تولید کشتی جنگی پیشرفته برای گشت زنی در ساحل (+ویدئو)

نیروی دریایی ارتش آمریکا کشتی جدیدی را برای گشت زنی ساحلی و انجام ماموریت های رزمی به کار گرفته که استفاده آزمایشی از ان در دریاچه میشیگان به اتمام رسیده است.

موبنا – این کشتی که از سال آینده مورد استفاده قرار می گیرد، LCS 15 نام دارد و با همکاری شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است. استفاده از فناوری های جدید استفاده از این کشتی در نزدیکی سواحل را ممکن می کند و در عین حال می توان از آن برای انجام ماموریت در آب های عمیق هم استفاده کرد.
قابلیت مانور بالا برای شناسایی و تعقیب اهداف، قابلیت درگیری با اهداف دریایی و هوایی و شناسایی و ردگیری آنها، پشتیبانی هوایی و امکان نصب و به آب انداختن قایق های کوچک و سیستم های خودکار کنترل مکانیزه از جمله امکانات این کشتی جدید جنگی است.

قرار است برخی مدل های این کشتی ها به توانایی هایی برای مقابله با زیردریایی های مهاجم و انجام عملیات جنگی ویژه در دریا مجهز باشند. این کشتی ۱۱۸ متر طول و ۳۴۰۰ تن وزن دارد و برخی سیستم های ناوبری و هدایت نیمه خودکار هم بر روی آنها نصب شده است.
توربین ترکیبی دیزلی و بنزینی و سیستم نیروی محرکه واترجت که سرعت حرکت این کشتی را به حداکثر ۸۳ کیلومتر در ساعت می رساند از جمله ویژگی های مثبت آن است. دو هلکوپتر H-60 و سه پهپاد MQ-8B or MQ-8C هم می توانند بر روی سطح این کشتی فرود آیند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا