برگزاری آیین رونمایی از ۱۰ محصول برتر فناور و دانش بنیان استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به برگزاری آیین رونمایی از ۱۰ محصول برتر فناور استان، از ایجاد منطقه نوآوری در یزد با حمایت معاونت عملی و فناوری رییس جمهور خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از ۱۰ محصول برتر فناور استان با حضور معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و سه شرکت پویان سیستم، سپهر سلامت و پارسی‎جو ارایه کننده محصولات و خدمات در زمینه‎های: امنیت اطلاعات، خدمات سلامت الکترونیک و جستجوگر وب، به انتخاب پارک علم و فناوری یزد و فن‌بازار منطقه‌ای استان، به عنوان محصولات برتر معرفی شدند.
فداکار افزود: نیمی از ۸۰ شرکت دانش ‎بنیان در استان یزد، در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک فعالیت می‌کنند و استان یزد در شاخص نسبت شرکت‌های دانش‌بنیان به جمعیت در رده‌های برتر کشور قرار دارد.
عضو شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد با بیان اینکه شرکت‎های دانش‎ بنیان، نوپا (استارت آپ) و شرکت‌های فناوری اطلاعات، از اجزای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان هستند، بر اجماع استانی و پیگیری برای توسعه و تکمیل این زیست بوم تاکید کرد.
علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بخشی از این مراسم، در نشست با حضور مدیران ارشد استانی و مدیران حوزه فناوری و دانشگاهی استان گفت: اکنون فضا عوض شده است و با اعتماد به جوانان، اکنون جایگاه ۴۷ ام نوآوری را در دنیا داریم.
دلیری با بیان اهمیت ایجاد و توسعه بسترهای فناورانه در صنعت، افزود: همه شرکت‎های تولیدی کشور برای ادامه بقاء خود باید بستر فناورانه داشته باشند و گرنه حذف خواهند شد.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور یادآور شد: بسیاری از شرکت‌های موفق دنیا، شرکت‎های دانش‎بنیان، های‎تک و استارتاپ ها هستند.
وی در ادامه افزود: با معرفی نمونه‌هایی از شرکت‌های استارت آپی موفق در حوزه حمل و نقل، بیمه و دارو اهمیت فعالیت و نقش موثر این شرکت‌ها را در اقتصاد کشور، با تکیه بر توانمندی و ظرفیت های بخش خصوصی، بیان کرد.
دلیری در پایان، به پتانسل‌های استان یزد و جایگاه ویژه آن در برخی از حوزه‌های صنعت مانند کاشی و سرامیک، و معدن، اشاره کرد و بر تلاش برای ایجاد تحول و نوآوری و دانش بنیان کردن حوزه های صنعتی تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین با یادآوری ظرفیت‌های استان یزد در بخش علم و فناوری، فعالسازی و توسعه فعالیت شتابدهنده‌های موجود در استان را خواستار شد و از آمادگی این معاونت برای حمایت از ایجاد یک منطقه نوآوری در استان یزد خبر داد.
بنا بر این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همراهی اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از دو شرکت فناوری اطلاعات مستقر در پارک علم و فناوری یزد با نام‎های: نویان سیستم و پویش داده نوین بازدید کردند.
نویان سیستم، تولیدکننده نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت کلینیک و پرونده الکترونیک مراکز بهداشتی و درمانی منطبق با نظام ارجاع و پزشک خانواده؛ و پویش داده نوین، ارائه‌دهنده راهکارهای مجازی‌سازی سرورها (PVM) و محصولات رایانش ابری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا