کسب و کار اینترنتی در مازندران امسال ۵۸درصد رشد داشته است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به رشد کسب و کارهای اینترنتی گفت: کسب و کار اینترنتی در مازندران امسال ۵۸درصد رشد داشته و تاکنون ۴۰۰۰ شغل در این زمینه ایجاد شده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل زا روابط عمومی ICT استان مازندران، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در گفت و گو با ایرنا گفت: فعالیت در زمینه کسب و کار اینترنتی در این استان رو به افزایش است و استقبال خوبی را در این زمینه در میان مردم بویژه جوانان و بانوان شاهد هستیم .
وی با اعلام این که روند افزایشی کسب و کار اینترنتی در استان از سال ها پیش آغاز شد، افزود: با گذشت زمان هر سال استقبال بیشتر می شود که یک علت مهم آن می تواند تغییر سبک زندگی و شناخت بیشتر جامعه با این نوع کسب و کارها باشد، در سال ۹۶ میزان افزایش راه اندازی کسب و کار اینترنتی در مازندران حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بود و امسال افزایش ۵۸ درصدی را تجربه کردیم.
مدیر کل ارتباطات مازندران افزود: اگر به ازای هر کسب و کار اینترنتی سه شغل در نظر بگیریم، امسال تاکنون بیش از ۴۰۰۰اشتغال در این بخش در استان ایجاد شده است، باید توجه داشت در کنار همه عوامل اثرگذار بر کسب و کارهای اینترنتی، زیرساخت نقش اصلی را دارد.
طهماسبی توضیح داد: اینترنت به عنوان اصلی ترین زیر ساخت به شمار می رود که مازندران در زمینه بهره مندی افراد از اینترنت در جایگاه چهارم کشور قرار دارد .
وی همچنین در تشریح وضعیت پهنای باند اینترنت مازندران گفت: ورودی پهنای باند اینترنت این استان ۱۸۰ گیگ است که ورودی بسیار خوب به شمار می رود که در حال حاضر یکصد گیگ آن در حال مصرف است.
طهماسبی افزود: با توجه به بالا بودن میزان پهنای باند اینترنت مازندران، بقیه اینترنت در صورت نیاز بیشتر و درخواست شرکت های اینترنتی فعال می شود.
مدیرکل ارتباطات مازندران با اعلام اینکه زنان این استان در زمینه کسب و کار اینترنتی و به کارگیری اپلیکیشن های اینترنتی فعالتر از مردان هستند، اظهار کرد: زنان مازندرانی ۱۷ درصد بیشتر از مردان در این فضا حضور دارند و از آن استفاده می کنند.
وی افزود: زنان مازندرانی یاد گرفته اند که محصولات تولیدی خود را اعم از صنایع دستی تا محصولات کشاورزی و باغی با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مشتری ها عرضه کنند.
طهماسبی همچنین برخورداری مازندران از جمعیت زیاد تحصیلکردگان دانشگاهی در این حوزه را وجه امتیاز این استان نسبت به دیگر استان های کشور عنوان کرد و گفت: براساس آمار منابع رسمی ، ۱۴ درصد دانشجویان دانشگاههای مازندران در رشته های مربوط به ICT مشغول به تحصیل هستند و سالانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا