پهپاد یا متفاوت‌ترین امدادگر پرنده! (+فیلم و عکس)

نیروی محرکه این طرح مفهومی برای سفر به ارتفاعات بالا و نجات جان یک انسان میان زمین و آسمان، توسط چهار پروانه تامین می شود. خود توری نیز از جنس پلی اورتان چهار لایه است.

موبنا؛ رکسانا دانیالی – نت گارد نوعی طرح مفهومی از یک پهپاد خود ران با قابلیت پرواز در ارتفاعات بالا است که توسط شش نفر از دانش آموزان گوانگ ژو (شهری در کشور چین) طراحی شده است. هدف اصلی از این طرح مفهومی، نجات مردم از آتش سوزی در ساختمان های مرتفع بوده است. زمانی که پهپاد سیگنال استرس را دریافت کند، از جی پی اس برای تشخیص محل آتش سوزی استفاده می کند. بدین ترتیب بدون آن که گرفتار ترافیک درخیابان های شلوغ شهرهای بزرگ چین شود، خود را طی مدت زمانی کوتاه به ارتفاع مورد نظر از محل آتش سوزی می رساند. پس از آن، پهپاد به ساختاری چهار بخشی باز می شود که در مرکز آن یک توری محافظتی تعبیه شده است.

در تصویر زیر مکانیسم عمل پهپاد را مشاهده می کنید که شامل مراحل باز شدن به ۴ موتور و فعال شدن تور نجات است:

پهپاد یا متفاوت‌ترین امدادگر پرنده! (+فیلم و عکس)

نیروی محرکه این طرح مفهومی برای سفر به ارتفاعات بالا و نجات جان یک انسان میان زمین و آسمان، توسط چهار پروانه تامین می شود. خود توری نیز از جنس پلی اورتان چهار لایه است که برای تحمل میانگین وزن یک انسان بالغ به اندازه کافی قوی خواهد بود. سنسورهای نت گارد هم موقعیت دقیق فرد را ردیابی کرده و سبب می شوند که این مجموعه با ضریب اطمینان بالایی جان انسان گرفتار شده در آتش را نجات دهد.

پهپاد یا متفاوت‌ترین امدادگر پرنده! (+فیلم و عکس)

نت گارد همچنین موفق به کسب جایزه امسال طرح های مفهومی “گلدن پین” به ارزش ۱۳،۰۰۰ دلار، شده است.

در تصویر زیر بخش های مختلف پهپاد را مشاهده می کنید:

بخش آهنربایی متصل کننده ۴ موتور

سنسورهای داخلی

سیستم خنک کننده شامل هواکش های روی بدنه

فن ۴ تیغه

چراغ هشدار

و در قسمت زیرین پهپاد پایه محافظ فرود قرار دارد

پهپاد یا متفاوت‌ترین امدادگر پرنده! (+فیلم و عکس)

 منبع: پول نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا