اسکلت باستانی ترس رومیان از خون آشام ها را افشا کرد (+عکس)

کشف یک جمجمه باستانی متعلق به عهد امپراطوری روم که سنگی برای بازنگهداشتن دهان بین دندان های آن قرار گرفته بود، راز یک ترس قدیمی از خون آشام ها را در دنیای کهن افشا کرد.

موبنا – امروزه خون آشام ها و زامبی ها فقط در فیلم های ترسناک قابل مشاهده هستند اما در فرهنگ عصر باستان بسیاری از مردم این موجودات را تهدیدهایی واقعی تلقی می کردند و برای مقابله با آنها به روش های مختلفی متوسل می شدند.

اسکلت باستانی ترس رومیان از خون آشام ها را افشا کرد (+عکس)

باستان شناسان معتقدند سنگی که به تازگی در دهان جمجمه یک جسد دفن شده در ایتالیا شناسایی شده ثابت کننده واقعی بودن این ترس و نشانگر نمونه ای از اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با حمله خون آشام ها و زامبی ها به انسان ها حتی پس از مرگ است.
به نظر می رسد هدف از قراردادن این سنگ بزرگ در میان آرواره های کودک در گذشته جلوگیری از بازگشت او به زندگی بعد از دفن باشد. زیرا رومی های باستان معتقد بودند روح مرده از طریق دهان از بدن خارج می شود و نباید با بستن دهان از این فرایند جلوگیری کرد. آنها بیم داشتند که حبس شدن روح در بدن مردگان موجب تبدیل آنها به خون آشام های خطرناک و آسیب رساندنشان به افراد زنده شود.

اسکلت باستانی ترس رومیان از خون آشام ها را افشا کرد (+عکس)

این جسد در منطقه Lugnano در استان ترنی ایتالیا کشف شده و قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می گردد. سن این کودک با توجه به وضعیت دندان های وی حدود ده سال تخمین زده شده، هر چند جنسیت آن هنوز تعیین نشده است.
البته این تنها جسد عجیب و غریب کشف شده در این قبرستان نیست و جسد یک دختر سه ساله دیگر نیز در قبرستان مذکور کشف شده که سنگ های بزرگی در کنار دستان و پاهای وی قرار داده شده است. علت این کار هم جلوگیری از بازگشت وی به دنیای زندگان دانسته می شود. همچنین برخی وسایل اولیه زندگی مانند دیگ های برنزی کوچک، حیوانات خانگی، چنگال و غیره در کنار این جسد دیده می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا