نوسان در بازار طلا ادامه دارد

معامله گران بازار طلا امروز(چهارشنبه) شاهد نوسان قیمت ها بودند به شکلی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۹۳۰ هزار تومان در بازار تهران فروخته شد.

موبنا – بخشی از این نوسان ناشی از تغییرات مداوم بهای طلا در بازارهای جهانی است که اکنون در مرز ۱۲۹۰ دلار در هر اونس قرار دارد و برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به چشم انداز اقتصاد جهانی، بهای آن در سال جاری میلادی از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس عبور خواهد کرد.
در بازار تهران افزایش بهای ارزهای عمده نیز بر بازار اثر گذاشته و سبب شده تا بهای برخی مسکوکات طلا افزایشی شود؛ هر قطعه نیم سکه امروز ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می شود که نسبت به دیروز اندکی رشد دارد اما در مقابل بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در رقم سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی در عدد ۷۰۰ هزار تومان تثبیت شده اند.
در بازار ارز نیز صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان می فروشند.
دیروز در سامانه سنا بهای فروش هر یورو ۱۳هزار و ۷۸ تومان و هر دلار ۱۱ هزار و ۳۱۴ تومان بود و در سامانه نیما حواله هر یورو ۹ هزار و ۵۰۹ تومان و هر دلار ۸ هزار و ۲۹۷ تومان فروخته شد.
نرخ ها در سنا بیانگر میانگین دادوستدهای انجام شده در صرافی های سراسر کشور و سامانه نیماست؛ در سامانه نیما حواله های ارزی صادرکنندگان فروخته می شود.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا