۴۸ طرح فناوری اطلاعات قزوین تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کردند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، با اشاره به تأثیر اشتغال روستایی در کاهش مهاجرت به شهرها گفت: از محل طرح اشتغال روستایی مبلغ ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۸ طرح اشتغال روستایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین پرداخت‌ شده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور اعضای کارگروه در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استان در حوزه فناوری اطلاعات در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستاییان ۲۳ میلیارد ریال بود که تاکنون ۱۷ میلیارد ریال، به ۴۸ طرح توسط پست‌بانک استان پرداخت‌شده و زمینه اشتغال ۵۱ نفر را فراهم کرده است.
وی با اشاره به توسعه دفاتر پست‌بانک در روستاهای استان گفت: در حال حاضر ۵۷ دفتر جدید پست‌بانک در روستاهای استان راه‌اندازی و مستقل شده‌اند و ۲۷ دفتر نیز در حال مستقل شدن هستند که پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.
رضایی نیک خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های استان نظیر گردشگری، صنعت و کشاورزی از گزینه‌های جدی برای ایجاد توسعه و اشتغال‌زایی در مناطق مختلف این استان است.
اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین هم در این جلسه بیان کرد: در اشتغال روستایی و حمایت از توسعه اشتغال پایدار، استان قزوین عملکرد خوبی داشته و با اختصاص ۱۴۶ میلیارد تومان برای اجرای ۶۶۷ طرح، زمینه اشتغال سه هزار نفر در روستاها و مناطق محروم فراهم‌شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین افزود: در این زمینه با میزان پرداختی ۱۵۶ درصدی در رده سوم کشوری هستیم و این طرح‌ها توانسته در کاهش مهاجرت نقش مهمی را ایفا کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا