زمان نخستین سفر فضایی توریستی «بلواوریجین» اعلام شد

جف بزوس در مصاحبه ای اعلام کرد در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی نخستین پرواز فضایی توریستی شرکت بلواوریجین انجام می شود. مدت این پرواز ۱۱ دقیقه است.

موبنا – جف بزوس موسس آمازون و شرکت فضایی بلواوریجین، در حاشیه کنفرانس Wierd۲۵ در سانفرانسیسکو اعلام کرد کپسول فضایی این شرکت در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی به فضا می رود.
او در مصاحبه ای اعلام کرد مسافران فضایی به مدت یک روز آموزش می بینند و باید یک waiverFAA را امضا کنند که مشابه نمونه ای است که در ورزش های خطرناک ارائه می شود.
مسافران درون کپسول روی صندلی هایی می نشینند که به شکل دایره قرار گرفته اند و می توانند از پنجره هایی عظیم منظره بیرون را تماشا کنند. نمایشگرهای رایانه نیز تصاویری از فرایند پرتاب، جدا شدن بوستر و کپسول و رویدادهای دیگر نشان می دهند.
هنگامیکه کپسول وارد فضا می شود، مسافران ۴ دقیقه فرصت خواهند داشت تا کمربند ایمنی خود را باز کرده و درون فضاپیما شناور شوند. پس از آن صوتی ضبط شده به آنها دستور می دهد به صندلی های خود برگردند.
همچنین به گفته بزوس در این سفر هیچ مهمانداری حضور ندارد. او در ادامه افزود: البته نیازی به مهماندار نیست، این یک وسیله نقلیه خودکار است.
کل این سفر ۱۱ دقیقه طول می کشد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا