برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی بانوان برای کسب و کار در فضای مجازی

کارگاه آموزشی یکروزه توانمند سازی بانوان برای کسب و کار در فضای مجازی به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و با مشارکت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و مدیریت شعب پست بانک استان برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، در این کارگاه آموزشی که با موضوع «توانمند سازی بانوان در فضای مجازی» برگزار شد، ۴۳۰ نفر از بانوان شهرستانهای ابهر، خرمدره، سلطانیه ،خدابنده، ایجرود، طارم و روستاهای کاوند، الوند و بوئین شرکت کردند.
ابوالحسن شریعتی مسئول برگزاری این کارگاه آموزشی دوره با تبریک ایام الله دهه فجر با تشریح هدف برگزاری این کارگاه­ ها گفت:یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانمند سازی بانوان از طریق آشنایی آنها با ظرفیتهای فناوری اطلاعات در ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی است .
وی با اشاره به اهمیت و پیشرفت روز افزون کسب و کارهای اینترنتی تصریح کرد: پتانسیل این نوع کسب و کارها از سطح کیفی و کمی خوبی برخوردار است و دوره های آموزشی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات می تواند زمینه مناسبی برای درآمدزایی بانوان خانه دار در سطح استان ایجاد کند.
شریعتی گفت: در این کارگاهها که با حضور مسئولین فرمانداری شهرستانها برگزار شد، زنان شرکت کننده با نحوه کار و قابلیت های فضای مجازی در روستاها، چگونگی ارائه محصولات روستایی در فضای مجازی و کسب درآمد،بازاریابی و افزایش سطح توانمندسازی خود و خانواده و همچنین ارتقای سواد دیجیتالی و افزایش سطح دانش بانوان روستا و شهرها برای کارآفرینی در فضای مجازی آشنا شدند.
وی با اشاره به استقبال خوب برخی شهرستانها از این دوره ها عنوان کرد: در دوره توانمند سازی بانوان در فضای مجازی در مجموع بالغ بر ۴۳۰ نفر، از شهرستانهای ابهر ،خرمدره ،سلطانیه ،خدابنده ،ایجرود ،طارم و روستاهای کاوند، الوند و بوئین شرکت کردند.
وی با اعلام اینکه نخستین و مهم ترین معادله در راه اندازی یک کسب و کار نیازسنجی از بازاری است که کارآفرین قصد ورود و سرمایه گذاری در آن را دارد، افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان حامی کارآفرینان در مسیر انتخاب درست و راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا