برچسب هوشمندی که سطح pH پوست شما را محاسبه می‌کند (+عکس)

اگرچه اندکی عجیب به نظر می‌رسد که کاربران به کمک برچسب کوچکی که روی پوست بدن خود می‌چسبانند بتوانند سطح pH در بدن خود را محاسبه کنند، ولی شرکت لورآل توضیح داده است که فرآیند مذکور تمامی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

موبنا – شرکت «لورآل» از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان چند ماه قبل محصولی را با نام «مای اسکین ترَک یو.وی» معرفی کرد که در اصل یک فناوری پوشیدنی فاقد باتری بود و می‌توانست میزان تابش اشعه ماورای بنفش به بدن کاربر را در مقابل نور خورشید محاسبه کند. این کمپانی هم اکنون یک گام جلوتر رفته است و محصول دیگری را با نام «مای اسکین ترَک پی‌اچ» در خانواده فناوری‌های پوشیدنی معرفی کرده است که می‌تواند سطح pH روی پوست بدن کاربر را به دقت مانیتور کند.

به گفته شرکت لورآل، عدم تعادل سطح pH در پوست بدن انسان می‌تواند انواع مختلف عواقب التهابی را به همراه داشته باشد تا هر کدام از آنها بتوانند خشکی، اگزما و درماتیت آتوپیک را ایجاد کنند. این مسئله همان دلیلی است که شرکت فرانسوی دستگاه پوشیدنی «مای اسکین ترَک پی‌اچ» را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

دستگاه مذکور در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت لورآل ساخته شده است که به صورت تخصصی در زمینه مراقبت از پوست فعالیت می‌کند و البته برای توسعه و ساخت آن شرکت فرانسوی با شرکت «اِپیکور بیوسیستمز» همکاری‌هایی داشته است. بر اساس این همکاری‌ها هم اکنون لایه نازکی از فیلم شبیه به برچسب ارایه شده است که روی پوست بدن انسان در قسمت داخلی بازوی او می‌چسبد. میکرو کانال‌های مخصوص انتقال مایع که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند سپس میزان تعرق بدن کاربر را به صورت لحظه به لحظه محاسبه می‌کنند. در فاصله زمانی بین ۵ تا ۱۵ دقیقه میزان pH موجود در عرق کاربر باعث می‌شود در قسمت بالای دستگاه دو نقطه جدا از هم تغییر رنگ دهند تا وضعیت pH بدن او مشخص شود.

برچسب هوشمندی که سطح pH پوست شما را محاسبه می‌کند (+عکس)

کاربران به کمک دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند خود می‌توانند از این نقطه‌ها عکس بگیرند تا جزییات مربوطه برای آنها ارایه شد. اپلیکیشنی که شرکت لورآل به صورت ویژه برای این برچسب هوشمند ارایه کرده است می‌تواند رنگ‌های ارایه شده روی نقطه‌های مذکور را تحلیل کند و در نهایت اعلام کند میزان pH پوست بدن کاربر چه مقدار بوده است. اگر نقطه‌های رنگی نشان دهند که میزان pH بدن کاربر از سطح استاندارد فراتر رفته است، اپلیکیشن به صورت ویژه توصیه‌های مربوطه را در اختیار کاربر می‌گذارد تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

اگرچه اندکی عجیب به نظر می‌رسد که کاربران به کمک برچسب کوچکی که روی پوست بدن خود می‌چسبانند بتوانند سطح pH در بدن خود را محاسبه کنند، ولی شرکت لورآل توضیح داده است که فرآیند مذکور تمامی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تنها نکته در این زمینه است است که کاربر می‌بایست در هنگامی از برچسب مذکور استفاده کند که پوست او حجم قابل ملاحظه‌ای از تعرق را ارایه دهد تا برچسب بر اساس تحلیل عرق بدن او بتواند میزان pH را به دست آورد.

لازم به ذکر است شرکت لورآل توضیح داد بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود در نظر دارد در مرحله نخست «مای اسکین ترَک پی‌اچ» را از طریق فروشگاه‌های ویژه خود مخصوص مراقبت از پوست در کشور آمریکا عرضه کند و البته قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی دیگر فروشگاه‌های شرکت مذکور در سراسر جهان این برچسب هوشمند را در اختیار بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا