هوشمندترین ظرف غذای CES 2019(+عکس)

زمانی که حیوان به دستگاه نزدیک می‌شود، میکروپردازنده داخلی آن که به شبکه هوشمند عصبی مجهز شده است به صورت خودکار فعال می‌شود و سپس هویت حیوان را از طریق چهره او شناسایی می‌کند.

موبنا – اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که چند حیوان خانگی را به طور همزمان در اختیار دارید یا اینکه دو حیوان مختلف نظیر سگ و گربه را در یک فضا نگهداری می‌کنید، کارشناسان ابزار جدیدی ارایه دادند تا از این پس مشکل دستبرد زدن به غذای یکی از حیوانات توسط حیوان خانگی دیگر از بین برود و دیگر نگران این مسئله نباشید. یک شرکت ایتالیایی توسعه دهنده هوش مصنوعی موسوم به «وُلتا» ابزاری را با نام «موکی» ارایه کرده است که حیوانات را شناسایی می‌کند و برای همیشه به مشکل سرقت غذای یکی از حیوانات توسط دیگر حیوانات خانگی خاتمه می‌دهد.

این ابزار هوشمند که هم اکنون در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2019 به نمایش درآمده است یک کاسه مخصوص را شامل می‌شود که به صورت مغناطیسی به دستگاه اصلی متصل می‌شود و البته کاربر می‌تواند آن را به راحتی جدا کند. در کنار آن یک دوربین دیجیتالی پیشرفته در قسمت جلوی دستگاه جاسازی شده است که محیط پیرامون را به خوبی زیر نظر می‌گیرد. زمانی که دستگاه تشخیص می‌دهد سگ یا گربه خانگی در نزدیکی آن حضور ندارند، یک لایه شفاف از جنس پلی‌کربنات روی غذایی که داخل ظرف مخصوص ریخته شده است را می‌پوشاند.

هوشمندترین ظرف غذای CES 2019(+عکس)

با این وجود زمانی که حیوان به دستگاه نزدیک می‌شود، میکروپردازنده داخلی آن که به شبکه هوشمند عصبی مجهز شده است به صورت خودکار فعال می‌شود و سپس هویت حیوان را از طریق چهره او شناسایی می‌کند. زمانی که دستگاه به درستی تشخیص می‌دهد که در مقابل او سگ یا گربه قرار دارند، به صورت موقت ظرف حیوان دیگر را به سمت عقب می‌کشد و سپس ظرف حیوانی که هویت او تشخیص داده شده است بیرون می‌آید. البته شرکت ایتالیایی توضیح داده است که قابلیت مذکور شبیه به سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل نسل جدید گوشی‌های هوشمند عمل نمی‌کند و فرآیند متفاوتی را پیش می‌برد.

این دستگاه از طریق اپلیکیشن مخصوص به گوشی هوشمند متصل می‌شود و صاحب حیوان خانگی از این طریق می‌تواند تمامی اطاعیه‌ها را به صورت ویدیویی یا متنی دریافت کند تا به موقع دریابد که حیوان خانگی او چه زمانی غذای خود را خورده است و همچنین پیام هشدار دهنده برای خالی شدن ظرف غذا هم به صاحب حیوان ارسال می‌شود.

دستگاه هوشمند «موکی» به گونه‌ای ساخته شده است که دوربین نصب شده در قسمت فوقانی آن می‌تواند به سمت کاسه بچرخد و داخل آن را نمایش دهد و همچنین، این دستگاه می‌تواند به کمک دوربین خود تشخیص دهد که چه زمانی غذای داخل ظرف تمام شده است. نکته جالب اینجاست که دستگاه مذکور سیستم دید در شب دارد و با چراغ‌های خود به حیوان خانگی کمک می‌کند در تاریک ترین فضا هم بتواند غذای خود را پیدا کند.

شرکت ایتالیایی وُلتا اعلام کرده است که از ماه سپتامبر سال جاری میلادی دستگاه «موکی» را ارد بازار می‌کند و قرار است این محصول با قیمت ۱۸۹ دلار فروخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا