۹ ویژگی تولید محتوا برای بهبود سئو

هدف اولیه مدیران کسب و کارها از بهبود سئوی سایت خود به کمک تولید محتوای مناسب، این است که تمام افراد شاغل در صنعت مربوطه را جذب کنند.

موبنا – اما اگر درحال حاضر از سئو برای جذب مخاطب استفاده می کنید لابد می دانید که حفظ مخاطب نیز به اندازه جذب آن اهمیت بسیاری دارد. سئو در واقع یک تکنیک نسبتا ساده است که با تغییرات کوچک می تواند تحول عظیمی در کسب و کار شما ایجاد کند و رتبه ی سایت شما را در موتورهای جستجوگر بهبود ببخشد.

در ادامه به ۹ تکنیک بهبود سئو در فرایند تولید محتوا پرداخته ایم که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

در ابتدا:

محتوای سایت را مطالعه کنید و دو یا سه کلیدواژه تعریف کنید که بیش از دیگر واژگان در متن استفاده شده باشند و به طور کلی به محتوای صفحه مربوط شوند. شما باید فقط دو یا سه کلیدواژه هدف برای هر صفحه وبسایت داشته باشید. اگر نمی توانید برای هر محتوا واژگان کلیدی مربوط به خودشان را تعریف کنید، سعی کنید آنها را جدا کرده و برای هر محتوا یک صفحه جدید در وبسایت تان ایجاد کنید.

۱. عنوان صفحه

عنوان صفحه باید کمتر از ۷۰ کلمه باشد و بیشتر از ۳ کلیدواژه در آن وجود نداشته باشد. سعی کنید تا حد امکان مهمترین کلیدواژه را در ابتدای عنوان قرار دهید و اگر کلیدواژه دیگری در عنوان استفاده کردید باید آنها را به وسیله (|) از یکدیگر جدا کنید.

۲. توضیحات متا

توضیحات متا باید کمتر از ۱۵۰ کلمه باشد و در آن از دو کلیدواژه که شاید در عنوان صفحه نیز بکار رفته اند، استفاده شود. این بخش حاوی مطالبی ارزشمند و متقاعد کننده برای دعوت از مخاطبان به بازدید از سایت است.

۳. نشانی وبسایت (URL)

نشانی URL صفحات وبسایت باید شامل اولین کلیدواژه ای باشد که در گام اول از آن صحبت کردیم. کلمات کلیدی که در URL استفاده می شوند باید به وسیله (-) از یکدیگر جدا شوند.

۴. تگ های H

هر صفحه باید دارای یک یا دو تگ هدر H1 باشد که دو کلیدواژه موجود در عنوان صفحه نیز در آن بکار رفته است. این کلمه ها باید در متن محتوای سایت نیز استفاده شوند. علاوه بر تگ H1، صفحه باید شامل تگ H2 نیز باشد که معمولا پایین تر از تگ های H1 قرار می گیرند.

۵. محتوای صفحه

از هر کلیدواژه ای که در عنوان عنوان صفحه استفاده کرده اید باید حداقل سه بار در محتوای صفحه نیز استفاده کنید. سعی کنید زیر کلیدواژه ها خط بکشید و یا آنها را پررنگ تر از دیگر کلمات بنویسید، این کار تاثیر بسزایی بر ارتباط کلیدواژه ها با متن خواهد داشت.

۶. لینک های داخلی

یک یا دو لینک داخلی به یکی از صفحات وبسایت ایجاد کنید. سعی کنید کلمات کلیدی را به متن لنگر (anchor text) لینک دهید.

۷. تصاویر

هر تصویر که در محتوا استفاده می کنید باید با موضوع محتوا و یکی از کلیدواژه های شما ارتباط داشته باشد. هرکلمه که در نام فایل عکس استفاده می کنید باید با خط فاصله (-) از یک دیگر جدا شوند. یادتان باشد که از (/) برای جدا کردن کلمات استفاده نکنید. اگر امکان تغییر نام عکس را ندارید، سعی کنید یکی از کلیدواژه های موجود در عنوان را مطابق با آن تغییر دهید.

۸. صفحات لینک شده

دقت کنید که حداقل ۳ لینک داخلی در متن خود داشته باشید که کاربر را به صفحه اصلی متصل کند. متن لنگر (anchor text) باید شامل کلیدواژه هایی باشد که در صفحات لینک شده وجود دارند.

۹. متای کلمات کلیدی

این بخش، بخشی از الگوریتم جستجوی گوگل یا بینگ نیست، بنابراین شاید به اندازه موارد ۱ تا ۸ اهمیت نداشته باشند. با این حال، باز هم بهتر است از ۳ الی ۵ کلیدواژه که به عنوان صفحه مرتبط هستند، در آن استفاده شود. البته ممکن است موتورهای جستجوگر کوچکتر از این کلمات نیز در الگوریتم خود استفاده کنند.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا