چرا تبلیغات گوگل را با نام جی ادز می‌شناسیم؟

تاید، پفک، ساندیس، اسکاچ و … هر کدام نام برندی هستند که به جای نام محصول استفاده می‌شوند. به همین خاطر زمانی که به سوپرمارکت می‌روید و نیاز به خرید پودر لباس‌شویی دارید و از مسئول فروش درخواست تاید می‌کنید و پودر لباس‌شویی تاژ دریافت می‌کنید، هیچ اعتراضی نمی‌کنید!

حال اینکه چرا اسامی تجاری به عنوان نامی برای محصول شناخته می‌شود می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد، اما به نظرم مهمترین دلیل، پیشگام بودن می‌تواند باشد. اما این موضوع تنها مربوط به محصولات نمی‌شود. خدمات دهندگانی نیز هستند که عنوان خدماتی که ارایه می‌دهند را با نام برند آنها می‌شناسیم.

برای مثال تاکسی اینترنتی را بیشتر ما با اسنپ می‌شناسیم. وقتی از دوست‌مان می‌خواهیم برایمان اسنپ بگیرد در واقع منظورمان خدماتی است که اسنپ ارایه می‌دهد و نه دقیقا درخواست تاکسی اینترنتی از سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ!

نام تجاری دیگری که به جای عنوان خدمات استفاده می‌شود، جی ادز است. جی ادز در حوزه تبلیغات در گوگل فعالیت می‌کند. البته اگر  با حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشید، احتمالا تاکنون نام جی ادز را نشنیده‌اید!

چرا تبلیغات گوگل را با نام جی ادز می‌شناسیم؟

اما چرا از جی ادز به جای خدمات تبلیغات گوگل ادز استفاده می‌شود؟ به نظرم می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که در ادامه سعی می‌کنیم آنها را بررسی می‌کنیم:

۱. همانطور که گفتیم پیشگام بودن و یا همان اول بودن می‌تواند یکی از دلایلی باشد که نام برند به جای نام محصول یا خدمات استفاده شود. اما درباره جی ادز این مساله صادق نیست! قبل از آنکه جی‌ادز وارد حوزه تبلیغات گوگل ادز شود، شرکت‌های دیگری در این حوزه فعال بودند.

۲. کوتاه بودن و تلفظ آسان نام جی ادز می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت جی ادز باشد، اما با بررسی نام تجاری رقبای جی ادز در حوزه تبلیغات گوگل متوجه می‌شویم که نام تجاری آنها هم می‌توانست قابلیت محبوب شدن را داشته باشد.

۳. شباهت جی ادز به گوگل ادز (برندی که خدمات بر پایه آن است) می‌تواند دلیل دیگری بر این امر باشد. با توجه به محبوبیت جی ادز از زمانی که هنوز گوگل از نام تجاری (Adwords) برای بخش تبلیغات خود استفاده می‌کرد، نمی‌توان این عامل را بسیار مهم دانست.

چرا تبلیغات گوگل را با نام جی ادز می‌شناسیم؟

۴. از دلایل دیگر برای محبوبیت برند و استفاده از آن به جای نام خدمات می‌توان به ایجاد تغییرات اساسی در بازار و ارایه خدمات متمایز و تحول در صنعت اشاره کرد. جی ادز تغییرات زیر را در صنعت تبلیغات کلیکی گوگل ایجاد کرد:

  • قبل از شروع به کار جی ادز در حوزه تبلیغات گوگل، شرکت‌های تبلیغات در گوگل هیچ گونه دسترسی به اکانت گوگل ادز (ادوردز) ارایه نمی‌کردند و به همین دلیل هزینه تبلیغات گوگل برای مشتریان شفاف نبود. مشتریان یکی از پلن‌های تبلیغاتی را خریداری می‌کردند و می‌توانستند مشاهده کنند که تبلیغات آنها در گوگل نمایش داده می‌شود و تنها گزارشی در قالب فایل اکسل دریافت می‌کردند که در آن حداکثر تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغ آنها انجام می‌شد را می‌توانستند مشاهده کنند!
    جی ادز اما شروع متفاوتی در زمینه تبلیغات گوگل داشت و از ابتدای شروع به فعالیت خود شفافیت و صداقت با مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داد.
  • با وجود اینکه قبل از شروع به فعالیت جی ادز بازار تبلیغات گوگل ادز وجود داشت. (به ‌شیوه‌ای که بیان شد) اما آژانس‌های تبلیغات گوگل تمایلی به ارایه آموزش در این زمینه نداشتند. با توجه به نحوه فعالیت عجیب آنها می‌توان این موضوع را درک کرد و به آنها حق داد که نخواهند در این زمینه آموزشی به زبان فارسی منتشر شود!
    جی ادز از ابتدا فعالیت خود، به تولید محتوای آموزشی در وبلاگ خود پرداخت و بعدها دوره‌های ویدویویی آموزش گوگل ادز را به زبان فارسی و به رایگان منتشر کرد که در حال حاضر یکی از منابع ارزشمند آموزش گوگل ادز است.
  • مدیریت تبلیغات کلیکی گوگل ادز نیازمند دانش در این حوزه می‌باشد. هدفمندی تبلیغات و کاهش هزینه تبلیغات گوگل جزو اصول اساسی در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز است. جی ادز با تمرکز در این حوزه توانست بسیاری از مشتریان شرکت‌های رقیب که سابقه چندین سال فعالیت داشتند را به سمت خود جذب کند.
  • جی ادز به ارایه خدمات متنوع در حوزه تبلیغات گوگل ادز پرداخت و علاوه بر تبلیغات مدیریت شده، خدمات ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن را نیز ارایه داد.

نظر شما درباره استفاده از نام برند جی ادز به جای تبلیغات در گوگل توسط کاربران وب فارسی چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا