بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران در خدمت شهر پلدختر

رییس پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: بنا به نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تیم پروژه بالن مخابراتی در روز سیزده فروردین عازم شهر پلدختر شد و با استقرار در این منطقه، بالن را بر فراز آسمان این شهر راه‌اندازی و آماده سرویس‌دهی LTE به مردم این شهر سیل‌زده شد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس پژوهشگاه فضایی ایران، در جمع کارکنان پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه با بیان این مطلب که تمامی مراحل راه‌اندازی بالن مخابراتی توسط متخصصان پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی صورت گرفته، خواستار این شد که تیم عملیاتی خاص این پروژه به گونه‌ای راهبردی تشکیل شود تا همیشه آماده ارائه خدمات‌دهی باشد.
وی افزود: بنا به نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تیم پروژه بالن مخابراتی در روز سیزده فروردین عازم شهر پلدختر شد و با استقرار در این منطقه، بالن را بر فراز آسمان این شهر راه‌اندازی و آماده سرویس‌دهی LTE به مردم این شهر سیل‌زده شد.
صمیمی در ادامه گفت: با توجه به خدمات ارائه شده توسط بالن مخابراتی، وزارت کشور برای انجام همکاری های مشترک اعلام آمادگی کرده است.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: با تلاش‌ها و ارتباطات صورت گرفته، برخی از خدماتی که این پژوهشگاه می‌تواند با استفاده از فناوری‌های فضایی در رفع مشکلات و نیازهای دیگر ارگان‌ها انجام دهد، شناخته شده و تعاملاتی خوبی در این باره برقرار است.
وی افزود: به طور مثال، با سازمان هواشناسی و سازمان برنامه و بودجه کشور، برنامه‌هایی در جهت تامین نیازهای اطلاعاتی این سازمان‌ها به اجرا درآمده است.
صمیمی همچنین به پروژه سامانه بلوک انتقال مداری اشاره کرد که یکی از پروژه‌های مهم کشور در حوزه فناوری فضایی بوده و در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی در دست اجرا است که سال جاری باید به نتیجه برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا