برج دوقلوی جهان محسوب می شود. چهره کهن این شهر را میتوان در معابد شگفت انگیز آن مشاهده کرد.

۱۳. سریلانکا

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

سواحل زیبا، مزارع سرسبز چای و جنگل های استوایی، سریلانکا را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آسیا تبدیل کرده است. این جزیره در ۳۱ کیلومتری جنوب هند قرار دارد. مزارع چای سیلان مناظر خیره کننده ای را در این کشور پدید آورده اند.

۱۴. آنکور (کشور کامبوج)

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

شهر آنکور کشور کامبوج در واقع یک مجتمع مذهبی باشکوه است که بزرگترین سازه های مذهبی جهان مثل آنکور وات را در خود جای داده است. حدود ۱۰۰۰ معبد در مکانی به وسعت حدودا ۳۰۰۰ کیلومتر در شهر آنکور وجود دارد. این شهر بزگترین شهر قبل از انقلاب صنعتی جهان بوده که حدود نیم میلیون نفر در آنجا زندگی می کردند. با برخورداری از زیبایی های خیره کننده و معماری شگفت انگیز، این شهر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آسیا محسوب می شود.

۱۵. تبت

زیباترین مقاصد گردشگری آسیا (+عکس)

تبت را قله دنیا می نامند که میانگین ارتفاع آن ۴۹۰۰ متر است. کوههای سر به فلک کشیده هیمالیا جلوه ای جادویی به این شهر بخشیده است. تبت پیوندگاه طبیعت و مذهب است و منطقه ای عرفانی و معنوی است. تبت مرتفع ترین نقطه دنیاست و کوه هیمالیا با ارتفاع ۸۸۴۸ متر در مرز نپال قرار دارد. حوضچه های کوهستانی آنجا با آبهای فیروزه ای اش از شهرت جهانی برخوردارند. تبت منطقه خودمختار کشور چین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا