معرفی اولین پردازنده مخصوص هوش مصنوعی از سوی سامسونگ

غول فناوری کره‌ای اولین پردازنده دارای امکانات سخت‌افزاری برای هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند شروع یک تحول در دنیای الکترونیک باشد.

موبنا – سامسونگ آخرین سیستم روی تراشه (SoC) خود را که پردازنده Exynos 9 Series 9820 است، معرفی کرد. این تراشه مخصوص مدیریت برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌ها است.

این پردازنده بر خلاف نسل‌های قبلی‌اش، شامل یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی یا NPU است. به این معنی که پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی می‌تواند به جای ارسال به یک سرور، به طور مستقیم بر روی خود دستگاه انجام شود.

این پردازنده جدید، عملکرد دستگاه را ۷ برابر سریعتر می‌کند. همچنین در مقایسه با نسخه‌های قبلی، حدود ۲۰ درصد پیشرفت در عملکرد تک هسته‌ای یا ۴۰ درصد در بهره‌وری انرژی را فراهم می‌کند. عملکرد چند هسته‌ای نیز حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

این پردازنده، کاربر را قادر به لذت بردن از انواع تجربیات جدید مانند تنظیم فوری تنظیمات دوربین برای یک عکس متناسب با محیط اطراف و یا شناخت اشیاء برای ارائه اطلاعات در تنظیمات واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی می‌کند.

همچنین افزایش سرعت پهنای باند به ۲ گیگابیت بر ثانیه به این معنی است که یک فیلم با کیفیت بالا را می‌توان در حدود ۱۵ ثانیه دانلود کرد و بازی‌های حجیم آنلاین را با توقف (لَگ) کمتری بازی کرد.

انتظار می‌رود Exynos 9 Series 9820 تا پایان سال جاری به تولید انبوه برسد.

احتمالا این تراشه یا چیزی شبیه به آن، راه خود را به نسخه‌های بین‌المللی گوشی‌های آینده سامسونگ مانند Galaxy S10 باز خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا