فیس‌بوک صلاحیت ندارد!

دیوید سیسلین، نماینده حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا از عملکرد فیس‌بوک به شدت انتقاد کرده و گفته که این شرکت صلاحیت تنظیم مقررات برای خودش را ندارد.

موبنا – به نظر می‌رسد که همچنان شبکه اجتماعی فیس‌بوک تحت تاثیر رسوایی‌های اخیر، افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربران و همچنین انتشار اخبار کذب توسط هکرها و مداخله گران سیاسی به شدت زیر ذره بین منتقدان و نهادهای سیاسی و دولتی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

حالا به تازگی دیوید سیسیلین بعنوان یکی از نمایندگان حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا از نحوه عملکرد این غول تکنولوژی به شدت انتقاد کرده و گفته که فیس‌بوک بارها به همه جهان ثابت کرده که منافع شخصی و شرکتی خودش همواره از منافع عمومی کاربرانش مهم‌تر بوده است.

وی که احتمالا در آینده بعنوان رئیس هیئت کمیته مقابله با اخبار کذب در مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب خواهد شد، ضمن اشاره به عدم صلاحیت فیس‌بوک در قانون‌گذاری و مدیریت محتوا خاطرنشان کرده است که از این پس کنگره ایالات متحده آمریکا باید وارد عمل شده و برای فیس‌بوک قانون گذاری کرده و حد و مرز تعیین کند.

وی باری دیگر تاکید کرده است که فیس‌بوک در جریان رسوایی چندماه اخیر خود که در آن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر از کاربرانش افشا شد و به سرقت رفت، با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا همکاری کرده بود که همین امر به وضوح نشان می‌دهد سودآوری و درآمدزایی برای فیس بوک همواره در اولویت نخست این شرکت بوده است.

این در حالیست که مارک زوکربرگ، موسس و مدیرعامل شرکت فیس بوک بارها اعلام کرده است که منافع عمومی کاربرانش را به منافع شخصی و شرکت خود ترجیح و اولویت می‌دهد.

فیس‌بوک همچنین پس از اتهام نهادهای سیاسی و دولتی آمریکا به انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین فراهم آوردن بستر مناسب برای مداخله گران سیاسی داخلی و خارجی بخصوص هکرهای تحت حمایت دولت روسیه، تمام تلاش خود را برای مقابله با محتوای نامناسب و دردسرساز کرد اما به نظر می‌رسد که از نظر بسیاری از رجال سیاسی آمریکایی هیچ یک از این اقدامات کافی نبوده و آنها قصد دارند خود وارد عمل شوند و فیس‌بوک را با محدودیت‌های متعددی روبرو کنند. به گفته بسیاری از کارشناسان ، دولت آمریکا حالا به مرحله‌ای رسیده است که حتی با غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های آمریکایی نیز سر جنگ دارد و شمشیر را برای محدود کردن آنها از رو بسته است.

فیس‌بوک در خصوص دفاع از عملکرد خود و واکنش به سخنان نماینده حزب دموکرات هنوز پاسخی به گزارشگر رویترز نداده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا