طلب ۳۷۰۰ میلیارد تومانی بیمه ایران

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه ۴۵۰۰ میلیارد تومان طلب داشتیم که ۶۰ درصد آن مربوط به بیمه‌گذاران بزرگ بود و تاکنون ۱۸ درصد طالبات را وصول کرده‌ایم، گفت: وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید ۵۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کرده‌اند.

موبنا – محسن پورکیانی در نشستی خبری با بیان اینکه در سال ۹۶، با اشاره به ۶ اولویت این شرکت برای سودآوری پایدار، اظهار داشت: کنترل نقطه سر به سر، شفافیت و سلامت اداری، وصول مطالبات و کنترل آن، اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه‌های زندگی و مدیریت و اصول بهینه را این شش اولویت کاری بیمه ایران هستند.
وی افزود: بیمه ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۹ درصد رشد در حق بیمه تولیدی داشته است. بنیاد شهید امسال نیمی از بدهی خود به بیمه ایران را پرداخت کرده است.
مدیر عامل بیمه ایران با بیان اینکه تکالیف حاکمیت به بیمه ایران با اصول بنگاه داری در تضاد است و تلاش کردیم تعادل ایجاد کنیم، گفت: ۴۵۰۰ میلیارد تومان طلب داشتیم که ۶۰ درصد آن مربوط به بیمه‌گذاران بزرگ بود و تاکنون ۱۸ درصد از این مطالبات را وصول کرده‌ایم.
وی با اشاره به بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سایپا به صنعت بیمه، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید تاکنون ۵۰ درصد از بدهی خود به بیمه ایران را پرداخت کرده‌اند؛ بنیاد شهید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به بیمه ایران بدهکار است.
مدیرعامل بیمه ایران گفت: پرداخت خسارت در بیمه ایران نسبت به دوره مشابه آن تنها ۳ درصد رشد داشته و توانسته‌ایم، نسبت خسارت را از ۷۲ درصد در پایان سال گذشته به ۶۳ درصد کاهش دهیم. امیدواریم این رقم را با چند درصد بالاتر در پایان سال به اتمام برسانیم.
پورکیانی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع تخصصی فروش بیمه‌های زندگی در بیمه ایران گفت: ۳ هزار نفر برای نمایندگی بیمه‌های زندگی ثبت نام کرده‌اند و امیدوار هستیم که تا پایان سال، طبق آیین نامه ۹۶ بتوانیم ۱۵۰۰ نفر را جذب کنیم.

دکمه بازگشت به بالا