شکایت فرزند یک آهنگساز از اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا به علت نقض حقوق مالکیت معنوی و ارائه مستقیم و غیرمستقیم خدمات فروش موسیقی، بدون رعایت کپی رایت تولیدکننده این آثار مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.

مجله آنلاین موبنا – این شکایت توسط فرزندخوانده آهنگسازی به نام هارولد آرلن بر علیه شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت تقدیم دادگاه شده است. این شرکت‌ها به فروش بدون اجازه ۶۰۰۰ قطعه موسیقی تنظیم شده توسط این فرد متهم شده‌اند.

فرزندخوانده هارولد آرلن، این اقدام اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت را به معنای نقض حقوق مالکیت معنوی خود دانسته و خواستار دریافت غرامتی ۴.۵ میلیون دلاری از آنها شده است.

در شکایت تنظیم شده فرزندخوانده این آهنگساز چنین آمده که خدمات پخش موسیقی آنلاین موجب دریافت و ذخیره سازی بدون اجازه آثار وی شده‌اند و کپی‌های غیرمجاز موسیقی‌های وی با قیمت‌هایی کمتر از کپی‌های مجاز و اصلی به فروش رسیده‌اند. با توجه به اینکه این کار بدون رضایت و اطلاع آرلن انجام شده وی در تلاش برای دریافت غرامت از اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت است.

هارولد آرلن که در سال ۱۹۸۶ درگذشته است آهنگساز و ترانه سرای اهل ایالات متحده آمریکاست که در سال ۱۹۳۹ میلادی، برندهٔ جایزه اسکار بهترین ترانه فیلم شد. از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به جادوگر شهر از و ستاره‌ای متولد شده است، اشاره کرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا