رونمایی از قابلیت‌های جدید EMUI 9.0 در بستر آندروید Pie

هوآوی در رویداد ویژه معرفی رسمی گوشی‌های سری Mate 20 در لندن، از آخرین نسخه سیستم‌عامل شخصی‌سازی شده خود بر پایه اندروید Pie به طور رسمی رونمایی کرد.

موبنا – به این ترتیب، رابط کاربری EMUI 9.0 با رونمایی رسمی سری Huawei Mate 20‌ از حالت آزمایشی خارج شد تا برای طیف وسیعی از دستگاه‌های Huawei در دسترس قرار بگیرد و قابلیت‌های جدید را برای این محصولات به ارمغان آورد. جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندرویدی هوآوی که با هدف ارائه تجربه‌ای با کیفیت توسعه یافته است، عملکرد بهبودیافته را در کنار قابلیت‌های جدید و رابط کاربری یکپارچه، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دکتر «چنگلو وانگ» سرپرست بخش مهندسی نرم‌افزار هوآوی در این باره می‌گوید: « رابط کاربریEMUI 9.0 نقطه اوج تلاش‌های ما را در بخش تحقیق و توسعه نشان می‌دهد تا بتوانیم همچنان وعده  “آغاز کار دستگاه با سرعت بالا، تداوم عملکرد با سرعت بالا”  یا همان شعار معروف “Born Fast, Stays Fast”  را در محصولات خود اجرایی کنیم. با رونمایی از محصولات سری Mate 20 Huawei، خوشحالیم که مجموعه‌ای از تجربه‌های جدید را روی دستگاه‌های هوآوی که از جدیدترین سیستم‌عامل ما بهره‌مند شده‌اند در دسترس کاربران قرار می‌دهیم. این قابلیت‌های متمرکز بر افزایش بهره‌وری و استفاده از هوش مصنوعی، قدرت مضاعفی را در اختیار کاربران قرار داده و باعث خواهند شد استفاده به مراتب مفید‌تری از دستگاه خود داشته باشند.»

رونمایی از قابلیت‌های جدید EMUI 9.0 در بستر آندروید Pie

ارائه بهترین تجربه کاربری، اولویت نخست

هوآوی همواره خود را به ارائه جدیدترین و بهترین تجربه کاربری برای مشتریان‌اش متعهد می‌داند و به همین دلیل جدیدترین فناوری‌ها را در محصولات خود به‌کار برده است. در بحث سیستم‌عامل هم، هوآوی جزو اولین برندهایی بوده که سیستم‌عامل شخصی‌سازی شده را برپایه جدیدترین پلتفرم اندرویدی، ارائه کرده است. رابط کاربری EMUI 9.0 در تاریخ یکم سپتامبر در آلمان و در تاریخ پنجم سپتامبر سال جاری میلادی در چین رونمایی شد تا با این رونمایی‌ها، این شرکت چینی به یکی از اولین بهره‌برداران آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Pie تبدیل شود.

جدیدترین نسخه سیستم‌عامل EMUI در واقع سیر تکاملی را برای عملی کردن وعده هوآوی مبنی بر ” آغاز کار دستگاه با سرعت بالا، تداوم عملکرد با سرعت بالا”  به تصویر می‌کشد. به این ترتیب، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد در بحث تجربه کلی ارائه شده به کاربر هستیم. در تمامی زمینه‌ها، از پاسخگویی به لمس صفحه تا زمان اجرای برنامه و عملکرد روان در استفاده از اپلیکیشن‌ها، شاهد بهینه‌سازی سرعت و بهبود بهره‌وری در سطوح جدیدی بوده‌ایم. این امر به واسطه بهبودهای چشمگیری که سیستم‌عامل‌های شخصی‌سازی شده برای پلتفرم اندروید به ارمغان آورده‌اند، حاصل شده است. علاوه بر این، هوآوی دامنه پوشش این بروزرسانی را افزایش داده تا دستگاه‌هایی از نسل قدیم نیز از آن بهره‌مند شوند. این به روز رسانی در راستای تعهد به سیاست پشتیبانی از دستگاه‌ها در فاصله طولانی پس از عرضه آن‌ها به بازار، عملی شده است.

رونمایی از قابلیت‌های جدید EMUI 9.0 در بستر آندروید Pie

ساده، لذت‌بخش و پایدار

رابط کاربری باید ساده، لذت‌بخش و پایدار باشد و این سه مولفه باید به طور همزمان در دسترس باشند تا ساختاری یکپارچه ایجاد شود. رابط کاربری EMUI 9.0 مثال ایده‌آلی است که نشان می‌دهد این المان‌ها چگونه به صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته و ترکیب شده‌اند.

EMUI 9.0 از منوی یکپارچه Settings یا همان تنظیمات بهره‌مند شده است. به این منظور، بهره‌برداری از دو راهکار در دستورکار قرار گرفته است. در ابتدا، تعداد آیتم‌ها در منوی تنظیمات کاهش یافته است و در ادامه، سربرگ Advanced نیز به منظور نمایش پیکربندی‌های پیچیده‌تر، اضافه شده است. EMUI 9.0 در مقایسه با نسخه قبلی، تعداد گزینه‌های موجود را به میزان ۱۰ درصد کاهش داده است. آیتم‌های مختلف نیز به نحوی جابه‌جا شده‌اند که دسته‌بندی بهتری را به همراه داشته باشند. علاوه بر این، با انتقال گزینه‌‌های پیشرفته به سربرگی اختصاصی، کاربرانی که استفاده‌ای در حد معمول از دستگاه خود دارند، شاهد منوی ساده‌تری خواهند بود. از سویی دیگر کاربرانی که استفاده سطح بالاتری از محصولات دارند می‌توانند تنظیمات دقیق‌تری را روی دستگاه خود اعمال کنند.

هوآوی، طراحی و قابلیت‌های EMUI را استانداردسازی کرده تا اطمینان حاصل کند این سیستم‌عامل، پایدارترین تجربه ممکن را چه از نظر ظاهر و چه از نظر قابلیت‌ها، به نمایش می‌گذارد. قابلیت‌هایی که ذات مشابهی دارند (نظیر تایمر، ساعت و قطب‌نما) با بازطراحی روبرو شده‌اند تا برپایه همین زبان طراحی، منسجم‌ترین و کاربرپسندترین تجربه را به همراه داشته باشند.

با اجرای سریع‌تر برنامه‌ها و همچنین ساده‌سازی روند پیمایش، تمامی تعاملات کاربر با EMUI 9.0، لذت‌بخش شده است. هوآوی طراحی این رابط کاربری را به نحوی انجام داده تا با ارگونومیک‌ترین نسخه EMUI روبرو شویم. قابلیت‌های جدید در رابط کاربری، مکان کلیدهای پیمایش را به نحوی بهینه‌سازی کرده‌اند که به طور چشمگیری استفاده از دستگاه را با یک دست، بهبود داده است. به عنوان مثال، نوار پیمایش گالری به قسمت پایین صفحه‌نمایش انتقال پیدا کرده تا کاربران بتوانند خیلی راحت و با استفاده از انگشت همان دستی که گوشی را در دست گرفته‌، میان سربرگ‌های مختلف Photos، Albums، Highlights و Discover جابه‌جا شوند.

رونمایی از قابلیت‌های جدید EMUI 9.0 در بستر آندروید Pie

تجربه هوشمند

با استفاده از قابلیت‌های بهبودیافته برپایه استفاده از هوش مصنوعی، EMUI 9.0 امکان استفاده از Spotlight Reel را در تمامی دستگاه‌های پشتیبانی شده فراهم کرده است. این قابلیت جدید که از طریق اپلیکیشن Gallery در دسترس قرار گرفته است، از پتانسیل هوش مصنوعی دستگاه‌های تولیدی شرکت هوآوی استفاده کرده تا به‌طور خودکار، مونتاژهای ۱۰ ثانیه‌ای را از مجموعه وید‌ئوهای کاربر ایجاد کند. مونتاژهایی که در آن‌ها افراد، به طور شاخص به نمایش درمی‌آیند. به غیر از این، EMUI 9.0 دو راهکار HiVision‌ و HiTouch را برای استفاده کاربران از هوش مصنوعی به همراه آورده است.

رونمایی از قابلیت‌های جدید EMUI 9.0 در بستر آندروید Pie

HiVision و HiTouch

  • HiVision: با استفاده از این قابلیت، کاربران به سادگی امکان جستجو در اینترنت را برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سوژه‌های مورد علاقه خود خواهند داشت. به این منظور، تنها کافی است دوربین را به سمت سوژه دلخواه بگیرید. HiVision امکان شناسایی مناظر ۱۵ کشور جهان و بیش از ۱۰ میلیون اثر هنری معروف را خواهد داشت. علاوه بر این، امکان شناسایی طیف قابل توجهی از آیتم‌های غذایی نیز فراهم شده تا امکان برآورد میزان کالری غذاها برای کاربرانی که روی کالری ورودی به بدنشان حساسیت دارند ممکن شود.
  • HiTouch: این قابلیت که با قراردادن دو انگشت و نگه داشتن آن‌ها روی یک عکس فعال می‌شود، این امکان را فراهم خواهد کرد تا کاربران به آسانی بتوانند جستجو را در فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک انجام داده و آیتم‌های جذاب را خریداری کنند. این قابلیت امکان شناسایی بیش از ۱۲۰ میلیون آیتم را از بیش از ۲۰۰ پلتفرم تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین رسمی از چیزی حدود ۱۰۰ برند خواهد داشت.

 

بهره‌وری بهبودیافته با استفاده از قابلیت‌های جدید Easy Projection

همان‌‌طور که می‌دانید هوآوی با رونمایی از سری Huawei Mate 10، قابلیت Easy Projection را عرضه کرد. قابلیتی که امکان ارتباط آسان دستگاه‌ها را با صفحه‌نمایش‌های جانبی، در جهت افزایش بهره‌وری فراهم می‌کند. در EMUI 9.0 شاهد تکامل هرچه بیشتر این قابلیت، برپایه استفاده از گزینه ارتباط بی‌سیم هستیم. به این ترتیب، کاربران حالا با استفاده از رابط کاربری EMUI 9.0 می‌توانند به گزینه One Click Projection دسترسی داشته و امکان استفاده از گزینه‌های Highlight‌ و Capture را روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ داشته باشند. قابلیت‌هایی که به کاربران امکان اضافه کردن آسان های‌لایت‌ها و ضبط محتویات انتقالی به دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ نظیر تلویزیون‌ها را خواهند داد.

علاوه بر قابلیت Wireless Easy Projection، سیستم‌عامل EMUI 9.0 از مجموعه‌ای وسیع از قابلیت‌های توسعه یافته به‌منظور بهبود بهره‌وری شامل موارد زیر پشتیبانی می‌کند:

  • HUAWEI Share: با استفاده از این قابلیت، در کنار امکان جابه‌جایی فایل میان دستگاه‌های الکترونیکی همراه و کامپیوترهای شخصی هوآوی، کاربران می‌توانند از گزینه یادشده برای ارسال فایل به پرینترهای مجهز به بلوتوث نیز استفاده کنند.
  • Backup: بروزرسانی EMUI 9.0 از روش‌های جدیدی برای ایجاد نسخه پشتیبان از فایل‌های مهم کاربران، پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، در کنار HUAWEI Cloud، کاربران می‌توانند نسخه‌های پشتیبان اطلاعات خود را روی کارت حافظه اس‌دی، درایو یو‌اس‌بی یا فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS)، نگهداری کنند.
  • WPS به همراه HiAI: با استفاده از راهکار نرم‌افزاری WPS، امکان استفاده از قابلیت‌های HiAI برای دست‌یابی به سطح عملکرد بالاتر فراهم شده است. EMUI 9.0 به طور خودکار، تنظیم مستندات و ردیف کردن آن‌ها را انجام داده و می‌تواند تصاویر یا کپی مستندات فیزیکی را به نسخه‌های دیجیتالی قابل ویرایش تبدیل کند.

 

قابلیت‌های جدید دیگر

EMUI 9.0 به همراه قابلیت‌های جدید دیگری هم عرضه شده که در زمان معرفی رسمی این سیستم‌عامل شاهد ارائه توضیحات مفصل درباره آن‌ها بودیم. این قابلیت‌ها شامل مواردی نظیر Password Vault به منظور ذخیره‌سازی امن گذرواژه‌های کاربر روی دستگاه، در کنار گزینه‌های متمرکز روی سلامت دیجیتال کاربر نظیر Digital Balance است که استفاده از دستگاه را توسط کاربر رهگیری می‌کند. علاوه بر این، App Limits نیز محدودیت‌های زمانی را برای اپلیکیشن‌های مختلف وضع می‌کند. Wind Down نیز صفحه‌نمایش را در زمانی که به عنوان ساعت استراحت کاربر تعریف شده است، به حالت سیاه و سفید در می‌آورد تا شخص قید استفاده از دستگاه را در ساعتی که باید استراحت کند، بزند.

 

برنامه زمانی عرضه بروزرسانی

EMUI 9.0 به طور پیش‌فرض روی دستگاه‌های سری Mate 20 نصب شده است. این بروزرسانی، در حال حاضر در کشورهای مختلف، از طریق راهکار OTA یا همان انتشار آنلاین روی گوشی‌ها در دسترس کاربران HUAWEI P20 Pro، HUAWEI P20، HUAWEI Mate 10 Pro و HUAWEI Mate 10 قرار گرفته است. کاربران ایرانی منتظر دریافت این آپدیت جذاب باشند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا